Gå til innhold

Min Volvo 740R. Nye bilder 21.09.2011. Bilen ferdig, pokal plokker Vallåkra/Ål treff

Ranger emnet


Frode740R

Anbefalte innlegg

Okey på tide med litt bilder...

 

kan begynne med at eg fant noen bilder i skuffen hinn dagen, og tok bilder av de... ble ikke så bra.. men man ser no litt hva det er... dette er bilder av bilen for ca 5 år 4 år siden...

 

DSC00256.jpg

 

et bilde til...

 

DSC00257.jpg

 

Så her er et bilde etter at motoren kom ut...

DSC00250.jpg

 

Min gule blokk, planen er å få den grå... eller sort... blir desverre ikke rød.... DSC00253.jpg

 

Datasprut Autronic sm4 + MSD tenning for 4 coiler, og 4 coiler... DSC00316.jpg

 

så her er ett par ting som eg tenker å pusse litt opp... DSC00266.jpg

 

DSC00271.jpg

 

DSC00280.jpg

 

DSC00278.jpg

 

DSC00306.jpg

 

DSC00305.jpg

 

Slik så tingene ut...

 

Man får alltid noen stikk i hodet at man skal pusse opp, og få ting pent når alt skal i hooden igjen... så eg bestemete meg for å høyglans polere mest mulig, og kom fram til at det krever EXTREMT mye tollmodighet... Etter den lille heise kroken så fant eg fort ut, at det får begrense seg litt, så nye konklusjoner ble tatt, Insuget var UAKTUELT, med så ekstrem ru overflate så sa det seg selv hvor mye arbeid og tid det ville ta, veldig veldig lang tid... så det skulle lakkeres...

 

videre så ble da andre ting høyglens polert, det er ingentin som er ferdig enda... selv om det ser rimelig ferdig ut, ting i stål skal i elektrolyse bad for kromming, og det i alu får på seg en spesiell klar lakk. Så resultatet ser i dag slik ut...

 

DSC00267.jpg

 

DSC00274.jpg

 

DSC00308.jpg

 

DSC00329.jpg

 

DSC00333.jpg

 

Røret var en utfordring, vanskelig å vise på bildet, men der det er sveist på feste brakkerter er maling kommet under, den var vanskelig å få vekk, den må vekk for at krommen skal klare å sette seg.

 

Men det slutter ikke der, det finnes faktisk flere deler som ikke er tatt enda... og videre må eg fortelle, og dette er eg faktisk stolt av, felgene som eg tok i fjord var en stor jobb, men INGENTING i forhold til dette, dette kreves mye tollmodighet, for til tross av at eg bestemte meg for å lakkere innsuget, ja så satte eg meg ned en lørdags kveld bare for å slappe av, og var litt lei av å pusse på alt dette andre, så tok eg tak i innsuget og tenkte, kan jo gi det en liten sjangs, vel det har tatt EXTREMT mangen timer, og enda e det heller ikke ferdig, eg har ikke sett ett 16v innsug høyglans polert før, men eg har sett noen 8v innsug, det negative med 16v innsuget er at det har mangnen flater, så der må man bruke klosser å pusse med, eller høvvel.... papirene varer veldig kort. Men selv syns eg at det er blitt ganske bra... Slik ser det ut... og for tiden er vasen til mor byttet ut med dette her...

 

DSC00328.jpg

 

DSC00323.jpg

 

DSC00300.jpg

 

Slik ser det ut i dag... takker alle for hjelpen så langt... sleng gjerne inn kommentarer, det hjelper på bygge presset... :) både positive og negative...

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 814
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe, er forsåvidt enig med deg at det kan lønne seg å sette inn "rene" deler når du setter sammen motoren, etz.

 

Ulempene er dog MANGE. Det er helt Håpløst å holde det rent og fint om du skal bruke bilen litt normalt (Ref, biler er jo bruks-gjenstander,selv de gromme). Det hele ender med at man blir frustrert pga motoren blir møkkete etter 2 turer til og fra bensinstasjonen.

 

Ikke legg lista for finish for høyt, og tenk Framover mtp høyglanspollering istedenfor feks lakkering.

Høyglanspollerte deler er bare bart sårbart metall, som er fiiiinpusset uten spesiell beskyttelse, og det skal bare litt varme (Ref, motoren BLIR varm) og vann(Over alt!) til før all pussingen og polleringen er bortkastet...Har du tenkt på det?

 

Ellers blir det nok en artig bil;) Hva slags planer har du for girkasse og bakaksling?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, er forsåvidt enig med deg at det kan lønne seg å sette inn "rene" deler når du setter sammen motoren, etz.

 

Ulempene er dog MANGE. Det er helt Håpløst å holde det rent og fint om du skal bruke bilen litt normalt (Ref, biler er jo bruks-gjenstander,selv de gromme). Det hele ender med at man blir frustrert pga motoren blir møkkete etter 2 turer til og fra bensinstasjonen.

 

Ikke legg lista for finish for høyt, og tenk Framover mtp høyglanspollering istedenfor feks lakkering.

Høyglanspollerte deler er bare bart sårbart metall, som er fiiiinpusset uten spesiell beskyttelse, og det skal bare litt varme (Ref, motoren BLIR varm) og vann(Over alt!) til før all pussingen og polleringen er bortkastet...Har du tenkt på det?

 

Ellers blir det nok en artig bil;) Hva slags planer har du for girkasse og bakaksling?

 

Ja har nok tenkt på det ja... Det er Aluen som er Problemet... Den tåler lite vann, eirer lett, og mye arbeid med å få det noe lunde blankt igjen... Så det som skal bli gjort der er å få p en Spesiell klarlakk som er noe sterkeree enn vanlig klar lakk, visst nok, men den er noen dyrere enn vanlig, det som er laget i stål lir en tur oppi elektrolyse bad, så tåler det en god del pryl... og eg kan vel si eg er av den typen som elsker å gnikke... Felgene er fortsatt like fin som for ett halvt år siden... så det er bare å holde seg oppe så går det greit...

 

ka kasse eg skal kjøre på er litt uvisst, en tremac er planen, om mulig en K500, men eg har en kompis som kjører på en litt billigere tremac, og siden han gjør det så lurer eg litt på det samme, for da er det bare å kopiere adapterplaeten hans, hvis noen har noe å si om fordeler og ulemper om disse kassene så sleng inn litt omdet gjerne... fram til jul blir bilen trillende på en Orginal forsterket M90 kasse, kjører på en litt veikere cluch, så lever den litt. Så bare kjøre på et litt lavere trykk og..

 

Aksling er også litt uvisst, hadde det bare vært enkelt så.. Problemet der er vel dette med den Induktive giveren som gir signal til speedoen... for det er vel ikke frest ut noe tenner til den på noen av de uorginale sperrene, har hørt om Trutrack, og detroit mener eg, Detroit ett eller annet er visst det nye, har egblitt fortalt, dvs de har vel værrt lenge, men det er vel blitt det hippe, det er jo kraftige sperrer visst nok. Noen som har noe å si der... hva gjøres det normalt med disse tennene på klokken, forslag...

 

Så blir det å forsterke moment stagene på akslingen bak og, også hive på noen 12.9 bolter...

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært borti denne Torsendiff Volvo Dana 30...? Virket jo ganske genial... men duger den...? til 400hk, og gjerne mer... Her er en LINK http://www.bakaxel.se/product_info.php?cPath=21_58&products_id=28

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

det er vel en truetrac det er snakk om den du linka til.. prisen på 5.800,- stemmer vel også nokså bra iforrhold til hva forhandlere på denne siden av fjorden pleier å ta.. men her sparer du mye på å handle fra f.eks summitracing (koster under 500dollar)

du må dreie ned et felt, og de tennene du snakker om, er en løs krans, som du flytter over fra diffen du har(om du har sperre) evt kjøper en ny fra volvo. så flytter du den over på den nye.

 

*du veit ikke av en 16v topp vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må forresten legge til at truetracen er NYDELIG å kjøre med! i tillegg tåler den mer enn det de fleste har under panseret! en må vel til med både 6 og 700hk før en har kjangs om å knekke en..? har selv aldri hørt om ei som har rast, pga effekt

 

 

OKey... Takker For svaret, Fikk inntrykk av at dette var noe annet enn Truetrack, og i teksten om Diffen står det jo at "slik som eg forstod det" at de solgte krans, men da måtte du flytte Giveren noen MM lenger ut... Bare lurte på om det var noen som hadde vært borti dette her.....

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel en truetrac det er snakk om den du linka til.. prisen på 5.800,- stemmer vel også nokså bra iforrhold til hva forhandlere på denne siden av fjorden pleier å ta.. men her sparer du mye på å handle fra f.eks summitracing (koster under 500dollar)

du må dreie ned et felt, og de tennene du snakker om, er en løs krans, som du flytter over fra diffen du har(om du har sperre) evt kjøper en ny fra volvo. så flytter du den over på den nye.

 

*du veit ikke av en 16v topp vel?

 

Ta en titt inn på WetterhusRacing og se... han har til tider slike ting til salgs, viss ikke leit en tur inn på Blocket.se der finner du hele B234 maskiner til salgs ofte... Det er ikke så dumt å kjøpe hele motoren, det spørs slefølgelig hva du skal med den toppen, om det bare er til suge trimming, ja så er det like greit å bare ta hele maskinen. men viss det er Turbo greier, ja så tror eg eg ville tatt en B230 bunn og B234 topp, men løp ikke for mye over 400hk, for da må du begynne å bygge om toppen fra Hydrauliske løftere te mekansike, pga Olje rtykket, det trenger du.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg såg bilen din på utdanningsmessen i Åsane her i forige uke:) Måtte bort og tyv-titte litt på den i lag med en kompis;)

 

Sinnsykt fin i virkeligheten! Blir rått!

 

Sorry mann, det var nok ikke min, den har stått i ro siden juli. Men Bare vent, Det er masse eXtreme planer på lur, store planer, Det går ikke bare i motor for tiden, det er mer enn som så, og dette blir bra... Men må nok desverre si at det var nok ikke min bil du så.. :) men neste år skal den være på plass. låver mangen gøye prosjekter, har det litt travelt for tiden, holder på å hjelpe en god venn av meg med Bredding av en Suzuki Sj413 med 31" hjulx10,5 brei, og denne bilen skal IKKE heves, og i tillegg skal den ha full fleksing på styringen, her er mye gøyt gjort, den kommer for håpentlig vis snart på veien, og blir kansje lagt litt merke til her i byn, med blant annet bur og bøtte stoler, + ca 30 cm bredding i stål. Gøy, så venter et Nytt bredde prosjekt etter på, men skal ikke si hva. Det er ikke min bil. Dvs Det blir meg og hans bil. Ett gøyt Prosjekt det og, og som også skal være i plae, ikke noe Kina plast rett på litt sika ferdig kjør. Nei her er det snitting og sveising.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva bruker du når du høyglans polerer?

 

Til høyglans polering pruker eg noen slags fiberdisker i tøy, som blir gnidd inn med en pasta, alt i stål som kan ruste skal i Elektro lyse bad for forkromming, og det som er i alu blir lakkert med en rimelig DYR spesiell klarlakk for å minske faren for Korrdering... slik at det ikke blir matt... Men det er selve forrarbeidet som er den store jobben, med pussing og slikt, ett sandpapir varer ikke lenge, og det er ikke alt man kan bruke rett sliper og Dremmel til, som på innsuget som har en veldig stor overflate så må eg bruke Høvvel med sandpapir. en tung gjobb, det innsuget sammenlignet med felgene er mye mer arbeid pga små riker og en vannvittig RU overflate.. Eg tar ikke slike jobber, men viss eg skulle ha gjort det så vil det koste rundt ca 10 000,- Det høres veldig mye ut, men det er ikke mer enn 130kr timen svart, og da er det også tatt med mattriell, så det ender ikke opp med så mye i timen totalt.

 

Det er veldig tid krevene.. mens forkromming av en liten sak med elektro lyse bad og valgfri farge "viss eg har fargen da" ca 700,- der og spørs det hvor mye rust eller overflate ugjevn arbeid det er påtingen, en liten del kan lett ta en god uke om den ikke er i god stand, men den kan også gå unna på noen timer og.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår