Gå til innhold

Min Volvo 740R. Nye bilder 21.09.2011. Bilen ferdig, pokal plokker Vallåkra/Ål treff

Ranger emnet


Frode740R

Anbefalte innlegg

Her e då min Volvo 740 88 mod......

 

Ting eg har gjort med den.....

 

-Fronten er byttet til 940 front. lykter, panser, torpedo plate topp deksel, lykte ringer , panser holder og skjermer er byttet... i tillegg er det en modifisert orginal 850 R front fanger som er montert... P.S det er dyrt....

-I tillegg er det monter en volvo 940 fk turbo motor. denne er utstyrt med BSR sin Chip pluss den brede orginal intrecooleren større vakum klokke til wastegaten min/ladetrykk den leverer er 0,9. trykket eg kjører er 1,2 bar. det er montert en 855 t5 orginal turbo. 3" eksos fra JT super flow

- Intriør er det brukt volvo sitt orginale Classic Sport interiør fra 940. det er mye likt 960 96 mod interiøret... delskinn

-Alle dør lister rundt om er fjernet. orginale side kjørt. med litt mod bak på skjørtet.bak fangerern er en 850 replica fanger fra plast och son.

baklysene er fra volvo 760 89 mod. de er bredere enn orginale.

Alle dør håntakene er byttet og lakert til s 90 dør håndtak.

-Felger er mim extreme eller tidligere kaldt juventus 16" med 40profil og 225 bred

-stereo er 12" sub. macrom front sett montert framme og Dls serien type slim sitt front sett montert bak.

- Senke sett. Ja...... Black & Dacker lærsjefors. Senkett ca 110 mm

-Dempere bak volvo 240 Bilstein Rally progresive demper.... Type skam STIV

-Dempere forran vovlo orginale turbo dempere

-Fjær ben stag crommet fra S.A.M. i tilleg er det orginale så kaldte turbo staget montert under, stab stag er byte fra orginalt til 940 varebil stabb stag.

-rutene er mildt tonet med 3M ripe fri film hele veien rundt.

- Det er montert orginal Volvo M90 gir kasse med hydraulisk cluch sett... kassen har forsterket 3 gir.

 

 

Framtidige planer blir å få på større felger 18 " og beholde høyden på bilen...

i tilleg så blir det så klart mere hester....

 

Bilen er godkjent med 940 turbo motor. SEnke fjærer 3" eksos og 17" polaris felger.

 

Bilen ble Målt til 180 hk ved 0,4 bar lade trykk. turboen slo ikke inn før 5500 omdreininger. måtte skru wastwgate klokken så langt ut pga sin dimmensjon.... siden den ikke kan lade under 0,9. i tillegg var gass wiren strupt så pass at den ikke leverte fullt trykk signalet til dysene..

 

- Ca hk ved 1,2 bar og turboen slar inn på ca 2400o/min er ca 230-240 hk.

og rundt litt i overkant av 400 nm.

 

Så der e det sagt..... no vet eg bare ikke kordan eg får lagt opp bilder av bilen.... viss noen kunne gitt meg en litt god forklaring på det så hadde det vert veldig snilt.....

Endret av Frode740R

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 814
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

der har vi bildene på plass..... håper dokkar liker de.... hadde ikke så mange gode bilder.... lite med bygge bilder og.....

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så du vet det Frode... Den bilen er grunnen til at jeg kjøpte meg 740....

Slever litt når jeg ser bilen din... NAM NAM NAM. happyhappy

 

Hehe... ja men det e kjekt å høre.... har tenkt å ta turen ut på dette her volvo treffet no... men eg har dårlig råd..... så om eg stiller den ut.... det e litt tvil somt... spørs hvor mye folk det e der inne....

Har du tenkt å gjøre noe med 740 da....?

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår