Gå til innhold

Min Volvo 740R. Nye bilder 21.09.2011. Bilen ferdig, pokal plokker Vallåkra/Ål treff

Ranger emnet


Frode740R

Anbefalte innlegg

Racing ( asfalt ) er jo stivere en rally pga de har et meget fast underlag og holde seg til.

 

Rally har som regel grus og liknende. så de må være mere fleksible.

 

ang kapping og sverige er det en historie for seg selv. jeg skal få mine fjører smidd om av et proft selskap. og da er det godkjent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 814
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Racing ( asfalt ) er jo stivere en rally pga de har et meget fast underlag og holde seg til.

 

Rally har som regel grus og liknende. så de må være mere fleksible.

 

ang kapping og sverige er det en historie for seg selv. jeg skal få mine fjører smidd om av et proft selskap. og da er det godkjent ;)

 

OK... da kjøper DU racing... også sammenligner vi... Vinneren får ETT sett med komplett rally dempere forran til 740.... deal....

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel. poly foringer. 25mm stab stag foran og bak. turbo staget.

bilsten sprint\racing dempere

 

Ft motor med viking chip. Progressiv BTR, ( første gangs bygg )

Motor nr to har jeg planer om å bli med i 400 hk klubben. deretter skal det på R bremser fra volvo, Getrag kasse, 2.5" mellom aksel, og en diff av et eller annet slag.

vidre skal jeg ha 235\45\17" rund baut. ( 18" når R bremsene er montert )

 

ingen ting skal kappes. fjørene skal smis ned 3 cm i front.

 

ellers skal jeg muligens hive på noe plastikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel. poly foringer. 25mm stab stag foran og bak. turbo staget.

bilsten sprint\racing dempere

 

Ft motor med viking chip. Progressiv BTR, ( første gangs bygg )

Motor nr to har jeg planer om å bli med i 400 hk klubben. deretter skal det på R bremser fra volvo, Getrag kasse, 2.5" mellom aksel, og en diff av et eller annet slag.

vidre skal jeg ha 235\45\17" rund baut. ( 18" når R bremsene er montert )

 

ingen ting skal kappes. fjørene skal smis ned 3 cm i front.

 

ellers skal jeg muligens hive på noe plastikk.

Høres ut som gode planer... Har mange kompiser som bygger 400 hk motorer... den ene kommer vel snart på veien... 450 hk ca... i en orginal volvo 242 gt 98 mod.. den sjeldne typen... når du sier smies ned fjørene mener du da å varme de.... det er farlig.... vet om en som gjorde det... kjørte med de i 3 dager... fjøren knakk... og gikk inn i dekket ødelagte felgen... Det som skjer er at opp bygningen på fjøren mister kraften sin... mollekylene vill eg være så gode venner med atomene.... hehe... men det er sant... en annen ting er å få laget de hos en sme... det er jo ikke lett da... men det går... vill være fryktelig dyrt... da er det sikkert billigere å mekke i stand Air belger... med kompressorer... eller hive på coilovers... Vet ikke om du vet det men R kalippere får du bare kjøpt viss du har en volvo R... Teit regel som kom i 2005... det går jo alltid an å bli kompis med en som har en R bil også få kjøpt de av han... Men det er ikke så mangen sånne folk rundt om...

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som gode planer... Har mange kompiser som bygger 400 hk motorer... den ene kommer vel snart på veien... 450 hk ca... i en orginal volvo 242 gt 98 mod.. den sjeldne typen... når du sier smies ned fjørene mener du da å varme de.... det er farlig.... vet om en som gjorde det... kjørte med de i 3 dager... fjøren knakk... og gikk inn i dekket ødelagte felgen... Det som skjer er at opp bygningen på fjøren mister kraften sin... mollekylene vill eg være så gode venner med atomene.... hehe... men det er sant... en annen ting er å få laget de hos en sme... det er jo ikke lett da... men det går... vill være fryktelig dyrt... da er det sikkert billigere å mekke i stand Air belger... med kompressorer... eller hive på coilovers... Vet ikke om du vet det men R kalippere får du bare kjøpt viss du har en volvo R... Teit regel som kom i 2005... det går jo alltid an å bli kompis med en som har en R bil også få kjøpt de av han... Men det er ikke så mangen sånne folk rundt om...
Gtèn var seff 79 mod... taste feil....

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle til å si at det var en veldi spess gt han hadde ja... heheh isåfall en drømmebil uten sammenligning :)
hehe.... det er sant... men den re veldig spes... ble bare levert 30 stk av den til norge i 79 og i dag er det under 10 registrerte...

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. ang R delene tror jeg nok det er bullshit. for jeg kunne fint bestille det sist perm jeg var hjemme på ;)

 

ang fjørene så blir dette gjort hos åkrene fjør fabrikk.

Eg bare sier som frydenbø gir beskjed på... hadde selv lyst på R bremser... dvs kallippere... men fikk ikke fra den nyeste V70Rèn forde de måtte ha vognkort og alt masse stress... det var visst noen regel... men viss du får tak i... så gi en lyd... går an å bruke xc90 og... det er mangen som bruker de og...

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan godt høre i mai ;) da jeg er hjemme nestegang.

ellers er de å få tak i i sverige.

Ja må i allefall få en pris... deville ikke gi meg det.... Skal ikke ha 16V 2,0 turbo maskin da.....?

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2liter 16V ?? kom med pris så skal jeg vurdere det ;)

 

jeg kan få komplett calipper og skive + klosser for 10000 per side..

 

galskap!

10000 per side... det e dyrt... da e det billigere med noe store brembo greier... billigere det...

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår