Gå til innhold

Min Volvo 740R. Nye bilder 21.09.2011. Bilen ferdig, pokal plokker Vallåkra/Ål treff

Ranger emnet


Frode740R

Anbefalte innlegg

Du frode. hvorfor kaller du det 740R?

jeg bare lurer siden bilen ser ut som en 960 og motor effekten bare er 230 - 240 hk som du sier. i mine øyne har en R litt mer en "standar" trim. om du skjønner?

 

Kan ikke akkurat si at det er så mye 960 look på den. Han har jo 850R fangere, og han trenger jo heller ikke ha noen stor grunn til å kalle bilen sin for 740R? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 814
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg bare lurte jeg.. men Fk motoren kontra FT motoren har jo bare forskjellige WG klokker.

 

men du skjønner sikkert hva jeg mener med "standar" trim.

når jeg ser R så har jeg en følelse av en skikkelig råtass av en bil osv.

 

men for al del. bilen din er meget pen :) men standar turbo dempere foran? hvorfor ikke Bilstein?

og hvor sikkert er det med kappede fjører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bare lurte jeg.. men Fk motoren kontra FT motoren har jo bare forskjellige WG klokker.

 

men du skjønner sikkert hva jeg mener med "standar" trim.

når jeg ser R så har jeg en følelse av en skikkelig råtass av en bil osv.

 

men for al del. bilen din er meget pen :) men standar turbo dempere foran? hvorfor ikke Bilstein?

og hvor sikkert er det med kappede fjører?

kappefjører er sikkert nok ut i fra kordan du gjør det til....

Bak har eg festet fjørene med små eksos klemmer... de detter ikke av.... forran e det så mye stag rundt om... at der detter de ikke av heller.... når det gjelder vei grepet så er jo det blitt bedre men då mer risiko fylt.... slipper bilen... ja så finner du an igjen nede i skogen... eller i tunnel taket.... Den vakkum klokken eg har er beregnet for biler med 4-500 hk.... han som hadde motoren før begynte å trimme den... men så smalt han bilen.... solgte motoren til meg.... Turnoen er ikke en FK turbo men en turbo hentet i fra en volvo 850 t5... Den skal visst vere god nokk for 280 hk... sprutet som eg har i dag leverer ikke til mer enn ca 240 hk... der kommer bytte av dyser inn.... demperene forran e mer eller mindre ikke i bruk... framme ligger bare bilen på putene.... Grunnen til at eg hev de på er pga godkjenning av motor og sånt... helt i begynnelsen av tråden står en del ting om ka eg har gjort med bilen.... det er mer enn det og... men eg liker å snakke sånn eg... syns det er kjekt at du spør....:)

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du var ute på treffet ,nice bil.. sett den utover mot der jeg bor, har stått mye på Frank Mohn's nybygg på Hjertås.... kappet foran også?

tenker jeg skal senke fjærskålene på min ,der er en del å gå på...

eg jobber der. Vel eg tror eg bare hadde kappet fjærene... husk at når du senker fjær skålene så kan ikke du ha fullt så store felger på... lettere å kappe fjørene... det blir akkurat det samme....

:)

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle gjerne vist deg bilde av fjærene forran... kan si det kort og greit de er halv parten så kort som lærsjefors sine senke fjærer... ca 3 ringer har eg forran...

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting er hva WG klokka klarer. poenget er at i mine øyne er ikke en R verdig standar trim.

men det er i mine øyne.

 

ang eksos klemmer osv så synes jeg det høres litt (unnskyld) jalla ut.

demperne foran ligger bare på putene? er ikke det veldig stubbete å kjøre med?

 

bilstein sprint demperne er jo 5 cm kortere en standar dempere. så kjøre komforen og veiholdningen må jo være bedre med de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg jobber der. Vel eg tror eg bare hadde kappet fjærene... husk at når du senker fjær skålene så kan ikke du ha fullt så store felger på... lettere å kappe fjørene... det blir akkurat det samme....

:)

 

Ikke om du har riktig rulleomkrets... 2,5 cm går fint, men man må velge felgbredde med omhu... lettere å få godkjent også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting er hva WG klokka klarer. poenget er at i mine øyne er ikke en R verdig standar trim.

men det er i mine øyne.

 

ang eksos klemmer osv så synes jeg det høres litt (unnskyld) jalla ut.

demperne foran ligger bare på putene? er ikke det veldig stubbete å kjøre med?

 

bilstein sprint demperne er jo 5 cm kortere en standar dempere. så kjøre komforen og veiholdningen må jo være bedre med de?

Jalla er det ikke.... i sverige kor det er lov te å kappe så er det eneste som er god kjent når du kapper er å feste fjørene til fjær skålen med eksos klemmer... de er der bare for at fjørene skal holde seg på plass når du feks kjører over en homp.... det vet eg... for den dagen eg ikke hadde de klemmene og nettopp hadde kappet den så skulle eg på butikken eller bilxtra som det egentlig heterm, for å kjøpe disse klemmene... noen annen måte er det ikke å feste de med... bilstei RALLY og bilsten Sprint er like lange... ca... rally e i så tillfelle kanskje en halv cm lenger... Grunnen til at eg ville ha rally bak er forde de er PROGRESIVE... Gir bedre veigrep og stabilisering ut i fra kor mye de må jobbe... de er 1000 ganger stivere. Bak e de heller ikke bunnet... det er de samme demperene som blir brukt på 240 og de er jo alltid kortere en de som er på 740... de er faktisk ca 5 cm kortere en orginale volvo 740 dempere... Eg anbefaler de demperene på det sterkeste... I aller Høyeste grad... Har du volvo og skal ha gode vei egenskaper så SE VEKK I FRA: Bilstein Sprint racing og sport... dvs i dag er racing og sport blitt det samme da.... men det er noen slappe dempere... Rally e gode greier... kjenner 4 til som har montert rally demperene på sine biler, 3 240ier 1 145 og min.... det er ingen av de som er ett snev miss fornøyd... 2 av de med 240 bestilte racing og leverte de strax tilbake når de fikk merke forskjellen mellom racing og rally... hehe... så der fikk vi en info om min mening om bilstein og dempere gjenerelt... Nei det er ikke akkurat en "R" bil.... men det er vel litt lokken i den og... Golf kaller sin golf 3 med 115 hk for GTI... e no ikke helt enig i det...

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke om du har riktig rulleomkrets... 2,5 cm går fint, men man må velge felgbredde med omhu... lettere å få godkjent også.

ja det er sant.... kunne vert kult med 19" en dag... hehe.... En ting er sikkert er viss bilen blir lavere så blir den bedre i utsenet...

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å feste kappa fjører med eksos klemmer er jeg enig i at er max jalla... Det er det å kappe i utgangspunktet mener nå jeg men..

Bilstein rally demperne er 30mm lengre enn det sprint er... Rally er like lang med sport demperen....

Bilstein racing har en hardere setting enn det rally har...

Men du får jo ikke utnytta de demperene der på den bilen her med kappa senkefjører og vanlige gatedekker...

Men for all del, pen bil! =)

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å feste kappa fjører med eksos klemmer er jeg enig i at er max jalla... Det er det å kappe i utgangspunktet mener nå jeg men..

Bilstein rally demperne er 30mm lengre enn det sprint er... Rally er like lang med sport demperen....

Bilstein racing har en hardere setting enn det rally har...

Men du får jo ikke utnytta de demperene der på den bilen her med kappa senkefjører og vanlige gatedekker...

Men for all del, pen bil! =)

Fatter ikke kem som sier at racing er stivere enn rally... det der er merkelig... For ALLE de racing demperene eg har kjøpt har vært så myk at du kan lufte de uten og måtte presse de mot gulvet... eg gjorde det senest i februar... så byttet vi de inn mot rally... de fikk vi nesten ikke luftet... så stiv var de.... Tro meg på dette..... bak er ikke demperene mine bunnet... men eg har senket bilen min så lavt kunn mest for show....

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å feste kappa fjører med eksos klemmer er jeg enig i at er max jalla... Det er det å kappe i utgangspunktet mener nå jeg men..

Bilstein rally demperne er 30mm lengre enn det sprint er... Rally er like lang med sport demperen....

Bilstein racing har en hardere setting enn det rally har...

Men du får jo ikke utnytta de demperene der på den bilen her med kappa senkefjører og vanlige gatedekker...

Men for all del, pen bil! =)

men takk for komplimanget... Skjønner ikke koffor de der i buttikene sier at racing er stivest....

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår