Gå til innhold

Min Volvo 740R. Nye bilder 21.09.2011. Bilen ferdig, pokal plokker Vallåkra/Ål treff

Ranger emnet


Frode740R

Anbefalte innlegg

  • 9 months later...
  • Svar 814
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 months later...

Hei, jammen lenge siden jeg har vært innpå denne siden her. Har helt helt HELT glemt å oppdatere.

 

Jaja, henter en post fra et annet forum.

 

No e bilen kommet i hus for vinteren, kansje litt tidlig mener noen, men det er høst, og det e ikke gøy og ha bilen stående ute i regnet, det største problemet er at små sten havner i felg kanten og riper opp, det er noe jeg ikke er så glad i. Ikke er det noe gøy og kjøre rundt i regn heller.

 

Har planer for vinteren og, sier ikke for mye, men kommer nok oppdateringer løpende. =)

 

Noen bilder. =)

 

DSC_0843Redigert_edited-1.jpg

 

DSC_0831Redigert_edited-1.jpg

 

DSC_0825Redigert_edited-1.jpg

 

DSC_0844Redigert_edited-2.jpg

 

Det kommer også noen flere detalj bilder over ting jeg har videre gjort som ikke tidligere er lagt ut. Jeg skal være ærlig å si at dommer panelet på Vallåkra var godt kjent med volvo 7 og 900 serie, det var utrolig gøy og gi de en omvisning rundt bilen, for de så fort hva som lå i grunnen av arbeid på bilen. Spesielt en ting som jeg kommer mer tilbake med bilder av i morgen, eller senere i uken. =)

 

Legger opp et bilde fra Vallåkra i år. =) 2 plass 700 serie, det kom VELDIG overraskende på, jeg hadde ikke tro på pokal på Vallåkra. Så det har vært stor stas. =)

 

DSC_0966Redigert_edited-1.jpg

 

Det er nok store planer for denne vinteren og, og dette er vinteren eg har gledet meg lenge til, no kommer kose tiden, til å begynne med så blir det å lage enda noen nye turbo rør, denne gangen i syrefast, og disse skal høyglans poleres, videre blir det også å lage enda en ny 3" luft mengde måler, denne og i syre fast, og som så klart skal poleres opp. Også går kapittelet videre, jeg er ikke fornøyd med motorrommet, så målet er å få det ehhhhh..... strøkent. =)

 

DSC_0875Redigert_edited-1.jpg

 

DSC_0859Redigert_edited-1.jpg

 

Jeg liker god finish, i dag gikk tiden med å få bilen på plass, også bone opp listene rundt fram ruten, slik så de ut før arbeid.

 

DSC_0839redigert_edited-1.jpg

 

Og dette ble resultatet etter, helt ok. =)

 

DSC_0843Redigert_edited-1.jpg

 

Enda en detalj som jeg ikke tidligere har fått vist, jeg har laget en stein sprut beskyttelse av en inner skjerm fra en volvo 940. =)

 

DSC_0880Redigert_edited-1.jpg

 

Ny lakkerte vindusvisker armer. =) Detalj. =) Må jo se bra ut. =)

 

 

DSC_1017Redigert_edited-1.jpg

 

Mangen har lurt på hvorfor eg gadd å bruke tid på å lage denne domme dingsen, det er en detalj, egentlig ikke så mye mer, jeg valgte å ha den som lade trykks måler, kunne vel så gjerne vært volt.

 

FAKTA: Dommerene på vallåkra ble veldig begeistret for denne dingsen, de elsket den rett og slett for det var en nydelig detalj på en plass de ikke tidligere har sett en slik ting, orginalt, og ikke minst hvor bra gjennomført denne detaljen var fullført. Tross alt håndlaget av meg =) Og detaljer liker de. =) Hehe...

 

DSC_0905redigert_edited-1.jpg

 

Slik ble døren, ja, med lakkert dør lås. =)

 

DSC_0911Redigert_edited-1.jpg

 

Innvendig. Med lakkert dør lås og skruer. Så klart e det slitasje på dette, men det gjør ikke meg noe, da bare lakker jeg det opp igjen. =) Det er igjen en detalj. Noe som skal gjøre noe i helhet komplett. =)

 

DSC_0919Redigert_edited-1.jpg

 

Nydelig lakk jobb, taket er som speil. =)

 

DSC_0929redigert_edited-1.jpg

 

Flett nytt Volvo emblem, og også helt nylakkert grill. =)

 

DSC_0940Redigert_edited-1.jpg

 

DSC_0940Redigert_edited-1lite.jpg

 

DSC_0952Redigert_edited-1.jpg

 

DSC_0952Redigert_edited-1kite.jpg

 

Her ser vi hjul valsingen, jeg kunne sikkert ha spacet hjulene lenger ut, men pga strekk og felg kant, så tar eg ikke sjansen, for når bilen ligger helt nedpå så er det faktisk veldig små marginer.

 

DSC_0982Redigert_edited-1.jpg

 

DSC_0986Redigert_edited-1.jpg

 

Enda mer detaljer, jada, blir ikke kvitt de så lett, ehhh.... eg snakker så klart ikke om listen som er fjerne på bakerste stolpe, nei detaljen jeg snakker om er at egentlig har bakrute listen et hakk som listen på stolpen skal passe inn i mot. Vel siden det ble et plagsomt hakk her, så måtte eg bare finne på en løsning.

 

Jeg har tilpasset en fram rute list, til å passe på bakruten, kortet den inn. =) Ser jo greit ut. =)

 

DSC_0988Redigert_edited-1.jpg

 

....også helhet.

 

DSC_0995Redigert_edited-1.jpg

 

Det ble også 1 plass på Ål treffet i 700 klassen. Kjempe stas. =)

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår