Gå til innhold

Min Volvo 740R. Nye bilder 21.09.2011. Bilen ferdig, pokal plokker Vallåkra/Ål treff

Ranger emnet


Frode740R

Anbefalte innlegg

Du som har en rimelig lik bil til min ( farge og utseende ) kun modell forskjell liksom ... har sett på noen nye felger, som eg skal få til en rimelig penge ...men det ikje så nøye...

 

Hvordan tror du disse to alternativene ville tatt seg ut på bilen min ... ?

 

http://www.bilprodukter.no/html-sider/bildesider-2007/bp05-zito-525.html

 

http://www.bilprodukter.no/html-sider/bildesider-2007/bp08-zito-gtr.html

 

Er veldig usikker...

 

Vil liksom ikke ha noe bling bling hvis du forstår... men så føler eg at det ikke e så lett å finne en pen felg til den fargen som jeg har, uten å virkelig blakke meg...

 

 

A.H. *takk*

 

 

Er jo pene begge de felgene,e det ikke 940 du har da...? eg har jo en 740. tror kansje eg hadde gått for de grå... liker bling eg.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 814
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hey Folkens... det ser ut for at toppen muligens må planeres, siden dt er brukt skjærkant på den, bruddet i den gammle pakningen var så fint at årsaken til planering er pga sporene etter den gammle pakningen, det skal på ny topp pakning, og blokken ser veldig bra ut, der kommer det nok ikke til å være behov for planering, men spm mitt er, hvor mye vil KOMPEN endres med viss man planerer toppen ned ca 1mm, det blir sikkert ikke beehov for mer enn 0,7 mm... men det er no bare for å ta litt i...

 

Viss kompen er 1:8,5 som eg mener å huske FK har orginalt

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey Folkens... det ser ut for at toppen muligens må planeres, siden dt er brukt skjærkant på den, bruddet i den gammle pakningen var så fint at årsaken til planering er pga sporene etter den gammle pakningen, det skal på ny topp pakning, og blokken ser veldig bra ut, der kommer det nok ikke til å være behov for planering, men spm mitt er, hvor mye vil KOMPEN endres med viss man planerer toppen ned ca 1mm, det blir sikkert ikke beehov for mer enn 0,7 mm... men det er no bare for å ta litt i...

 

Viss kompen er 1:8,5 som eg mener å huske FK har orginalt

 

Regner du at kompen er 8,7:1 så blir det ca 9,2:1 om du tar av 0,7mm...

Måtte ta av noe slikt på min jeg også når det raste med skjærkantpakning..

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelper ikke med 531-topp... for det er vel det han har? en preppa 531? Uansett må han da gå til innkjøp av en annen topp..og det var kanskje ikke planen?

 

Med en gang han kjøper en annen topp, så trenger han kanskje ikke plane den heller, og dermed blir komp'en enda lavere...og Vesenlig bedre egnet til snurrbo:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Det er en Portet 530 topp, som det er gjort en del arbeid på, eneste som blir brukanes etterpå er vel kammen, ventilene r jo orginal, Så da blir jo heller spm, skal eg fleske til med stempler og staker og heller hive i 16v toppen, vil jo bli en del dyrere..... pakkningen er ikke sprengt, så eg har bare ring sporet etter den gamle pakkningen i toppene, blokken ser bra ut, mini malt med merke der..... Men alt blir en del for dyret da.. hehe.... Det finns jo ikke håp på å få denne pakkningen til å treffe de ringene nedi toppen igjen.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Det er en Portet 530 topp, som det er gjort en del arbeid på, eneste som blir brukanes etterpå er vel kammen, ventilene r jo orginal, Så da blir jo heller spm, skal eg fleske til med stempler og staker og heller hive i 16v toppen, vil jo bli en del dyrere..... pakkningen er ikke sprengt, så eg har bare ring sporet etter den gamle pakkningen i toppene, blokken ser bra ut, mini malt med merke der..... Men alt blir en del for dyret da.. hehe.... Det finns jo ikke håp på å få denne pakkningen til å treffe de ringene nedi toppen igjen.

 

 

Fres ut forbrennings rommen litt om det ikke er maks fresa fra før så bli det så lite komp endring at det motorbygget der utgjør det ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men toppen kan du selge til en N/A fanatiker :-) Så det er jo ikke bare utgifter, du kan jo få litt inn igjen på den.

 

N/A folket vil jo gjerne ha høy komp. og en portet topp er ikke ulempe med sugemotor heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men toppen kan du selge til en N/A fanatiker :-) Så det er jo ikke bare utgifter, du kan jo få litt inn igjen på den.

 

N/A folket vil jo gjerne ha høy komp. og en portet topp er ikke ulempe med sugemotor heller.

 

Er vel ikke mange som er veldig intressert i en sugis med 9 i komp, blir ikke dynamitt av det...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke mange som er veldig intressert i en sugis med 9 i komp, blir ikke dynamitt av det...

 

er vel litt andre stempler i en grom sugemotor?

toppen 530 vs feks. 398 utgjør vel ikke mye differanse i kompresjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke mange som er veldig intressert i en sugis med 9 i komp, blir ikke dynamitt av det...

 

Ligger ikke kompen i stemplene da...? tanken slo meg ett par plasser, både ved å frese ut forbrennings kammer og stempler, men forbrennings kammeret er alt tatt en del ut av... så det blir jo ned sig der, så da sitter eg igjen med to alternativ, enten gå for 16v toppen, eller kjøpe meg en ny 8 ventiler og porte den opp og gjøre messe arbeid på den, resultatet vil da bli sikkert det samme som å bytte stempler til 16 v smidde turbo stempler og smidde råder. Det spm eg sitter med no er om eg alt har smidde stempler og råder. Derfor skal eg finne ut av det når eg får ut resten av det lille eg har av motor i bilen, kunne godt tenke meg at denne høsten snart var forbi, så vi kunne begynne litt på sommeren, våren var så vidt og tittet i mai, bare sånn for å gi oss gode forhåpninger... Men det ble en tidlig og UTROLIG kort sommer, og ikke nok med det, skal i jailen på torsdag, så før det BØR det komme litt fint vær...

 

Data sprut venter eg med, og det samme med gir kassen, har en Forsterket m90 i bilen no. og med litt pen behandling, og ikke alt for mye lade trykk så går nok det i hus noen mnd til, sånn at eg kan ha penger til kolver, staker, ommbyggings sett av toppen til mekaniske løftere og grenrør. Så kommer dyser og bensin regulator i tillegg. men vi får kryse fingrene at innmaten er gull... da sparer eg fort penger. Han som solgte motoren sa den var laget for ett godt kurant effekt utak, og helt vekke kan han ikke ha vært, men det er litt kjedelig at han måtte bruke skjerkant pakning, og i tilllegg en litt dårlig reim som har hoppet en tann og gitt feil tenninger.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår