Gå til innhold

Astro Trøbbel

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg og Blackbird jobbet med astro'n i hele kveld uten hell...

Det som er sjekket er:

 

-Fordelerlokket.

-Pluggledningene.

-Tps.

-Innsprøytningen.

-Tempmåler/choke greien.

-Og feilkode greien sier at alt er ok.

Alt virker ok og den vil tenne men ikke starte....:wonder

 

Det som er nytt på astro'n er:

-Dynamo

-Tennplugger Aurolite 25

-Olje Quaker 15w-40

-Oljefilter

 

Det som gjennstår og sjekke er evnt:

-Coilen som ikke målt.

 

Jeg lurer på om ventilene kan være så skittent at det er det som gjør det?:wonder

 

Jeg takker og bukker for at Blackbird var så behjelplig og kunnskapsrik slik at vi fikk luket vekk det mest som kunne være feil.

__________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg og Blackbird jobbet med astro'n i hele kveld uten hell...

Det som er sjekket er:

 

-Fordelerlokket.

-Pluggledningene.

-Tps.

-Innsprøytningen.

-Tempmåler/choke greien.

-Og feilkode greien sier at alt er ok.

Alt virker ok og den vil tenne men ikke starte....:wonder

 

Det som er nytt på astro'n er:

-Dynamo

-Tennplugger Aurolite 25

-Olje Quaker 15w-40

-Oljefilter

 

Det som gjennstår og sjekke er evnt:

-Coilen som ikke målt.

 

Jeg lurer på om ventilene kan være så skittent at det er det som gjør det?:wonder

 

Jeg takker og bukker for at Blackbird var så behjelplig og kunnskapsrik slik at vi fikk luket vekk det mest som kunne være feil.

 

Sikkert dumt å spøre men fungerer bensinpumpa, koble fra rørert på forgasseren og sett på strøm. :shake Jeg kom på noe, inne i fordeleren sitter det en svart greie

0900823d80117db9.jpg

S10 en min ville heller ikke starte og bytten den modulen. det var feilen den gang.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dysestrålen så bra ut den. Bilen var vel kjørt noen mil tidligere med pluggledning 3 og 5 ombyttet. Og ga plenty svartrøyk da.

Spørs om det sotet ned de to sylinderene. Men den skulle vel harke igang på de andre 4?

Camaro cab:

Når tenningsmodulen ryker er der vel ikke gnist i det hele?

 

Chris: Hadde tatt ut plugg nr 5 og 3, gjort de rene og sjekket om de gir gnist.

De er nok rimelig sotet.

Husk å plugge ifra dysene når du tester det så den ikke drukner.

Vi sjekket heller ikke åpningen på pluggene i går.

Det må sjekkes selv når de er nye. Plug gap.

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Innsprøytningsystem.Joda bensinpumpen fungerer helt fint.

JA du har 91 model samme som jeg har, og derfor spør jeg om bensinen kommer helt frem til dysene på tbi forgasseren din

http://www.autozone.com/servlet/UiBroker?ForwardPage=/az/cds/en_us/0900823d/80/11/89/9a/0900823d8011899a.jsp

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dysestrålen så bra ut den. Bilen var vel kjørt noen mil tidligere med pluggledning 3 og 5 ombyttet. Og ga plenty svartrøyk da.

Spørs om det sotet ned de to sylinderene. Men den skulle vel harke igang på de andre 4?

Camaro cab:

Når tenningsmodulen ryker er der vel ikke gnist i det hele?

 

Chris: Hadde tatt ut plugg nr 5 og 3, gjort de rene og sjekket om de gir gnist.

De er nok rimelig sotet.

Husk å plugge ifra dysene når du tester det så den ikke drukner.

Vi sjekket heller ikke åpningen på pluggene i går.

Det må sjekkes selv når de er nye. Plug gap.

 

Er ikke helt sikker, men s10 oppførte seg rart, mener å huske at det var gnist men bilen ville ikke gå, startet "nesten" hele tiden. Nei jeg vet ikke, hva som er feil men det høres ut som et tenningsproblem.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet computeren igjenn og fikk signal nr.14 =

-14 Coolant temperature sensor signal indicates a temperature of over 275° F for 2 seconds

 

Hva skal jeg gjøre?

ta av plussen på batteri i et minnut det skal resette computeren din og prøv igjen, får du samme code da..

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt den igang?

Tenkte utifra kodene du har fått. Må vel resette hjernen com C-Cab sier for å fjerne de. De kan komme av at ledningene har vert frakoplet på div sensorer.

 

Noen som vet om feilsøkprosedyre for tenningsmodul?

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått rett tenningsrekkefølge med og sjekke med noe greier foran i motoren (fatter'n hjalp til)

Fikk så start på den,men fusket litt..altså for mye bensin.Dauet igjenn for meg og ingen start etter det...Den får ikke tent skikkelig,tennpluggene er ikke våte men litt sotete.

 

Har hørt at Astro'n er j....g følsom på tennpluggene...kan det være det som gjør at den tennerfeil og gir for mye bensin?

Lurer på om det er dette som skal til ---> :ratatatat (Klikk)

 

Har jeg noe som heter EST-bypass ledning og hvor er den evnt?

For jeg vridde på Tenningsregulatoren for og finne hvor den ga best gnist men glemte å ta EST lediningen...

__________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått rett tenningsrekkefølge med og sjekke med noe greier foran i motoren (fatter'n hjalp til)

Fikk så start på den,men fusket litt..altså for mye bensin.Dauet igjenn for meg og ingen start etter det...Den får ikke tent skikkelig,tennpluggene er ikke våte men litt sotete.

 

Har hørt at Astro'n er j....g følsom på tennpluggene...kan det være det som gjør at den tennerfeil og gir for mye bensin?

Lurer på om det er dette som skal til ---> :ratatatat (Klikk)

 

Har jeg noe som heter EST-bypass ledning og hvor er den evnt?

For jeg vridde på Tenningsregulatoren for og finne hvor den ga best gnist men glemte å ta EST lediningen...

Når bilen startet pumpa du gassen da, hvis du gjør det fyller du motoren med bensin, du må ikke røre gassen hvis bilen starter. La den gå en stund på tomgang ihvertfall 5 minutter så hjernen kan lese seg til verdier. så kan du prøve å gi forsiktig gass. Jeg tror forsatt at du har et problem med tenning. Ta ut alle plugga dine lag minimun en millimetres åpning på den og prøv igjen.

0900823d80117d2b.gif

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår