Gå til innhold

Norsk ord for "slutväxel"?

Ranger emnet


safoll

Anbefalte innlegg

Ok, denne sitter i girkassen, så jeg vil anta transferdiffen, i og med at den skal være rett foran mellomakselen/transferkassen.

 

Ville tippet det er det som kalles "Final Drive" eg. Altså, siste akslingen i

girkassen. Den som titter ut på en rwd bil, eller den som driver drivakslingene

på en fwd bil.

 

Noen som har flere forslag? :bok

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

D som menest med slutvexel på svensk er utvekslingen i bakakslingen feks 3,44:1( motor går 1 runde hjul går 3,44 runder ) men du har jo utvekslinger i gear kassen oxo 2,14 :1 på 1 2,77:1 på 2 osv osv siste gear er som regel 1:1

 

Mvh Ken

 

Ok, jeg skjønner.

Men saken er slik at jeg har en girkasse på hånden i Sverige, og iflg. selger må "slutväxel" byttes i girkassen.

Derfor lurer på hvilken del dette er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,44:1( motor går 1 runde hjul går 3,44 runder )

Mvh Ken

 

 

Hvis hjula går 3,44 runder pr runde på motoren vil jeg ikke sitte på med deg ved 5-6 000 motor-rpm! Det gir ≈21 000 hjul-rpm x ≈1,5m/r=31 500m/minutt=31,5km/minutt=1890km/t... Det er vel det omvendte du mente?

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hjula går 3,44 runder pr runde på motoren vil jeg ikke sitte på med deg ved 5-6 000 motor-rpm! Det gir ≈21 000 hjul-rpm x ≈1,5m/r=31 500m/minutt=31,5km/minutt=1890km/t... Det er vel det omvendte du mente?

 

 

Hehe ja var d jeg prøvde meg på ja ...

 

 

takk for oppfriskingen:)

 

Mvh Ken

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår