Gå til innhold

Mitt B prosjekt!

Ranger emnet


Ascona-Man

Anbefalte innlegg

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jævlig feite stoler. Hva måtte du gi for de? Blir vel vanskelig for passasjerer å kommer seg inn bak, hehe.

 

nypris er ca 2000kr pr stol, men jeg kjøpte de brukt for 1800 kr av to kompiser som hadde like stoler i bilcrossbilene sine. folk baki?nei...skal ikkje ha folk baki...berre problema med da...subbing forektsempel....dessuten so ska eg sikkert ut med baksetene og bygge bur ettervert.

Opel Ascona B 2,2 (Solgt)

Kadett C (c20ne) (Solgt)

Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen ascona du har der:) Har du bestemt deg for motorvalg nå. Eg kan bekrefte at c20ne med 315ccm dyser og 0,7 bar trykk får du ca oppmot 200 hk det varierer litt fra motor til motor. Men eg hadde godt for c20xe/c20let og bygget på det. Mye bedre me tanke på større effek utakk senere. Lykke til videre me prosjektet. Ser veldi bra ut.

Golf mk1 midtmotor 2,2T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen ascona du har der:) Har du bestemt deg for motorvalg nå. Eg kan bekrefte at c20ne med 315ccm dyser og 0,7 bar trykk får du ca oppmot 200 hk det varierer litt fra motor til motor. Men eg hadde godt for c20xe/c20let og bygget på det. Mye bedre me tanke på større effek utakk senere. Lykke til videre me prosjektet. Ser veldi bra ut.

 

 

 

ringte deg i forjegårs angående dyser, intercooler og silikonslanger til prosjektet mitt..valget falt alike vell på å bygge en c20ne turbomotor som skal forhåpentlig vis gi nermere 200 gamp..billig å bygge en slik versjon...dette spenner helt sikker bra frå i ein ascona b

Opel Ascona B 2,2 (Solgt)

Kadett C (c20ne) (Solgt)

Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ringt jonh magne, driver ilag me han. Han som tar tlf og bestilinger. Ja det fuker veldi bra me c20ne og, er jo enn god del billigere enn å bygge c20xe/let motor. Du trenger ikke dekomprimere motoren den går helt fint opp til 0.7 bar. Vi har sikkert motert 8 sånne kit selv å det fuker veldi bra på alle motorer vi har montert på.

Golf mk1 midtmotor 2,2T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempegreie men no ligge motoren i beta....ska bytta rådelager,pakninger,reg-reim og frese opp igjenn ventilene og ventilsetene, på en måte en slags liten overhalling sånn at eg e sikker på at motoren kan vara ei stund. på bildet har jeg nett rengjort og malt opp igjenn blokka og skal til og begynne på rådelagerene. kanskje i litt feil rekkefølge men men..

 

Photo-0097.jpg

Opel Ascona B 2,2 (Solgt)

Kadett C (c20ne) (Solgt)

Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ringt jonh magne, driver ilag me han. Han som tar tlf og bestilinger. Ja det fuker veldi bra me c20ne og, er jo enn god del billigere enn å bygge c20xe/let motor. Du trenger ikke dekomprimere motoren den går helt fint opp til 0.7 bar. Vi har sikkert motert 8 sånne kit selv å det fuker veldi bra på alle motorer vi har montert på.

 

foresten.... e da kje lurt å dekomprimera an littegrann vist eg ska kjøra litt høgare trykk en 0.7 eller vill andre ting svikta då?

Opel Ascona B 2,2 (Solgt)

Kadett C (c20ne) (Solgt)

Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er problemet er at tenninga på orginalhjernen er for høg og du vil få tenningsbank ved for høy syl trykk. Dvs tenningstidspunkt feil i forhold til hvor det skal ligge på en turbo motor, på overlading. Men vist du har tenkt på høyere trykk må du ha datasprut det har eg.

Da kan du kjøre 1 bar trykk på en bra motor: dvs stempelfjører, topppkn og slitasje...ect. På c20ne med litt lavere komp å 1 bar vil du sikkert slite med høy eksos temp og lite effekt pga laverekomp. Og kansje ikj kvit tenningsbank pga tenningstidspunkte er for sugemotor. En c20ne går meget m orginal motor. Asconaen vi byggde den grønne gikk 0-100 på 5,8 sek det er bedre enn en cossi med orginal motor gjør, men det har mye effekt/vektforhold å gjøre.

Golf mk1 midtmotor 2,2T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår