Gå til innhold

Tråden om min 94' Vectra 1.8i

Ranger emnet


sk1rty

Anbefalte innlegg

  • 3 months later...
  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

IMG_0777.jpg

Her kan du få ledningene igjennom bak til bagasjerommet. skal være ett hull der nedi hjørnet på begge sider mener jeg å huske. Ledningene lå ganske løst baki vectraen min og da (fram til cd spiller var de sjult), men hadde en svær stygg kasse foran så så ikke ledningene allikevel :op:

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Trenger hjelp til to ting :)

 

Jeg har fortstått det slik at det skal være lys i "lysbryteren". Det har det aldri vært, så holder jeg på å setter i nye pærer i instrumentpanelet der de hadde tatt kvelden.

 

Kan noen fortelle meg hvordan jeg får av denne bryteren? Den runde bryteren altså. Den som velger parklys eller nærlys osv...

 

Denne:

Photo-0124.jpg

 

 

Så lurer jeg på en annen ting.

 

Jeg skal sette på hvite instrumentskiver. Derfor trenger jeg å koble fra speedowire, men det er så forferdelig klumsete å koble den fra bak instrumentpanelet. Så har jeg lest at det er best å koble den av girkassa, for så å gi litt etter. så kan jeg ta den av instrumentpanelet.

 

Problemet er at jeg ikke er noen mekaniker :P Noen som kan fortelle om den wire tingen som er midten her er speedowiren? Hvis det er det, hvordan får jeg løsnet den?

 

Bilde:

Photo-0123.jpg

 

På forhånd, takk for hjelpa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger sårt hjelp. Skulle ha fått dette fikset til bilen skal på verksted i morgen til service.

 

Trodde ikke det der var speedowire.... kan d være clutch eller no slikt? Ihvertfall her er sånn som min speedowire såg ut:

IMG_0941.jpg

 

Her var det bare til å skru løs denne hylsa, så følger wiren med. (Enten håndemakt eller kombinasjonstang eller noe).

 

Her litt lenger ifra... (ser du den?) :)

IMG_0940.jpg

 

 

 

Det med vribryteren kan du muligens ta samtidig som du er ute med speedometer. For syns jeg husker at hele det panelet med vribryter++ på sida der er festa med en skrue som er bak dekslene ved rattstammmen (på venstre side da seff :op:)... bakpå vribryteren er det sikkert ei pære eller noe, og muligens også ei inni bryteren, for det er det i vectra B'en jeg har nå. Vet ikke helt om det var det samme på a'en da... men men, du finner nok ut av det.

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk!!

 

Da skal dette ordne seg håper jeg :)

 

Jeg har et "problem" med at speedometer nåla vibrerer mellom 40 og 70 km/t. Noen forslag til hva det kan være?

 

der vett eg desverre ikkje... kan få deg nytt speedometer :) kjøpe d gamle mitt? :D

IMG_1424.jpg

IMG_1419.jpg

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der vett eg desverre ikkje... kan få deg nytt speedometer :) kjøpe d gamle mitt? :D

*blide*

*bilde*

 

Tenkte en stund på det, så at du solgte det.

 

Men herverket som var på bilen min koster meg så mye, at det ble dessverre ikke aktuelt...

 

Får håpe at det jeg holder på med nå fungerer fint. Har instrumenpanelet her nå, tror det skal gå fint å skifte skiver.

 

Venter bare på noen blå pærer som jeg skal ha bak der. Så får vi se hva det blir til når jeg er ferdig.

 

EDIT: Fikk foresten opp boksen som lysbryteren står i, men fant aldri noen pære. Ikke så farlig at det gjør noe uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår