Gå til innhold

Tråden om min 94' Vectra 1.8i

Ranger emnet


sk1rty

Anbefalte innlegg

Den enkleste måten å bli kvitt dugg i blinklysene, er å borre et lite hull gjennom plastikken på undersiden av de.

Da kan vannet renne ut der, og om det kommer inn nytt (lekker som regel mellom glasset og selve 'blinklyshuset') vil dette også renne ut der.

Men når en først har det ute, er det greitt å la det ligge inne og tørke en dag eller så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Jeg er i dag en lykkelig bileier.

 

På fredag hadde samboeren til søstera mi besøk av en selger fra RM-lakk på jobben. Samboeren til søstera mi er billakkerer hos Hell Bil i Orkdalen. Selgeren fra RM-lakk skulle vise han noen nye produkter og slikt. Samboeren til søstera mi(Trygve) bestemte seg for å spørre om sponsing av lakk til min hellakkering av bilen min.

 

Trygve: Jeg skal lakkere bilen til broren til samboeren min i sommer... Så jeg lurte på om det var mulig å få sponset lakken?

 

Selger: Klart det, hvordan lakk da?

 

Trygve: Han har planer om en slags metallic med perlemor...

 

Selger: Bare kontakt meg når dere skal bestille :-)

 

Så dette var slutten på en lykkelig historie :) Så 23. juni drar jeg til Orkdalen for å lakkere bilen, nesten gratis :)

 

Må bare betale materialer og gi lakkerer en symbolsk sum for sin gode hjelp.

 

Ellers er jeg en fattig student som ikke gjør så mye annet enn å spare penger til bilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Når er bilen til EU-kontroll, så får vi se hvordan det går :)

 

Kommer med oppdatering senere i dag :)

 

Oppdatering:

 

Da var bilen ferdig på kontrollen. Eneste som var en mangellapp på var skiltlyset bak ;)

 

 

Her er planene som som skal gjennomføres på bilen:

- Hellakkering av bilen(Mørk blå metallic med lilla perlemoreffekt.

- Fjerne lister(er ikke sikker).

- Sorte Angeleys.

- Proffsote alle fem bakrutene.

- Fjerne lykteviskere(er ikke sikker).

- Skru av hengerfeste og fikse "hullet" i bakfangeren etter hengerfestet.

- Sote baklyktene litt mer.

 

Som dere ser har jeg lyst til å gå for en clean look på bilen. Har ikke tenkt å sette på noe plastik.

 

 

Gjerne kom med innspill osv ang dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerning av lister på vectra a med orginale fangere er ikke pent spør du meg. da ser det ut som det mangler noe når man ser på bilen. mest pga vectran har svarte lister på toppen av front og bakfanger... syns best på lyse farger.

Proff stoing av rutene har jeg fått gjort på alle rutene bortsett fra frontruta, det er sinnsykt pent!

 

Ta av de stygge lykteviskerne! hehe... det får du fiksa når du skal hellakkere bilen...

Kult med mørke baklamper, bare ikke gjør dem helt svarte! hehe...

05' VW Caddy 1,9TDI

99' Vectra 1.8i 16V STV

95' Vectra 2.0i 16V - Spiker

91' Vectra 1.8i 8V - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da var bilen ferdig lakkert :)

 

Jeg tok noen bilder i kveld, det vises ikke noe serlig til effekten i lakken da den er litt vansklig å få frem med et kamera. Må nesten sees for at det skal bli rett.

 

VectraogGolf001.jpg

 

VectraogGolf002.jpg

 

VectraogGolf003.jpg

 

VectraogGolf004.jpg

 

VectraogGolf005.jpg

 

VectraogGolf006.jpg

 

VectraogGolf007.jpg

 

VectraogGolf008.jpg

 

VectraogGolf009.jpg

 

VectraogGolf010.jpg

 

VectraogGolf011.jpg

 

VectraogGolf012.jpg

 

Jeg tar å skriver litt mer fyldig ang. jobben som har blitt jort med bilen. Skal sove nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde med bilen:

 

- Pusset ned å fjernet all rust og bulker som var(Ekstremt lite)

- Grunnet bilen der det var spaklet osv...

- 2 strøk med basefargen(Orginal blå) 1 strøk med perlemor metallic effekt(Lilla) og 2 strøk med Ripefri klarlakk.

- Lakkerte de øverste "listene" på fangerne

- Tok av listene

 

Det neste som kommer er soting og sorte angeleyes-lykter.

 

Ble meget fornøyd med resultatet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår