Gå til innhold

Tråden om min 94' Vectra 1.8i

Ranger emnet


sk1rty

Anbefalte innlegg

Da har jeg kjøpt meg en Opel Vectra A 1.8i 1994 Modell.

 

Tok lappen for knapt en uke siden, deilig!!

 

Bilen var kun gått 85 000 km da jeg kjøpte den, en eier og fullt servicehefte. Dette betalte jeg kun kr 25 000,- for. Storfornøyd med kjøpet! Var ingen feil på bilen, med unntak av håndbremswire, men den er nå skiftet.

 

 

Ting som har blitt gjort etter at jeg fikk bilen:

Senket 50/50

Pioneer CD-Spiller

Sony - The Pump 200W Sub

Sotet baklyktene

Lakkert speil og dørhåndtak

Fjernet emblemene

Svart hengerfeste kulebeskytter

Lakket Opel-merket i grillen svart

Toyota Supra sideblinkere

Nytt utblås bak

16x17" Dezent F m/ Bridgestone 195/45-16"

 

 

Ting som skal gjøres:

Sorte angeleyes.

Soting av ruter.

Rieger GTB Frontspoiler, sideskjørt og hekkskjørt.

Hellakkering i metallic lakk, i ca samme farge.

 

Her er litt bilder av bilen!

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

4.jpg

 

5.jpg

 

6.jpg

 

7.jpg

 

8.jpg

 

9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer med strøken bil.

Angåande handbrekkwiren så er det forbruksvarer på mange Vectra A fordi braketten midt under bilen er for dårlig sveiset i utgangspunktet. Dette fører til at wiren slites unødvendig. Sidan du måtte bytte wiren anbefaler eg at du får kontrollert detter.

Angåande plastikk så synest ser eg for meg at bilen blir feit i den fargen der.

Treng ikkje å vere sjølvlysande fordi den er styla. Sidan du er så heldig å ha ein Vectra som er så god i lakken anbefaler eg at du beheld lakken.

Bra at du var fornuftig å kjøpte 16*7 felger. Eg har 17*7,5 ET40 med 225/40 dekk og 40/35 senk. Det subbet før eg valset framskjermane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med strøken bil.

Angåande handbrekkwiren så er det forbruksvarer på mange Vectra A fordi braketten midt under bilen er for dårlig sveiset i utgangspunktet. Dette fører til at wiren slites unødvendig. Sidan du måtte bytte wiren anbefaler eg at du får kontrollert detter.

Angåande plastikk så synest ser eg for meg at bilen blir feit i den fargen der.

Treng ikkje å vere sjølvlysande fordi den er styla. Sidan du er så heldig å ha ein Vectra som er så god i lakken anbefaler eg at du beheld lakken.

Bra at du var fornuftig å kjøpte 16*7 felger. Eg har 17*7,5 ET40 med 225/40 dekk og 40/35 senk. Det subbet før eg valset framskjermane.

 

Godt å høre at jeg gjorde et godt valg med felgene, var en stund i tvil der.

 

Ellers så er samboeren til søstera mi billakkerer, så jeg har tenkt å få på den en lignende metallic lakk. Er en god del vaskemerker i lakken, og hvis den skal styles litt, så er det godt mulig at det blir lakkering. Koster meg ikke mer enn lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hva med å legge opp kablene til anlegget på nytt? Ser jo ut som en rusa taliban elektriker har vært på ferde :P Er kanskje ikke så lett å fikse på din bil da, men det var det på min vectra B. Kjøp deg ei matte å ha baki så blir det mye penere ;) Så ville jeg vurdert ny grill (uten opel merke), panserforlenger og fjerna opel merket bak.

 

Forresten så bør du fjerne kroken hvis det er mulig:p jeg hater krok på biler! Jeg fjernet faktisk min krok i går, det gikk fint. Den var ettermontert så det var bare av med 7-8 bolter ;) Kroken må uansettav når bakfangern kommer vettu ;)

Opel Vectra 1997 hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hva med å legge opp kablene til anlegget på nytt? Ser jo ut som en rusa taliban elektriker har vært på ferde :P Er kanskje ikke så lett å fikse på din bil da, men det var det på min vectra B. Kjøp deg ei matte å ha baki så blir det mye penere ;) Så ville jeg vurdert ny grill (uten opel merke), panserforlenger og fjerna opel merket bak.

 

Forresten så bør du fjerne kroken hvis det er mulig:p jeg hater krok på biler! Jeg fjernet faktisk min krok i går, det gikk fint. Den var ettermontert så det var bare av med 7-8 bolter ;) Kroken må uansettav når bakfangern kommer vettu ;)

 

Suben er ikke montert fast engang :P Skal gjøre alt dette i påska, har ikke bilen her nå, den står i Orkdalen. Kablene skal legges mye bedre for å si det slik.

 

Har også vurdert ny grill, men det er fortsatt en vurderings sak, da jeg ikke har så alt for mye penger. Felger og sommerdekk står først.

 

Kroken skal jeg ha på enda en stund til i allefall, for den trenger jeg av praktisk årsaker, men skal ikke se bort ifra at den kommer av etter en liten stund.

 

Noen som har lyst til å hjelpe meg med å se hvordan bilen blir med sommerfelger mens jeg venter? :) Link til Photoshop tråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei...

 

Jeg har sett på eyecandyracing, Styling-tech og Powerzone. Sammenlignet priser, og har da sett at Powerzone gir meg den billigste Rieger GTB stylingen til min Vectra.

 

Hvis jeg handler Rieger GTB hos Powerzone må jeg ut med 5990,- for frontspoiler, hekkskjørt og sideskjørt. Det synes jeg ikke er en dårlig pris.

 

Noen erfaringer med Powerzone? Er de greie å handle med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår