Gå til innhold

Coilover til Volvo 740

Ranger emnet


BIG1

Anbefalte innlegg

Har fått gjort litt på prosjekt coilovers i høstferien. Demonterte rørene i fjærbeina. Først gjorde jeg det på den tungvinte måten, med å banke inn punktene som var pressa ut og krympe røret med en sveis.

DSC01654.jpg

 

Men når dette satt for godt endret jeg planene litt å kappet av røret i passe lengde å heller bruke pressa.

DSC01655.jpg

 

Varma opp "spindeldelen" med skjærebrenneren litt før jeg pressa til med 10-15 tonn.

DSC01656.jpg

 

Det gikk som en lek.

DSC01657.jpg

 

Når røret var kommet ned i "spindeldelen" forlenga jeg pressedoren med en kopp. Så falt røret ut.

DSC01658.jpg

 

Etterpå sto glassblåsing for tur. Simsalabim... "Som nytt".

Bilde070.jpg

 

Når det var glassblåst maskerte jeg gjenger/lagerflater og sprayet det i zincspray så det ikke ruster når det blir liggende på lager til jeg har fått ordna de nye rørene.

Bilde077.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Zink, så vidt jeg har blitt fortalt så skal mann aldri ha det på bil. Men det er vell bare intill videre. Grunn: Zinken får det som ikke er zinka til å ruste! Det sa en kolega til meg, er overflatebehandler.

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

 

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
spennende å se om dere får det godkjent.. Da vet jeg om en lyseblåmann som skal få coilovers :)

 

 

Til opplysning for de som ikke vet det:

 

Jeg søkte om å bygge coilovers og fikk tillatelse til det.

 

Selv om jeg fikk er det ikke en selvfølge at "alle andre" får det.

Avgjørelsen deres bygger jo på søknaden min,enkelt og greit.

 

Er ikke så enkelt som å skrive:

Er det ok om jeg bygger coilovers til volvon?

Mvh Ola nordmann

 

:yodude:

 

Litt kjekt at man kan senke mere enn 40mm også,men alt er jo innen "fornuftens grenser".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår