Gå til innhold

Coilover til Volvo 740

Ranger emnet


BIG1

Anbefalte innlegg

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Maxis:

 

kan ikke du mekke en steg for steg tråd til disse og diverse mål osv :) har lyst til å prøve meg på et sånt prosjekt! åssen fikk du fjærebenet løs fra selve navet? tenkte ikke det gikk an å få det løs?

 

 

Det å løsne selve røret gikk ganske greit,finnes flere typer fjærbein og mine var 2 forskjellige..alacocaina

Røret er "klinket" eller presset ut over en kant i enden,fresa "låsinga" bort og kakka ut røret..

Røret jeg skal montere er i tillegg kraftigere enn det orginale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å løsne selve røret gikk ganske greit,finnes flere typer fjærbein og mine var 2 forskjellige..alacocaina

Røret er "klinket" eller presset ut over en kant i enden,fresa "låsinga" bort og kakka ut røret..

Røret jeg skal montere er i tillegg kraftigere enn det orginale.

 

akkurat! ikke sikkert det blir coilovers på meg men slike adaptere skal jeg få mekka siden jeg skal få kappa senkefjørene når jeg har fådd godkjent senkesettet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakkert! Hvordan fikk du ut det gamle røret?

 

Det var ikke noen heksekunst akkurat,det orginale røret er bare "stappa" nedi og "presset ut" på 3 punker over en kant slik ar det låses der.Fresa disse 3 punktene bort og kakka ut røret.

 

Får se hva det blir til,men enten skal mine fjærbein elokseres eller pulverlakkeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei..så du gjør det manuelt selv da..? skryte å skryte..er jo mer enn hva de fleste kommer frem med, så det er jo hvertfall ikke noe å skjems for! planlegger du å få det godkjent eller skal du bytte om på visninger?

 

syns at når folk gjør det så godt og gjennomført som du har det her at det ikke er noen grunn til at det ikke skal bli godkjennt..men det er jo bt som bestemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxis, beundrer arbeidet til nå. Detta ser ut til å funke. Har du bestilt fjærene fra en vanlig maskin foretning eller er de fra noen andre coilovers.

 

Legg ut noen tengninger a, med mål og hva man trenger av deler. Hvis du gidder da :)

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår