Gå til innhold

Coilover til Volvo 740

Ranger emnet


BIG1

Anbefalte innlegg

lesjoførene er bare 40 mm kortere med 3x stivere, og org fjørene siger jo 40 mm eller mer :P

 

Jepp, og da mangler det fortsatt 120mm med senk før jeg er fornøyd :D Bilstein og lesjø funker sikkert helt greit til vanlig gatekjøring :)

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lovlig griselav 740 blir nok ganske vanskelig. Om du ikke skriver en skikkelig søknad, så kan man få det godkjent.

Med dette kitet skrudd i bunnen, og bortskjærte hjulbuer med breddere utpå tror jeg at jeg vil få et bøllete stuk :D

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toten letting? hehe, skal du lage ny indre hjulbue?

 

haha toten letting :D

Jeg vet ikke om jeg trenger å lage nye indre hjulbuer, eller om det bare holder å skjære rundt "kanten" sånn at den indre buen går rett ut og ikke nedover igjen, om du skjønner :) Har funnet meg noen felger som jeg skal prøve sammen med coiloverkitet og se først :)

Setter forsåvidt saga i bilen i dag!

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Lovlig griselav 740 blir nok ganske vanskelig. Om du ikke skriver en skikkelig søknad, så kan man få det godkjent.

Med dette kitet skrudd i bunnen, og bortskjærte hjulbuer med breddere utpå tror jeg at jeg vil få et bøllete stuk :D

 

Å få godkjent selvbygde coilovers en ikke store problemet,men å senke type 15 cm og få det godkjent er vel bare å glemme.

 

er noe som heter bakkeklaring,fjæringsvei,klaring imellom felger og chassis osv.

 

Det de bruker å gjøre er at de skriver inn avstanden imellom senter nav og opp til hjulbuen i vognkortet...

altså det avstanden er når du er på vising.

 

etter retten så kreves det jo forstillingskontroll for hver gang en justerer høyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få godkjent selvbygde coilovers en ikke store problemet,men å senke type 15 cm og få det godkjent er vel bare å glemme.

 

er noe som heter bakkeklaring,fjæringsvei,klaring imellom felger og chassis osv.

 

Det de bruker å gjøre er at de skriver inn avstanden imellom senter nav og opp til hjulbuen i vognkortet...

altså det avstanden er når du er på vising.

 

etter retten så kreves det jo forstillingskontroll for hver gang en justerer høyden.

 

Skeptisk, mener du at det er lett å få godkjennt selvbygde coilovers til 740? Til 240 er det nemmlig håpløst :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeptisk, mener du at det er lett å få godkjennt selvbygde coilovers til 740? Til 240 er det nemmlig håpløst :rolleyes:

 

 

 

240,740 eller 940..går vel for det samme..

 

Jeg skrev en seriøs søknad ang å bygge dette selv på min 960 og fikk søknaden godkjent.med andre ord:om jeg gjorde som jeg skrev i søknaden og hadde den dokumentasjonen som krevdes,så ville jeg få godkjent coiloversene...

 

Og dette var med rørene ifra s.a.m foran.(De for å montere/bygge selv)

 

det bt krevde var :

#sveiser med sertifikat utførste sveisinga,dokumentasjon på dette måtte foreligge.

#fjærene måtta ha minimum hardhet i nm i forhold til det volvos fjærer var+dokumentasjon på dette.

#4-hjulskontroll før vising..

 

har papirene foran meg her,men slike søknader er jo opp til hver enkelt person på bt å vurdere.

Hjelper lite å si "men han fikk det jo godkjent"

 

Må vel ha disse liggende på lur og montere coilovers på 940n jeg har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er det stor forskjell fra BT til BT.... i telemark er det helt dødfødt.

Jeg var å snakket med de tidligere å spurte da om det var mulig å gjøre slik du gjorde, men det var totalt NEI!!!

Spurte da om jeg kunne få godkjennt Selholm coilovere, men de krevde en voldsom dokumentasjon og det kunne ikke Selholm gi.

Så derfor har jeg kjøpt fjærer fra Åkrene som jeg fikk med papirer på, de sa de aldri hadde hatt problemer med BT:rockets , men det går vel til helvete det også....kanskje jeg må prøve et BT et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er det stor forskjell fra BT til BT.... i telemark er det helt dødfødt.

Jeg var å snakket med de tidligere å spurte da om det var mulig å gjøre slik du gjorde, men det var totalt NEI!!!

Spurte da om jeg kunne få godkjennt Selholm coilovere, men de krevde en voldsom dokumentasjon og det kunne ikke Selholm gi.

Så derfor har jeg kjøpt fjærer fra Åkrene som jeg fikk med papirer på, de sa de aldri hadde hatt problemer med BT:rockets , men det går vel til helvete det også....kanskje jeg må prøve et BT et annet sted.

Har vært mellom godkjenning med bilen min nå, det hjelper ikke om du skiver til hvilket som helst BT rundt i landet, det er et sentralt råd med 4 ansatte som tar seg av dette nå, SFOR heter det... Eneste mulighet du har er å gå mellom TUV... Dette rådet kom vel for et år sia eller noe...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår