Gå til innhold

Coilover til Volvo 740

Ranger emnet


BIG1

Anbefalte innlegg

Maxis, beundrer arbeidet til nå. Detta ser ut til å funke. Har du bestilt fjærene fra en vanlig maskin foretning eller er de fra noen andre coilovers.

 

Legg ut noen tengninger a, med mål og hva man trenger av deler. Hvis du gidder da :)

 

Fjærene er til coilovers ja,en får kjøpt de etter tabell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

skal ikke si det helt sikkert men eg mener at KONI kom med coil overs te volvo 2 7 0g 900 serien i fjor.... i tilleg så kan du få kjøpt luft belger te volvo.... der kompressoren bestemmer prisen... der begunner full pakke med 4stk belger pluss kompressor til 15000 og slutter på 25000..... da snakker vi bra saker.....

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

ENDELIG!

 

Etter å ha ventet på svar ifra biltilsynet ang en søknad jeg sendte for x antall måneder siden fikk jeg svar nå.

Jeg søkte om å få bygge/lage høydejusterbart rundt om på en volvo 960,noe deler ble kjøpt ferdige imens andre ble laget selv.Satt flere kvelder og formulerte søknaden og skrev div forklaringer og skisser.

 

 

lønn for strevet fikk jeg da jeg fikk tillatelse til dette.

:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags deler har du brukt da? Jeg har komplette fjærben med sellholm fjærer å gule koni... rustfritt...(justerbart trykk å høyde)

Hva krav stilte de?

 

En må jo søke uansett for å få slikt godkjent de det ikke finnes deler med godkjenningspapirer å få kjøpt.

 

All (eventuell) sveising måtte være utført av godkjent sveiser,samt bekreftelse ifra sveiser og kopi av sveisesertifikatet måtte foreligge.

 

Vidre måtte fjærene som skulle brukes ha samme stivhet(eller stivere) enn volvos egne senkesett.(og dukumentasjon på dette)

 

Fjærene måtte (såklart) ha forspenn

 

om bilen skulle senkes mer enn 40mm måtte kortere dempere monteres..

 

ellers var det forstillingskontroll og justering av lys,noe som er vanlig ved slik godkjenning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.. tok med fjærbeina mine til biltilsynet under gokjenning av d andre settet... han fyren der var meget positiv til det... ville bare ha papirer av hva type/merke fjærer som var brukt å dempere. å papir fra sveiser.. så skulle nok dette gå bra...

Men jeg har så langt gjenge parti at muli jeg får krav om å sette en stopper der da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår