tohola Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Har fått gjort litt på prosjekt coilovers i høstferien. Demonterte rørene i fjærbeina. Først gjorde jeg det på den tungvinte måten, med å banke inn punktene som var pressa ut og krympe røret med en sveis. Men når dette satt for godt endret jeg planene litt å kappet av røret i passe lengde å heller bruke pressa. Varma opp "spindeldelen" med skjærebrenneren litt før jeg pressa til med 10-15 tonn. Det gikk som en lek. Når røret var kommet ned i "spindeldelen" forlenga jeg pressedoren med en kopp. Så falt røret ut. Etterpå sto glassblåsing for tur. Simsalabim... "Som nytt". Når det var glassblåst maskerte jeg gjenger/lagerflater og sprayet det i zincspray så det ikke ruster når det blir liggende på lager til jeg har fått ordna de nye rørene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet Oktober 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Bra jobb!:) Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Zink, så vidt jeg har blitt fortalt så skal mann aldri ha det på bil. Men det er vell bare intill videre. Grunn: Zinken får det som ikke er zinka til å ruste! Det sa en kolega til meg, er overflatebehandler. Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Men glemte meg litt der....Ser bra ut, stå på :) Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Zink, så vidt jeg har blitt fortalt så skal mann aldri ha det på bil. Men det er vell bare intill videre. Grunn: Zinken får det som ikke er zinka til å ruste! Det sa en kolega til meg, er overflatebehandler. Blir nok noe epoxy på det etter jeg har fått sveist inn det nye røret. ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Fjærene er til coilovers ja,en får kjøpt de etter tabell. Hos hvilken leverandør og har du en tabell? har en Malibu som skriker etter coilovers :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 spennende å se om dere får det godkjent.. Da vet jeg om en lyseblåmann som skal få coilovers :) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 Jeg skal sende søknaden ganske snart nå. Har samme saksbehandler som maxis så regner med det går bra. :-D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Jeg skal sende søknaden ganske snart nå. Har samme saksbehandler som maxis så regner med det går bra. :-D Håper du kan sende meg detaljerte detaljer om dette går bra:thumb :thumb :ahahahhaha: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Hvordan går det med detta prosjektet? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 spennende å se om dere får det godkjent.. Da vet jeg om en lyseblåmann som skal få coilovers :) Til opplysning for de som ikke vet det: Jeg søkte om å bygge coilovers og fikk tillatelse til det. Selv om jeg fikk er det ikke en selvfølge at "alle andre" får det. Avgjørelsen deres bygger jo på søknaden min,enkelt og greit. Er ikke så enkelt som å skrive: Er det ok om jeg bygger coilovers til volvon? Mvh Ola nordmann :yodude: Litt kjekt at man kan senke mere enn 40mm også,men alt er jo innen "fornuftens grenser". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Hos hvilken leverandør og har du en tabell? har en Malibu som skriker etter coilovers :) ??? Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Du får bjynne og sellje du da... :) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Mars 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 jeg er så og si igang med mitt coilover prosjekt! har planer og tegninger klare. trenger bare å bestille diverse som blir gjort i nermeste fremtid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tveit'n Skrevet Mai 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 eg trur eg kan skaffe d2 coilovers til 740, skal sjekke de opp litt meir. Siter Tveit'n Performance Volvo 740 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg