Gå til innhold

Tollvesenet klippet skiltene mine!

Ranger emnet


pebe1

Anbefalte innlegg

Så, hvis jeg har fått dette riktigt!

 

Du har en bil som er avregistrert og ikke betalt avgifter på.Du har da kjøpt egne skilt og satt den fra deg på et lukket område.Dette har Tollvesenet oppdaget og tatt skiltene.Du har satt skilt på en bil som ikke skulle hatt skilt.....dokumentforfalskning!

 

De kan gå inn på lukket område og også bruke makt for å utføre tjenesten sin.

Ikke så lenge bilen ikke er registert eller ute på veien. En uregistert bil er bare en gjenstand og så lenge den står i ro kan ingen forlange hverken det ene eller andre

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen er uregistrert men eier får den til å fremstå som registrert. Dette ved å sette på kjennemerke med rett regnr. Hvis ikke du ser forskjell på et regnr og et skilt med "bruktbil" på så vrenger og vrir du noe forferdelig.

Selvfølgelig ser jeg forskjell, det er ikke det som er greia. Greia er at så lenge bilen er uregistert og ikke i bruk er det ingen som kan forlange hverken det ene eller andre.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du at tollvesenet skal tro når de påtreffer en bil som ikke skal være registrert,men står med skilter på? De kan ikke bare unnlate å gjøre noe. Utgangspunktet er at det IKKE skal være noe kjennemerke på den bilen. Hadde det stått "bruktbil" eller noe annet enn et regnr,så hadde ikke tollvesenet gjort noe.

Hva tollvesenet skal tro er urelevant, det er hva de gjør som er greia. Legg gjerne frem en link til en lov eller forskrift som viser hva som er ulovlig her.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg unnlater og betale avgifter på bilen min så kan tollvesenet om de vil komme hjem til meg og ta skiltene. Eier fikk en uregistrert bil til å fremstå som registrert ved å sette på kjennemerke. Dette er dokumentforfalskning!
Hva har det med saken å gjøre? Bilen din er registert.

Hadde han KJØRT med bilen ville det vært dokumentforfalskning.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om bilen står inne i garasjen og du er i utlandet 6måneder og har glemt eu kontroll,kan tullvesenet evt uvesenet da ta seg inn i garasjen for og ta skiltene?

politiet må ha ransakningsordre for og ta seg inn,skulle jo tro dette gjaldt andre etatene også.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en bil filmet med ett av desse superkameraene til SVV. kommer det øyeblikkelig frem om alt er ok. mangler der: Pkk godkjenning, årsavgift eller forsikring så ryker skilta.. uansett om der er 7 kolikksjuke unger i den! :) grunnen for å nappe ta desse skilta til trådstarter er vel ikke mye å stusse i. ? han mangler ALT.. Hoste opp en dårlig unnskylding om: "Hadde akkurat fått skilta.. borra nye hull å skulle se om de passa" kan vel berge deg.?

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en bil filmet med ett av desse superkameraene til SVV. kommer det øyeblikkelig frem om alt er ok. mangler der: Pkk godkjenning, årsavgift eller forsikring så ryker skilta.. uansett om der er 7 kolikksjuke unger i den! :) grunnen for å nappe ta desse skilta til trådstarter er vel ikke mye å stusse i. ? han mangler ALT.. Hoste opp en dårlig unnskylding om: "Hadde akkurat fått skilta.. borra nye hull å skulle se om de passa" kan vel berge deg.?

Han mangla alt ja, derfor var ikke kjøretøyet i bruk..

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg jobber attmed dro på ferie i fjorsommer, Kjerring, unger oppakning takboks.. osv.. Midt oppi ødaste brusdalen for de som veit.. Vart han vinka inn.. Mangla Pkk-ok! klipp! en seremoni uten like for å få taki leiebil osv.. Pkk'n var ok.. Men verkstedet hadde glemt å maile inn resultatet.. så ingen kjære mor viss der er skilt på biler som ikke skal ha det, Å infoen om trådstarters bil er nok: "Kjennemerker innlevert".

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår