Gå til innhold
Bilforumet.no
Quattro73

Problemer med bilen? Trenger du diagnose?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei!

Kona har en Golf 9 2004 mod. 1.2l som jeg byttet bryterne foran rattet (blink og vindusvisker) Nå lyser ESP-lampa og feilkoden er 00778.

Sånn jeg har skjønt det er det  feil på styrevinkelsensoren, rattvinkelsensoren, slepering eller hva man vil kalle det! Så jeg har funnet 1 styrevinkelsensor med samme delenummerne som den jeg har, byttet delen etter anvisning men lampen lyser fremdeles. 

Blitt anbefalt av amatør mekker om å resette - eller omprogrammere- basic setting. Noen som kan hjelpe? Bor i Krokstadelva som ligger i Buskerud

Reidar Isaksen

Takker for svar. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, reidaris skrev:

Hei!

Kona har en Golf 9 2004 mod. 1.2l som jeg byttet bryterne foran rattet (blink og vindusvisker) Nå lyser ESP-lampa og feilkoden er 00778.

Sånn jeg har skjønt det er det  feil på styrevinkelsensoren, rattvinkelsensoren, slepering eller hva man vil kalle det! Så jeg har funnet 1 styrevinkelsensor med samme delenummerne som den jeg har, byttet delen etter anvisning men lampen lyser fremdeles. 

Blitt anbefalt av amatør mekker om å resette - eller omprogrammere- basic setting. Noen som kan hjelpe? Bor i Krokstadelva som ligger i Buskerud

Reidar Isaksen

Takker for svar. 

Sjekk første post i tråden, der finner du de som er nærmest deg. Kontakt en av de og hør om de kan hjelpe ;) 

Ellers høres det ut som at du må utføre basic setting/adaption, å bytte deler hjelper lite.

Adaptation

Basic Setting

Sensor for Steering Angle (G85)

Prerequisites:

• Start the vehicle.
  • Turn the steering wheel one turn to the right and one turn to the left.
  • Drive in a short distance straight line on a level surface at a speed not higher than 20 km/h.
  • If the steering wheel is straight during the test drive then stop the vehicle with the wheels pointed straight.
  • Ensure that the steering wheel is not moved again.
  • Keep the engine running and do not switch off the ignition.
  • System voltage at least 12.0 V.

[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Check field 1, the value has to be between -1.5 and +1.5 °.
[Done, Go Back]
[Coding-II - 11]
OR (if Coding-II is not available)
[Security Access - 16]
Enter 40168, to enable the basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 060
[Go!]
After a successful basic setting, field 2 should say "OK".
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

Note: After successful basic setting, the Steering Limit Stop needs to be adapted too.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Golf_(1K)_Brake_Electronics_(MK60)#Sensor_for_Steering_Angle_.28G85.29

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå