Gå til innhold

tombre

Bruker
  • Innholdsteller

    22
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

tombre's Achievements

  1. Sjekk ut sbutikken.no de selger kun subarudeler. Dit kan du også ringe om du lurer på noe.
  2. Sjekk med bilopphugger, mange av de på nett og de fleste har gode søkemotorer.
  3. Hei. Jeg ville reist innom et verksted eller om du kjenner noen med diagnoseutstyr for å lese ut feilkoder. Å gjette seg til hva som er feil er nesten umulig. Lykke til. Tombre
  4. Oppdatering: Subaruverkstedet fant ingen feil ved diagnose, høyderegulering fungerer 100%. Kunne være så enkelt som en xenon pære ikke er 100% (selv om begge hovedlys ser ut til å fungere helt fint).
  5. Er det noen som har mulighet til diagnose på Subaru Forester diesel 2009 mod. Varsel lampe på høydejustering av lys (xenon). Begge sensorer på for og bakaksling er hele og har full bevegelighet. Holder til på Eidsvoll. Ta kontakt på 41327650. Kan eventuelt kjøre noen km om nødvendig.
  6. Har sjekket begge sensorene, de er hele og har full bevegelighet. Var innom mekonomen men de klarte ikke å lese ut feilkode, trodde de hadde diagnoseutstyr for de fleste problemer. De sa vi måtte på subaru verksted for å få utført dette. De nevnte noe om mulig deffekt eller feil med control modul. Om det er riktig er det dyre greier? Noe man kan bytte selv?
  7. Hei dere. Samboer har en forester 2009 der varsellampe for høyderegulering av hovedlys har begynt å lyse. Noen ganger blir varsellampe borte, altså kommer og går, mem som oftest lyser den. Er det automatisk høyderegulator på hver frontlykt? Mistenker dårlig kontakt i og med at den ikke lyser hele tiden. Ikke lett å vite hvilken side feil er på. Er dette noe et verksted kan finne ut av ved diagnose? Noen som har innspill?
  8. Noen som vet hvor mange Nm det skal være på hjullager bak Forester 2009 mod.?
  9. Honda cr v 2004 bensin. Byttet skiver, bremseklosser og håndbrekklameller høsten 2017, altså ca 10mnd siden. Ble gjort på Mekonomen. Håndbrekket var veldig bra lenge, men nå må jeg dra den i siste hakket for at brekket skal virke bra. Noen som har erfaring med dette?
  10. WongDiesel: er ikke du gammel Honda mekaniker ?? :)
  11. Vet at TESS lager det meste, bedriften jeg jobber i kjøper litt forskjellig trykkustyr/trykkslanger derfra og det er som regel ikke billig.
  12. Honda Cr V bensin 2004 mod. Lekkasje/svetting av servo-olje der slangen er koblet på røret (helt i bunn) som går opp til påfyllingstanken. Hvordan er disse slangene festet? Presspasninger eller slangeklemmer? Er dette greit å skifte selv? Kan se ut som det har kommet servo-olje på foringen som som ligger rett under. Vet ikke om det har noen sammenheng, men har fått en knirkelyd høyre side foran når jeg kjører sakte og i fartsdumper (dette pleier å være dårlige Foringer eller fjærbenslager). Kanskje gummiforingen ikke har tålt oljen. Nivået på servotanken er ennå over minimum. Kan foreløpig ikke se noen flekker på bakken/snøen, så det er ingen stor lekkasje. Noen tips om andre steder enn Honda som selger servoslange/kobling? Noen som har gode råd å gi?
  13. Hei. Noen tips om bytte av hjulbolt bak på honda cr v 2004 (ødelagte gjenger på en bolt)  se forøvrig spørsmål på honda Cr v tråden.  Mvh Tom

    1. WongDiesel

      WongDiesel

      Hei.

      er vel egentlig ikke kjempe mye tips å gi, men pleier å ha en ekstra mutter og en tykk skive(gjerne en cm) som "spesial verktøy" for å få hjulbolten ordentlig på plass. 

      Demonter trommelen, bank ut bolten som er defekt med hammer/slegge. Deretter sett inn nye bolten. Sett på den tykke skiva, entre ekstra mutteren og dra til slik at mutteren trekker inn bolten(skiva er for å bygge ut litt for at mutteren har mer å gå på). Så ta av mutter og skive. Hvis du har muttertrekker pleier dette å ha ca 15-20 min, litt avhengig hvor rask man er :)

       

  14. Hei. Noen som har byttet hjulbolt bak på honda cr v 2004? Har byttet på en annen bil så prinsippet vet jeg. Kuttet da av bolt og slo den ut mot navet. Den nye slipte jeg ned litt av hodet på den ene siden av bolten slik at den kunne passere. Så brukte jeg hjulmutter med noen større muttere mellom til å dra den på plass. Vet ikke om dette går på cr v? De har jo håndbrekk lameller som muligens er i veien. Noen erfaringer?
  15. Min sambo har en 2004 Honda CR-V 150hk bensin. Etter bytte av bremser oppdaget jeg at fjærbensanker på begge sider foran er skjeve, mest nede på venstre side. Er det mulig å rette de opp på noen måte? feks varme opp øyet og banke/trekke det til riktig posisjon? Eller må hele fjærbenet byttes m/nav? Har prøvd på finne noen som selger dette både nytt eller brukt men har ikke funnet noe. For de som ikke vet hva fjærbensanker er, det er de 2 festene som caliper sitter fast i. Det gikk i grunn greit å få caliper og klosser på plass, men etter noe kjøring ser jeg at spesielt venstre side bli kloss på utsiden av skiven slitt skjevt. Noen som har gode tips her?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår