Gå til innhold

Problemer med bilen? Trenger du diagnose?

Ranger emnet


Quattro73

Anbefalte innlegg

Det har du rett i, men det har vært litt lite aktivitet på denne tråden og eg tror det har noe med att den ikke er så lett og finne. 

 

Det er generelt problemet med hele forumet. Vanskelig å finne innhold for nye. Det nye Google søket gjør det litt lettere men alikavel. Jobber med saken :D

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat denne tråden er kanskje ikke verdens enkleste å finne - for nye brukere som leter etter hjelp innen nettopp dette. Dog synes jeg (personlig) at Bilforumet er temmelig ryddig og fornuftig oppdelt kontra andre bilforum, se bare på VW/Audi-foumet der alt 'kokes i én suppe' og dermed blir særdeles lite brukervennlig, man er der totalt avhengig av en god søkefunksjon om man skal finne noe som helst. I tillegg har VACN ingen regler hva trådtitler angår, noe som gjør det enda mindre brukervennlig, med trådtitler som forteller null og niks om trådens budskap.

 

Søkte på ordet 'diagnose' og får opp følgende ;

r8SnH.jpg

 

Treff nummer tre er denne tråden smile.gif Altså om man søker så finner man det man leter etter, er heller ikke enkelt å ha alt på forumets forside 1-winking.gif

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som kan litt bil så vet vi hva begrepet diagnose er og at det er mulig på en bil (iallefall nyere biler). Men hva med de som ikke kan så mye og prøver å få hjelp? Kanskje "trenger du diagnose på bilen din?" blir for vanskelig å skjønne? Jeg vet ikke, bare slenger ut noen tanker i lufta. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi skulle hatt en tjeneste på Bilforumet som hadde en oversikt over hvor man kunne ta bildiagnose her. Hvordan burde den sett ut?

 

Et kart? Lik den du finner på reisesider?

En liste?

Et sted der du velger biltype også kommer passende steder opp?

 

 

Mvh

 

Marius

 

Eg syns også ideen med denne tråden er gode.

Eit kart eller det tredje alternativet hadde vore noko.

 

Quattro73:

Det første innlegget treng å bli oppdatert. Sjå på innlegg nr 15 på side 1.

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her jeg og.

 

Jeg har et VAG-COM VCDS pro-kit, kan lese og slette feilkoder, programmere/koding osv, tar Audi, VW, Seat og Skoda fra 1990 til dagens modeller.

 

Men, det blir kun lese/slette feilkoder til å begynne med, programmering/koding kan jeg ikke så godt enda.

 

Er lærling nå for tiden og holder til på Lindås i Nordhordland. Er også av og til tilgjengelig i Meløy, Gildeskål og Bodø (Nordland) når jeg er hjemme i fri-perioder/ferie.

 

Jeg jobber skift, ta kontakt på PM.

 

Kr. 100,- for diagnose. Lengre kjøretur mot pristillegg(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...


Kan utføre reset av service på de aller fleste VAG-biler (Audi, Volkswagen, Skoda, Seat). Om du lurer på bilen din går inn under dette, er det bare å ta kontakt så skal vi finne ut av det.

Kan også være behjelpelig med å utføre en full diagnose på bilen din, slik at eventuelle feil vil bli loggført. Dette kan være et hjelpemiddel for deg når du skal utbedre og finne en feil på bilen din.

 

Kan også være behjelpelig med ulik koding av ulike moduler. Slik som å slippe at det piper pga setebeltet ikke er festet, aktivering av bluetooth på biler med mmi 3g osv. Bare ta kontakt så skal vi se hva vi kan ordne.

Avtaler om eg skal komme til deg å utføre jobben, eller om du skal komme til meg via en av kontaktmetodene som er oppført nederst. Prisen vil da variere litt ut ifra hva som velges her, samt om vi snakker om service reset, diagnose eller begge deler.

 

Pris fra 100,-

 

Holder til i Trondheim.

Ellers kan du kontakte meg om det er noe du lurer på:
47307424
hanserik.sabo@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har fått meg en ny VAG diagnose maskin. Så nå kan jeg utføre flere ting en tidligere

 

  • CAN korreksjon av kilometerstand
  • CAN sikkerhetstilgang kodelesing
  • K-line sikkerhetstilgang kodelesing  og korreksjon av kilometerstand
  • Motor sikkerhetskode og kilometerstand
  • Nøkkel programmerer
  • TV aktivering
  • Airbag tilbakestilling
  • Diagnostikk

 

Jeg kan nå korrigere km standen på bilen din. Jeg kommer ikke til å kontrollere papirer, eller om den km standen du sier stemmer med motoren/bilen. Jeg regner med at det du sier stemmer. Alt skjer på eget ansvar. 

 

Prisen er som før, 100kr for diagnose og 200kr for km korrigering.
Bor i Askim. Kan dra ut på "oppdrag" mot litt ekstra.

Send PM meld her, eller en mail til t-karlsen85 (a) live.no om du trenger hjelp

 

Liste over biler som diagnosemaskinen min tar finner du her:
http://www.t-karlsen.com/diagnose.txt

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Holder til i Vestfold, kan ta diagnose på de fleste biler, har universal tester og en Profftester til koding/programmering til: Land Rover, Porsche, VAG, Mercedes, Bmw, PSA, Jaguar og volvo

Kan også ta tuning på enkelte Land Rover, BMW, Merceds og VAG. Vanlig diagnose ligger prisen min på 250,-

wirrumen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Heisann, har et amatørspørsmål her. Installerte en ny head unit i Golfen min (2006), og skrudde på tenninga med airbag-lyset på midten av dashbordet frakoblet. Nå får jeg en airbag-feilmelding selv om jeg har koblet den tilbake. Er det en vagcom jeg trenger for å tilbakestille denne feilen?

Holder til i Fredrikstad.

Takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår