Gå til innhold

bygge om til gass

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei, en kamerat av meg har kjøpt en Chevy Blazer.

han har tenkt på å bygge om til gass.

 

Det jeg har hørt, er at du kan få gjort dette til omtrent halv pris i Polen i forhold til hva det koster i Norge (ca 30000)

 

Noen som har erfaringer med dette?

Dette er et emne som ingen vil snakke om, og jeg tror det har med penger å gjøre, jeg tror nemelig at dem som kan dette i Norge beskytter ræva til hverandre og prøver derfor å tjene mest mulig så lenge som mulig ikke noe feil i å tjene penger, men jeg tror ikke dette er så veldig vanskelig, sier ikke det er lett men at man skal betale 20 tusen for en slik monteringm er vel litt i overkant. Chevy-lpg sier vel ikke direkte at det å reise til Polen/nederland er dumt, men gjør det i Norge er best med hensynt i BT :nono: , er ikke sikker på krava fra BT. Nei jeg tror det er en liten LPG mafia som styrer dette. Kan ikke noen som har gjort dette selv, fortelle oss andre og vi vil til juble dere :wave TROR BEAD-LOCK har gjort det selv, vi får spøre han :thumb

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et krav fra biltilsyn at anlegget skal monteres av sertifiserte montører.Det er faktisk en egen godkjenning bare for montører av gassanlegg.

Men jeg vil jo tro at et godkjent gassverksted i et annet EU -land burde kunne godtas.

Har selv vurdert å stikke til Nederland med Tahoen. Men etter en del tenking kommer jeg til å gjøre det her i byn. Jeg har studert mange av de anleggene gass-servise har montert og arbeidet ser ut til å være utmerket utført.Jeg slipper å ta fri fra jobben i mange dager og papirarbeidet og godkjenning går av seg selv.Dessuten får du jo garanti hvis det blir tull med annlegget.

Ikke minst så gir Gass-servise 1 krone ekstra rabatt pr liter for sine kunder.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et krav fra biltilsyn at anlegget skal monteres av sertifiserte montører.Det er faktisk en egen godkjenning bare for montører av gassanlegg.

Men jeg vil jo tro at et godkjent gassverksted i et annet EU -land burde kunne godtas.

Har selv vurdert å stikke til Nederland med Tahoen. Men etter en del tenking kommer jeg til å gjøre det her i byn. Jeg har studert mange av de anleggene gass-servise har montert og arbeidet ser ut til å være utmerket utført.Jeg slipper å ta fri fra jobben i mange dager og papirarbeidet og godkjenning går av seg selv.Dessuten får du jo garanti hvis det blir tull med annlegget.

Ikke minst så gir Gass-servise 1 krone ekstra rabatt pr liter for sine kunder.

Ja, det var vel det jeg tenkte, det er vel som det er med heismontører.

Når en gruppe for en slik makt blir det dyrt, ikke rart du får 1 kr. rabatt pr. liter. Tenk deg at det hadde hvert en egen gruppe bilrepratører som reparete bremsene dine, og kun den gruppen. Da hadde det kostete kr. 2000.- pr time å reparere bremser Det skulle hvert moroomt å hvist bakgrunnen for at BT har krevd egne instalatører for lpg anlegg. :hammer

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er litt interesse for dette, og det er jo ikke så rart.

 

Hvis kameraten min velger å gjøre dette i utlandet, så lover jeg å legge inn rapport på dette forumet. Han er litt av den tvilende typen, så det kan ta litt tid :P

 

Hvis noen forresten er ute etter en pen billig amerikaner, så skal han forresten selge denne Monte Carloen:

 

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=909724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Mener at komplett ferdigmontert anlegg til s-10èn kommer på et par og tyve tusen, og ja det stemmer at det må finnes en godkjennt montør som gjør dette.

Kan sikkert kjøre til polen å få dette montert for under halve prisen, men problemet dukker opp når du skal på EU-kontroll med vogna. Er det da ikke innskrevet i vognkortet vil du få mangel på dette.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid skal ting bli vanskelig i detta landet når det kommer til å spare PENGER.. biltilsynet skulle ikke hatt noen ting å gjøre med hva faen man fyller på tanken på bilen så lenge det ikke øker effekten betraktelig.

Men når det kommer til å få dette inn på vognkortet i Polen, går det ann? må vel finnes godkjente montører der nede som kan sørge for at det blir godkjent.

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid skal ting bli vanskelig i detta landet når det kommer til å spare PENGER.. biltilsynet skulle ikke hatt noen ting å gjøre med hva faen man fyller på tanken på bilen så lenge det ikke øker effekten betraktelig.

Men når det kommer til å få dette inn på vognkortet i Polen, går det ann? må vel finnes godkjente montører der nede som kan sørge for at det blir godkjent.

Gøy at denne tråden kommer i gang igjen, jeg har polakker i arbeid om sommeren disse betaler kr. 3-4 tusen kroner for en ombygging av en forgasser injektion (tbi) bil da er det godkjent i polen altså en EU godkjent innstalatør du får med deg et papir på at det er instalert av godkjente innstalatører.

Kanskje noen kan undersøke og denne godkjenninga av instalatører er et eu direktiv eller. Du kan reparer bilen din i utlandet, så hvorfor ikke montere gas annlegg. Nå er det jo også slik at annlegget er enkelt kan vel derfor fjernes ved EU og innstalere etter eu.kiddie

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist det er snakk om en forgasser motor så kan han få kjøpt et komplett system av meg.. Kunn 2membraner inne i akumilator klokka som lekker litt.. (deler for rundt 1500kr)..

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid skal ting bli vanskelig i detta landet når det kommer til å spare PENGER.. biltilsynet skulle ikke hatt noen ting å gjøre med hva faen man fyller på tanken på bilen så lenge det ikke øker effekten betraktelig.

Men når det kommer til å få dette inn på vognkortet i Polen, går det ann? må vel finnes godkjente montører der nede som kan sørge for at det blir godkjent.

 

Egentlig i Polen er det ganske sterke regler hvis det gjelder gas instalasjon....Hvis du har gas anlegg som er ikke godkjent eller ikke instalert av godkjent verksted får du problemer med første politi kontrol.....Så helst i Polen ingen kjører med ikke godkjent gas anleget...

 

...Dere må også huske at det er mange typer gas anlegg....italienske er ikke de beste til amcar biler....det låner seg å betale litt mer og få amerikansk anlegg isteden.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår