Per-Henrik Skrevet Mars 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 kjøp dej v8 350...so smell på en kompressor...ska ej jere til sommaren..;) det er ganske dyrt da. Ser du har b21 ET. er du fornøyd med den eller?? trenger å vite hva det er vært å gi for en sinn motor. hvist vi sier 88 modell. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 B21ET er ca 81-84, vil noen selge den en -88 modell så må du holde deg langt unna, da kan det hende selgeren ljuger om mer enn det... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mars 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 oki da stryker jeg han fra lista. det var en annen som skulle selge også. den var det ny vei og lager. + topp pakning, han trudde kansje det var bytta ringer også. han skulle sjekke kompen en dag. den hadde gått over 300 000km. og det følte med 2 innsprøytnings anlegg. noen som vet hva en må regne med å gi for den?? hvist det er bar kom i stylinderne da. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 B21ET fra 81-84 koster ikke mange kronene i sverige iaf, rundt 3-4000SEK for en komplett i god stand.. FT ligger mellom 5 og 10000SEK alt etter årsmodell, km stand osv.. Men B21ET bruker endel suppe da.. FTn er billig i drift, hvis det er en bil du bruker stort sett året rundt så er det dumt at den drar mye på mila (hvis ikke du er stinn av gryn) Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 hva med b23et! grom motor med de riktige delene orginalt!har henta to stk b23et i sviiden tidligere og prisen ligger 5skr +- med kasse og alt som trengs.... og fordelern står tilogmed på riktig plass orginalt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mars 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 hva med b23et!grom motor med de riktige delene orginalt!har henta to stk b23et i sviiden tidligere og prisen ligger 5skr +- med kasse og alt som trengs.... og fordelern står tilogmed på riktig plass orginalt:) er på utkikk etter det også jeg. 5000kr hadde vaær optimal kasse har jeg da. den trenger bare å være med sprut. skal det fortollas?? :op i så fall åssen blir det å få godkjent den i bilen min. må jeg få med noen papierer. bruker b23Et også mye på mila?? mere en 1 / 1,3 Trur det blir en Et motor jeg nå. Vet du om noen Poffs?? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Har godkjent min nå. eneste de trengte var dokumentasjon fra volvo Norge på effekt på en B23ET 84mod.. få det skriftelig fra volvo. Og skriv en kort søknad om motorbytte til BT med den dokumentasjonen, og vent på svar.. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 du får svensken til og skrive at motorn er verdt 3000kr så er det ikke no problem i tolla. den får du lett godkjent i bilen din volvos motorer har vel aldri vært kjent for og gå billig!kommer an på pedalen det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mars 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 da var det bare å finne en motor nær grensen som fungere. uten at den har godt alt forlangt. :driving så blir det moro igjen. :thumb dette. http://www.volvocars.no/NR/rdonlyres/96F8CA78-D8E7-486B-A95F- også skriftlig fra volvo norge hvor mange HK det er i den. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Er bare å lete videre.. Tror han joiken jeg kjøpte ftn min av hadde vraka enda en 740/940TIC med FT motor, så han skulle selge enda en. Stod til 6000SEK på blocket, med kasse og alt rundt. Han holder til i göteborg/kungälv... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
3000 Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 16v?? prøv heller 24v! opel sin 3liter for eksempel... kongemotor å ha i en gammal tanks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tic2002 Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 hvorfor ikke volvos 3liter 24v? B6304FS. Siter "We ride together, We die together, Volvo boys 4 life" Volvoen: 83` 244 blå. 235000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mars 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 blir vel en Et/Ft. fint hvist noen sa fint vist noen sa hvist dem komm over noe billig. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mars 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 hva sier folket om b230Et motor da. Hva med bensin forbruket?? Og går den bra? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 hva sier folket om b230Et motor da. Hva med bensin forbruket?? Og går den bra? B230et er en grei motor.. bruker kanskje litt mye bensin da... 182 hk orginalt (84-88) mindre i den siste utgaven.. Chip å liten justering på turboen å så går den greit.. må vel sies at blokka er noe dritt da, tåler ikke noe særlig mer en 1 kg ladetrykk... Den siste utgaven kom med bedre råder, men da med kun 155 hk.. Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg