andronix Skrevet Februar 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Lett og lett bil.hehe.Veier nå 1050kg. Egentlig hester antallet er ikke det utslagsgivende.Bare det er litt turtallsvillig motor. Og er jo ikke negativt å kunne smelle på en turbo og få en poff i ny og ne. Siter Ride it like you Stole it [-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil) [x] -82 Sierra 2.0 Coupe [-] -82 Matra Murena 2.2 S [x] -88 Sierra 2.0 Sedan [x] -76 Kadett C 1.2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 1,1 liter fiestamotor med ca 50 hk, hadde vært tingen det.... :p Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 1050kg med 200hk (eller mer), bra vektfordeling og understell så lager du nok vei i vellinga. Trenger ikke så store bremser heller på 1 tonn og den som bremser sist, vinner! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andronix Skrevet Februar 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Er ikke akkuratt drømme motor`n. Veit ikke hva som er drømmen. Må være litt billig,litt holdbart,litt utbygbart og litt kult.Hehe.Er ikke lett det her. Siter Ride it like you Stole it [-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil) [x] -82 Sierra 2.0 Coupe [-] -82 Matra Murena 2.2 S [x] -88 Sierra 2.0 Sedan [x] -76 Kadett C 1.2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Om du lar være å kjøpe alfa motor fordi du vil ha turtallsmaskin så tror jeg du har misforstått en smuuuuule... Kikk på denne du guttegutt!;) http://matsmurphy.dyndns.org/alfapower/alfa90blackrace.wmv Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andronix Skrevet Februar 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Tror jeg ble misforstått nå :). Jeg har ikke sagt at jeg ikke vil ha alfa pga det ikke er turtall. Har ikke peil på turtallet som den motor`n svinger mellom :(. Og hva blir brukt videre for å trimme?Turbo eller kompressor? Siter Ride it like you Stole it [-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil) [x] -82 Sierra 2.0 Coupe [-] -82 Matra Murena 2.2 S [x] -88 Sierra 2.0 Sedan [x] -76 Kadett C 1.2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboalfa Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Tror jeg ble misforstått nå :). Jeg har ikke sagt at jeg ikke vil ha alfa pga det ikke er turtall. Har ikke peil på turtallet som den motor`n svinger mellom :(. Og hva blir brukt videre for å trimme?Turbo eller kompressor? Kjører selv med turbo og halvannet kilo i ladetrykk. Klart det går fælt, men det blir litt "sprettert-feeling". På en stor V6 kan du gjøre mye mer. Du kan kjøpe Cosworth sett med sylinderforinger og stempel som øker volumet til 3,6liter. Personlig hadde jeg gått for en effektiv kompressor, bygd motor for overlading, intercooler og datasprut. Helst med 24ventilern og må ikke glemme bankranerutveksling.... i din bil med alt stasjet (kanskje 1100kg) tror jeg dette hadde blitt en mycket snabb vagn!!! Spiser R-sykler til frokost... Siter Alfa Romeo 75 1,8 turbo Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli Volvo 740GL herregårdsvogn Originaledition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Herregud da, få deg en japsemotor :D Har litt å si med tilgjengelighet på deler, trimmedeler og driftssikkerhet. Hvor vanlig er den v6 alfa motoren? du kommer til å betale dyrt for den og siden den er så sjelden så må du lete lenge punge ut når du endelig finner dem.. Jeg har et turboprosjekt på gang. Motoren som jeg tar utgangspunkt i står for kun 10% av kostnadene, så i mine øyne er det ikke verd å satse penger på annet enn et godt utgangspunkt (DOHC motorer) Siden turbokonvertering av Honda er så utrolig populært i USA så har jeg null problem med å finne gromdeler til motoren fra de store leverandørene. Sier ikke at du skal få deg Honda, se også på nissan, toyota.. Ledningsnettet til donorbilen driter du en lang marsj i. Få deg datasprut så kan motoren pr. def. kjøres på en palle Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andronix Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Japansk er jo int pga muligheter og turtallsvillighet :) Men Spm er da hva jeg kan få brukt. Må være tverstillt og med forhjulstrekk/4WD eller MR. Da blir det litt vanskelig å finne noe som er fett :wonder Siter Ride it like you Stole it [-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil) [x] -82 Sierra 2.0 Coupe [-] -82 Matra Murena 2.2 S [x] -88 Sierra 2.0 Sedan [x] -76 Kadett C 1.2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LBjordal Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Spennende prosjekt! Håper du får til noke uten om det vanlige (Alfa 3.0 V6) Har du sett dette? http://www.whpracing.nl/ (Murena med Saab turbo) Sammen med valgfri pakke frå http://www.protrim.no/produkter_maptun_900.shtml Gir effekter frå 185-380 HK Skal følge med her, og dersom du starter med dette prosjektet må du lage ein prosjekt tråd kiddie mvh Lars Olav Siter 1981 Matra Murena 2.2 1987 Saab 900 1974 Volvo 144 1952 Cadillac series 62 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Dette må jo være en ideell bil for en Overladet Wankel litt kreativitet og gearkasse fra en 89-91 Ford Probe (den sterkeste FWD Mazda Kassa tilgjengelig her i Scandinavia) , så burde det jo være mulig å få den i på tvers i en midtmotor bil. Guru Racing i Australia lager forresten en Thorsen diff til den kassa også. (Quaife har til Gearkassa i 88-91 626, noe som også fikser et svakt punkt) Om du lar være å kjøpe alfa motor fordi du vil ha turtallsmaskin så tror jeg du har misforstått en smuuuuule... Kikk på denne du guttegutt!;) http://matsmurphy.dyndns.org/alfapower/alfa90blackrace.wmv Hva mener du? ;) http://www.nitrousandturbo.co.za/clips/louislimamedium.mpg sånn høres 4 cyl turtall ut (det du kan høre over den hese rautinga fra V8`en ved siden av) Har sett (ubekreftede) påstander om nærmere 900hk og 8,7sek på 402m fra denne skyssen Forresten. motoren i den lille blå pickup`en finner du forresten i biler her i landet også, Tverrstillt. (se avataren min) Honda har jo også endel særdeles turtallsvillige motorer, godt utvalg av trimdeler er det også å få til dem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Herregud da, få deg en japsemotor :D Har litt å si med tilgjengelighet på deler, trimmedeler og driftssikkerhet. ...sier ikke at du skal få deg Honda, se også på nissan, toyota.. Her er en som har forstått det :P Honda, Nissan og Toyota :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andronix Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Kanskje funnet noe som kan være int,mr2 turbo maskin...men bare litt for stiv pris.. :( Siter Ride it like you Stole it [-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil) [x] -82 Sierra 2.0 Coupe [-] -82 Matra Murena 2.2 S [x] -88 Sierra 2.0 Sedan [x] -76 Kadett C 1.2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Hva med Nissan sin GTi-R maskin? :???: Koster og ver kar! Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Hayabusa turbomaskin? Middels billig, turtall så det holder. Akkurat passe annerledes, og tar lite plass. Hvem trenger vel revers... inspirasjon hentes her: http://www.abarth-r1.se/ edit: fant jaggu film av tassen og abarth R1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg