Gå til innhold

Tips på motor til min bil

Ranger emnet


andronix

Anbefalte innlegg

vurderer sterk en tanke på å kunne bytte motor på min kjære skjønnhet..Dette vil bli et langtidsprosjekt...Men trenger hjelp på å kunne finne en passende motor :)

Det som er viktig er at motor`n er tverstilt og med girkasse for forhjulsdrift.

Bilen min har nå midtmontert motor.Derfor må jeg ha FF eller MR eller 4WD motor og kasse som er tverstillt..hehe...håper noen skjønner tegninga på ha jeg er på utkikk etter..

Må være en motor som helst ikke koster yber mye...

Men har vært inne på tanken på en c20let..Men håper noen der ute kan komme med noen fete forslag :)

Ride it like you Stole it

[-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil)

[x] -82 Sierra 2.0 Coupe

[-] -82 Matra Murena 2.2 S

[x] -88 Sierra 2.0 Sedan

[x] -76 Kadett C 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har liten peiling. Men hva med motor fra for eks. mr2?

 

Tverrstilt er jo ganske lett og finne, bare kikk oppi 95% av bilene! doh

 

Finnes et hav av muligheter, men muligt noe europeiskt er billigere og få både

tak i motor av, og deler.

 

Eller var du ute etter noe mer bestemt merke/størrelse?

 

Edit:

Noe sånt? http://www.trs-autoteknikk.no/index.php?prod=298

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt valg!

 

Motor og gear fra enten Alfa Romeo 164 3,0 24v (232hk) eller Smykke og gear fra Alfa Romeo 156GTA (3,2 24v 250hk) Dette er V6 motorer, begge mener jeg du kan få med seks gear, men usikker på første alternativ. Dette er motorer som er masseprodusert og ikke trimmet. Alfa´s 3,2l V6 blir også trimmet med kompressor til omlag 420hk. Den PENESTE motoren du kan finne, og mye sannsynlig den beste. Lydbildet på begge er helt sykt.

 

PS. Begge er tverrstilt, da donorene er gnagere.

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk følelsen for at du bikker litt mer mot Alfa en noe annet! :)

 

Har aldri prøvd, eller sotte på med noen alfa, så har ikkje mye erfaring i den

retningen. Men har sotte på med ein gammel Fiat diesel varebil ombygget til

campingbil. Må vel vere noe av det samme! :yak: (tøyser bare)

 

For å lære Deg og flere litt historie; Enzo Ferrari gikk i læra hos Alfa Romeo. Bikker mot Alfa, men har jobbet med bil i alle år og fant ut etter noen år at livet er for kort til å kjøre triste og vanlige biler. Du burde absolutt prøvd en Alfa Romeo med litt motor.

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette skal i en Murena så ville jeg valgt noe 4 sylindret, gjerne fra Alfa :D

 

Takker. Mer låt og mer effekt i V6ern. Dessuten er vekta på 4ern og 6ern nesten den samma, da begge er i hel alu.

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ombyggings kitt hvis jeg skal ha en 3L V6 fra Alfa.Men er mer punsj på noe annet.Ikke være som alle andre.Gjøre noe litt spess.Men f.eks den mr2 turbo motor`n kan jo være int som donor.Har lyst på noe med litt turtall i.Og det er vel litt turtall i Mr2`n? Pga det litt sporty utseende så hadde det blitt tøfft tror jeg. Thanx for hjelpen så langt. Men er ikke sikker. :(

Ride it like you Stole it

[-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil)

[x] -82 Sierra 2.0 Coupe

[-] -82 Matra Murena 2.2 S

[x] -88 Sierra 2.0 Sedan

[x] -76 Kadett C 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å lære Deg og flere litt historie; Enzo Ferrari gikk i læra hos Alfa Romeo. Bikker mot Alfa, men har jobbet med bil i alle år og fant ut etter noen år at livet er for kort til å kjøre triste og vanlige biler. Du burde absolutt prøvd en Alfa Romeo med litt motor.

 

Sier absolutt ikkje nei takk til en prøvetur vist kjangsen byr seg en gang.

 

Føler meg stort sett ganske frisinnet hva merke bil det er.

 

Samme suppa hvor Enzo har gått i lære, han har da alikevel følgt sitt eget

hjerte for hva, og hvordan han ville ha det. ;)

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ombyggings kitt hvis jeg skal ha en 3L V6 fra Alfa.Men er mer punsj på noe annet.Ikke være som alle andre.Gjøre noe litt spess.Men f.eks den mr2 turbo motor`n kan jo være int som donor.Har lyst på noe med litt turtall i.Og det er vel litt turtall i Mr2`n? Pga det litt sporty utseende så hadde det blitt tøfft tror jeg. Thanx for hjelpen så langt. Men er ikke sikker. :(

 

I en Alfa Romeo 3 liter er vel potensialet godt over 600hk med de rette bitene. Selvfølgelig overlading, men det var det jo på denne mr2 strikken også... Turtall... hvor høyt vil du ha det?

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo litt hvor langt etter dette den vil gå. Opptil hvor mye før det skjer noe. Men disse blir trimma videre med kompressor eller turbo?

Ride it like you Stole it

[-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil)

[x] -82 Sierra 2.0 Coupe

[-] -82 Matra Murena 2.2 S

[x] -88 Sierra 2.0 Sedan

[x] -76 Kadett C 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår