R_Style Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 du fikk vel ikke 240 levert med b230f? men b230f er jo en rimelig motor også, som om man bytter, er den jo verdt å vurdere. en annen fordel med f, i forhold til eldre, er jo at den har litt mer avansert sprut, som gjør at kjøring i "dårlig vær", blir litt bedre.. jeg vet ikke hvordan b230e fungerer feks i kulde/fuktighet, men vi har vel alle lekt oss en del med choken på gamle b19-b230a.. "jippi", samt sykt forbruk! Ehhh, B230F kom jo i 240 fra 88-93 jo... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 Ehhh, B230F kom jo i 240 fra 88-93 jo... korrekt!!! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arfo Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 Ehhh, B230F kom jo i 240 fra 88-93 jo... stemmer det ja... Siter Forester S-turbo 1999 (x)240 gl 1993 B230FX http://www.oslosnipers.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 en b230fb/fx er vel å foretrekke.. begge har 531 topp.. og en rudt 130hk.. De har jo også elektronisk innsprut som er langt bedre enn den trasige k-jet'n. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 en b230fb/fx er vel å foretrekke.. begge har 531 topp.. og en rudt 130hk.. De har jo også elektronisk innsprut som er langt bedre enn den trasige k-jet'n. Dette stemmer, beste sugemotorene de har levert i 240! B23E/B230E har k-jet, derfor havner de flere hakk under. B230A/B200K er vel de dårligeste. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 jeg hadde en b23e 83 mod med K-kam å 2,5" simons med grenrør, den gikk jævla godt får å si det rett ut.. til å være en omtrent orginal sugemotor vel å merke.. Drog godt opp til 6500 omdr (takket være k-kamen) Tørr si at den gikk nesten like godt som en orginal b21et, mangla ikke stort mye.. Gikk billig å.. Edit: k-kam er orginalt i 83` Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 ja, en kamerat av meg hadde også en b23e, med bytta topp, tror jeg. var 405-topp på den. kammen må også ha vært bytta. motor gått 300.000, ikke no oljeforbruk i det heletatt, tross hard straffing! Gikk jævli bra!! Tilogmed bunndraget var bra Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 jeg tror B23E er den som går best av HELT originalsugemotorene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trulsk Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 Jeg har en original 1983 volvo 240 GLE med b23e motor og automatgir, den bruker over literen på mila. Siter 1983 volvo 240, b23e SOLGT 1989 volvo 740 tic SOLGT 1994 volvo 850 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 ja, en kamerat av meg hadde også en b23e, med bytta topp, tror jeg. var 405-topp på den. kammen må også ha vært bytta. motor gått 300.000, ikke no oljeforbruk i det heletatt, tross hard straffing! Gikk jævli bra!! Tilogmed bunndraget var bra B23e har 405 topp orginalt... Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 Jeg har en original 1983 volvo 240 GLE med b23e motor og automatgir, den bruker over literen på mila. Det overrasker meg ikke det minste, da automatgir har en tendens til å trekke opp forbruket. Familien hadde for mange år siden en standard 83-modell med B21A og firetrinns manuelt gir. Den brukte så godt som alltid over en liter pr mil. Nå har jeg en 93-modell med B230F OG (firetrinns) automat. Den klarer seg til og med ved blandet kjøring om vinteren med under en liter pr mil. Det er jeg i grunnen godt fornøyd med. Det er muligens tretrinns automat på din 83-modell...? Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 b200k min med automat bruker 1,2 l på mila ved pen langkjøring så jeg tørr ikke engang å tenke på hva den bruker på bykjøring :crazysant.. har tenkt å bytte motorn, men er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre.. har lyst til å sette i b230e fra glt'n.. men jeg har oxo et gass anlegg til forgasser motor liggende så tenkte kanskje å sette i en b230a og gassanlegget.. gassen koster jo rundt 5 kr litern så dette blir jo mye mer økonomisk.. Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 B23e har 405 topp orginalt... Der har du både rett og feil,laaangt ifra alle b23e har 405 topp orginalt. Jeg mener det er kun 1980/81 modellene som har det.... På min 1981 mod(regga 1980) satt det 405 med ikke på en bekjent sin 82mod. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 min '83 GLT har (hadde) B23ET med 405 Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 min '83 GLT har (hadde) B23ET med 405 b23et har 405 ja..noe skjelden den uten dysehull egentlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.