"URQuattro" Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 jeg har hørt at 10v med turbo låter tøffere enn 20v med turbo (i ur modellene) men smaken er som baken, den er delt!:) Siter 1984 Audi Coupe quattro. 1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 10v'ene har vvel generelt fetere lyd, har ikke hørt noe om at det er spesielt i UR modellene... Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laksen Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Knert deg en 2.8 audi motor og bygg TT ;) Sorry of topic. Jeg er også tro mot 5`ern, men tanken på en Audi Coupe (e.l) med 2.8 TT hadde vært noe ;) Siter Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging (x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 angående lyd så er det jo bare å finne noen rallyklipp fra 80 tallet og høre forskjell på rally quattro og rally Sport quattro/S1 bilene og avgjøre hva som lyder best. Lev etter hva Spangen skrev i innlegget sitt, ift hva som enkelt er tilgjengelig for en grei penge er det bare tøys å bygge ut ifra en 2.3E hvis du MÅ ha trykkladet motor. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joarek Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 1.9 var en gammel forgassermotor som gikk ut tidlig på 80-tallet. Femmer det også. 2.0 10v ble brukt i Audi 90 og 100 på 80-tallet, 2.0 20V er kun solgt i noen få land og satt i Audi Coupé og Audi 90. 2.2 20v turbo er den "vanligste" til trimming og satt i noen ur-quattro, 200 20v, S2, S4, S6 og RS2. De gamle (RR, 3B) har tenning med fordeler, de nyere (AAH, ABY, ADU) har en coil pr. sylinder. Selve innmaten i motoren unntatt kamakslene er identisk på alle sammen inkludert RS2. 2.3 20v uten turbo satt i Coupé og Audi 90. Dårlig utgangspunkt for turbo siden den ikke har motorstyring tilpasset turbo og høyere kompresjon. Å sette turbo på en sånn medfører at man bl.a. må bytte stempler, og de ekstra 0.1 liter får man ingenting igjen for uansett. Audi har aldri levert noen 5-sylindret bensinmotor med mer enn 2.3 liter volum. Det finnes en beslektet 2.5 10v uten turbo som satt i VW Transporter/Caravelle, men det er alt fra VAG-konsernet. Noen trimfirmaer bygde 10v-motorer på 2.5 liter på 80-tallet. I tillegg er det enkelte som har bygget motorer med større sylindervolum, men som sagt aldri levert originalt. 2.1 20v turbo satt bare i Sport-quattro og finnes i veldig lite antall, så den kan man egentlig se bort fra. Lyden er litt forskjellig i 10V uten turbo, 10v turbo, 20v uten turbo og 20v turbo, men ikke mer forskjellig enn at det høres ganske likt ut. Litt ot, men må bare gi deg kredit for dette innlegget. Veldig informativt og bra! Drømmesvar spør du meg:win Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 Men hvorfor kan man ikke putte Turbo på 2.3 20V...? Hvis man allikvel har planer om annet grenrør og sånn så er vel det like bra det...? Lyden er jo der uansett virker det som så...:s Hvilken motor er det som er likest S1 da...? Må bli den 2.1 tingen det vel... Men hva koster en grei komplett 2.2 da....? Etter 1996... Er det problemer med blokk/topp på noen av de motorene eller er det holdbart..? Du burde jo bytte stempler og sånn også når du skal ha turbo..Hvis ikke kan du brenne stempla! Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 pssst alu 5ern er bygd i 5000 ex,å KAN sitte i eldre audi 90/100 å muli 4000 å 5000 mod.er litt svake i blokka ,så dem kunne lekke till kjølevatn å olje. at dæ åsså ble plassert i dæm vanlie bila,var for å få dæm godkjent som org motor. er åsså produsert 2,2liter med 25ventiler!!! å turbo 650 hk!!! bare for race,nå banebilgreier. har bilder av den siste Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 http://www.eurospecsport.com/db/find.php står det nå her til hjelp?? har sjøl en spec bygd,en oettinger 2555ccm 20v hjemme,dog uten turbo,men det ska rettes på. tror krb-trading er forhandler i norge for eurospecsport fatality Det der er jo ett 'conversion kit' da. Står jo det, fra 2.2->2.6 :) Så ingenting orginalt ;) Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.