Gå til innhold

vansklig og få i første og revers

Ranger emnet


Torodd

Anbefalte innlegg

Dårlig olje og/eller slitte synkroniseringsringer i girkassa. Olja kan byttes, ringene blir for dyrt/mye arbeid på en gammel bil man bare skal komme seg fra A til B med.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så på discovery her en dag, det der programmet korr de kjøpe biler billig, fikser de litt for så å selle de dyrere... Der va en golf me det problemet som du beskriver. det eneste de gjorde der va å fikse på selve giroverføringa, nye stag, samt at de vaska å rengjorde en del ledd å sånn. Giran ble som nye. En her som mener at det er clutchen som det e feil med....HAHAHAHA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨på discovery så var det problemer med at den gikk i feil gir bland anna da! å vis det er meg du siterer som mener det er clutch så har ikke jeg nevnt noe anna enn det som var problemte på min golf! akkurat det samme som torod sier, vansklig å få i 1 og R.. men ska ikke nekte på at det kan væra overføringene nei! bare sier det som var problemet mitt og svaret fikk jeg av en som har vært mekaniker i over 35 år!

"Vorsprung Durch Technik"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte bort revers problemet...

 

Hvis det er en VAG så har de ofte revers opp til venstre. Hvis foringene i overføringene blit slitt, eller et motorfeste ryker blir det gjerne problemer med å få den i de to girene pga. sperren for reversen. Dette kan selvsagt kompanseres for ved å løse ut sperren og sette den i første. Revers vil bare bli litt lengre til venstre enn vanlig.

Alle girene vil forresten bli forskjøvet litt til venstre.

 

Hvis det ikke er noe galt med motorfester eller overføringer er det bare en justering som gjelder. Skal du gjøre dette selv er det veldig mye lettere hvis du har med deg en kompis til å holde spaken, mens du justerer/omvendt.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun justert på en eldre Jetta, men min arbeidskollega har gjort det på fler. Hvilken modell det er husker jeg ikke, det er ikke alltid så lett å huske alle biler og kunder når man skrur på 5-10 biler daglig. ;)

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det sitter ikke syncron ring på revers drevet på min bil nei! det gjør det ikke på noen andre golfer før 91 modell heller! veit volvo har det på mange biler men golf har ikke det! da er det i såfall no spes! prøv å kjør framover å sett den i revers da!

 

Ok, men jeg har det veffal :D Ikke at det er noe vits da men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverte sierran min på verksted, skifte clutch og litt smått. De fant ikke ut hva som var galt med reversen min. Var tung å få i gir. Kjørte 1-2 måneder før jeg tenkte jeg skulle se litt selv. Tok ca 5min å finne ut at det faktisk var så stor dødgang i den at den tok borti noe tull med reverssperra. Så frem med vinkelsliper, og vipps, god som ny! :)

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår