Gå til innhold

Hjelp! Skal mikrolakkere selv for første gang!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Har en volvo v40 cross country som kona klarte å skrape opp da hun rygga inn i garasjen. Har fått følgende skader: Høyre hjulbue, riper og bulk.

høyre passasjerdør: riper på håndtaket og riper nedenfor.

Tenker at jeg skal spraybokslakkere de områdene selv da jeg ikke kan bruke over 20.000 på dette nå. Er det noen som kan ta meg gjennom de forskjellige stegene for hvordan jeg kan fikse dette selv? Vil si jeg er ganske handy og har mer enn 13 år som maler( om det har noe å si ) 

 

Setter stor pris på all hjelp!

77B43200-0AAE-47BE-9479-70BBFF2EDD00.jpeg

D4DF17A4-219F-4B72-A08E-09998584210D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først bør du vaske bilen. Så bruker du litt mild rubbing for så se hva som kan poleres bort, Noe av de lyse stripene er kanskje maling fra garasjen? Så er det vurdering av hva som kan rettes ut av bulker. Må trolig fjerne innerskjerm for å prøve å komme til på baksiden av bulk.

For lakkering er kanskje dørhåndtaket greiest å begynne med, spesielt om du kan demontere det for puss og lakkering.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bwana skrev:

Først bør du vaske bilen. Så bruker du litt mild rubbing for så se hva som kan poleres bort, Noe av de lyse stripene er kanskje maling fra garasjen? Så er det vurdering av hva som kan rettes ut av bulker. Må trolig fjerne innerskjerm for å prøve å komme til på baksiden av bulk.

For lakkering er kanskje dørhåndtaket greiest å begynne med, spesielt om du kan demontere det for puss og lakkering.

 

7F9412DE-432F-45D2-91B1-82B78975B8F3.jpeg

07036A82-4EA0-424E-A7A1-6E54F278D5DB.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår