Gå til innhold

Godkjenning etter senking.

Ranger emnet


Eirik_N

Anbefalte innlegg

4 hjulskontroll + Skandinaviske TÜV papirer faktisk. Er noen trafikkstasjoner som godtar tyske, men da er du heldig.

 

Ingen trafikkstasjoner kan si noe på om papira er på tyske eller et annet språk, hvis jeg ikke husker feil. Leste dette på nettet en plass for en stund siden. De fleste språkene som kunne benyttes var de fleste språka vi har er i Europa.

Cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elverum trafikk stasjon sa følgende til meg

 

-Tuv papir

-papir fra bil produsent en på at bilen ikke blir svekket

-4-hjuls kontroll

-nytt vogn kort

 

også er det en fordel at det står i tuv papirene at fjærene er godkjente med riktig felg dim. hjelper ikke om bilen er godkjent med 18" når fjærene bare er godkjente med17" f.eks. eibach er de eneste JEGhar lest tuv papirer på som det faktisk står hva slags felg dimen sjon som er godkjente på de fjærene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at det er stor forskjell mellom trafikkstasjonene når det gjelder krav, og vanskeligheter med godkjenning. Hvis du skriver hvor du har tenkt å godkjenne bilen kan det hende du får råd fra andre som har prøvd seg der tidligere.

 

Jeg bruker trafikkkstasjonen ved Sluppen i Trondheim. Her går det som oftest veldig greit. Sist gang møtte jeg opp med tyske TÜV-papirer og firehjulskontroll. Kontrolløren skjekket omdreininger, nummer, tykkelse og forspenning på fjæra, bilen ble godkjent, og jeg ble tilsendt nytt vognkort. Enkelt og greit, slik det skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at det er stor forskjell mellom trafikkstasjonene når det gjelder krav, og vanskeligheter med godkjenning. Hvis du skriver hvor du har tenkt å godkjenne bilen kan det hende du får råd fra andre som har prøvd seg der tidligere.

Det stemmer.

 

Jeg mener Biltilsynet har lov til å be om oversatte TUV-papirer, på kundens regning. Det finnes vertfall eksempler på det.

Hva du trenger av papirer varierer på hvor du skal godkjenne. Noen krever bare TUV, noen krever mer.

 

I tillegg skal ikke dekket ta borti skjermen ved rullt rattutslag/demping, så om det gjør det, bør du bytte dekk først.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, Så forskjell fra sted til sted ja :) Jeg bare bestilte time, og kom med det tyske tuv papiret, sa ingenting, han bare skjekket nummer og sa ok ;) Kanskje jeg var litt heldig da..

98 mod Opel Vectra 1.6l 16v

84mod Mazda 929 2.0 (Vinterbil, solgt)

x 84 mod Golf 2 1.6 (kjørt i hjel, ribba, hoggern)

x 86 mod Golf 2 Gti (trøkt inn bak(rammeskeiv) :(

x 82 mod Vw jetta mk1 Gli (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste plasser er det nok slik som der, men noen trafikkstasjoner har rykte på seg på å være paragrafryttere så det synger. Forhåpentligvis er dem i mindretall.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår