Gå til innhold

PerUlv

Bruker
  • Innholdsteller

    91
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

PerUlv vant dagen sist Juni 5 2015

PerUlv hadde mest likt innhold!

Om PerUlv

  • Bursdag 05/25/1983

Contact Methods

  • Bosted
    Solkysten

PerUlv's Achievements

  1. Selger en 19T kun gått 10000km på grunntrykk, selges for større planer.. Denne er 110% bolt on på FT/FK motorer å klarer fint 300hk.. Mvh Per
  2. Hvis du vil ha ett fint eksemplar som ikke er rævkjørt på bane skal jeg selge, er bygget opp til å brukes i år men vurderer å selge.. 230.000kr men har gått 100.000km, byttet regelmessig olje og bilen har mye oppgraderinger.. Sjekk ut Kjøp/salg bil her på forumet
  3. PerUlv

    Volvo FE

    Som bruker merker du nok ikke det værste, men er mange "dårlige løsninger" for vi som må fikse bilene, slikt har det jo alltid vært på små bilene da.. Ellers er den jo veldig fin langs veien. Deler er problematisk, brytere feks er renault å ikke helt enkel da tegna på dem er "faste" å istedet for å ha noen få brytere å løse tegn er det helv.. på jord å finne rette. Det feil melding displayet skulle ALDRI vært laget tilgjenglig for shaffiser, mye "piss" som kommer opp som bare gir ett inntrykk av feil å "dårlig kvalitet" desverre.. Men veldig fin å kjøre, har bare kjørt 280hk uten range og en med allison automat.. Eneste er litt teit med vinduet som går fram og tilbake istedet for ned (vanesak mulig)
  4. Denne er vel veteran så sikker på du trenger fartssperra? Kan være utveksling som gjør at 80km ca er topp hastighet ala buss feks..
  5. Ellers så kan du alltid gå til din nærmeste Volvo forhandler å enkelt å greit kjøpe deg HK.. Dette kan gjøres med Volvo diagnoseverktøyet=)
  6. IKKE rot bort tyskevognkortet , da får du ikke registrert den her hjemme!! Å spør etter tuv papirer på mest mulig som felger å senking så er det lettere å få i vognkortet..
  7. Hvis bilen er orginal å service er fulgt godt opp er det sikkert grei nok bil, MEN lite oljeskift osv er dødens for motoren.. Kammer har en tildens å bli slitte på sr-motoren samt eksos lekkasjer ved turbo'n som kan være dyrt å fikse hvis du ikke er litt finger nem selv.. Å skulle du ville trimme litt er en orginal motor som har 250k på telleren nærmere havari enn en på 150k mtp stempel ringer osv.. S14 kom i 94 - høsten 96 kom s14a å overtok fram til høsten 99 å s15..
  8. Heisann på 200 forumet ligger det "nyttige linker" hvor du vil finne masse deleforhandlere her å i utlandet
  9. Virker jo som det kommer litt folk, å det regner ikke heller.. ennå hvertfall.. Får prøve å ta seg en tur ned da, hvis får start på den..
  10. PerUlv

    Fartssperre

    Men dette er jo på en Vabis med Siemens, Volvo har Keinzle.. Uansett skal du jo føre skiver, å den skriver samme selv om du manipulerer signalet fra Ecu'n på motoren så du får mere gass, kjipt med skiver som har striper till 110km/t
  11. Å etter montere AC anlegg blir i 90% ikke bra, skal så utrolig lite til lekkasjer samt vibrasjon på rør så di sprekker, ettermonterte anlegg er desverre mere utgifter å reprasjoner enn til kjøling.. Mitt råd kjøp fabrikks montert eller la være. Koster ca 1200kr for en ac fylling så blir for dyrt hvis du har små lekkasjer, ett anlegg på personbil tar som regel rundt 750gram
  12. Blir jo litt forskjellige verdner dette da, men 200sx ligger på 90grader på vanlig kjøring, å ved herjing/stagedrive kommer den opp på hundre grader.. Bør vel ikke gå over 120 syns nå jeg da, men stakkars bilen min tar jo bare 3 liter olje å da så.. Dette var før oljekjøler tiden.. Temp giveren min sitter på en sandwich plate innen for oljefilteret..
  13. PerUlv

    Fartssperre

    Fartssperra kan justeres, men dette vil jo komme fram på skivene dine som vil gi verkstedet skikkelig smekk fra BT.. Å ha en funksjon hvor du har kraftuttaket inne for å kunne kjøre mere turtall=mere fart, tror ikke hydrlikk uttakene dine blir gamle hvis di skal gå på 3000rpm... Å siden du har vers.2 så er det vel nesten umulig å lure skriveren din å, hvertfall med di nye digitale.. Mvh Volmax arbeider
  14. Får vel ta turen, da blir det 1 bil mere hvertfall
  15. Kjenner ikke til denne bilen, kan jo høre på 200sx forumet da: http://www.200sx-ogn.org/ men s14a som er dyre biler er som oftest godt behandlet å påkostet, at denne er såpass orgianl er jo vanskelig å finne lengre.. Alt av drivverk er skudd sikkert, motor er utrolig solid, viktige er at olje servicer er fulgt..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår