Gå til innhold

Golf2

Bruker
  • Innholdsteller

    248
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    bil
  • Yrke eller sivil status
    Student

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Norway

Golf2's Achievements

  1. Måtte spinne gjennom ti centimeter isklank før han fikk grep i asfaltn vettu:)
  2. Golf2

    HK i A4 Turbo

    Vi vil se bilder:)
  3. Prøvde for morro skyld på en gammel golf en gang. Det ente opp med at greiene ble kastet i veggen i ren frustrasjon. En får jo som tidligere sagt et helt ok senkesett til tusenlappen, så hvorfor drive på med disse tullegreiene.
  4. Mølmen Transport sin. Den blir disponert av Surnadal Transport. Denne har vært meget stabil. Det eneste som er "galt" på den er at parallellstaget på pusheren sitter litt lavt så når en rygger på dårlig tipp kan en bøye det. Tror det har vært bøyd to ganger alt. Forøvrig kan det nevnes at motoren er vel en Mack 480hk, som hm kremt er skremt opp til ja hvem vet:) Hehe, skal vel være enig i at det er kjøperen som er latterlig i dette tilfellet:) Var vel litt "kjapp" på slutten av det forige innlegget mitt. Bilene er da ikke så stygge, selv om jeg setter Volvo og Scania et godt stykke foran dem. Jeg regner med å ha sett kransisuen deres, men jeg klarer ikke helt å plassere den. Bellingmo sin har jeg sett, og den synes jeg faktisk er ganske fin:) Kranbiler er alltids tøffe greier. Særlig når kranene er såpass grove som du beskriver her. Har kjørt litt kran selv, da med en småfjert i dette selskapet, en seksten-tonnmeter Palfinger bakmontert på en Volvo Fh12.
  5. Etter et kjapt søk i katalogen må jeg konstatere at du sannsynligvis har rett:) Husker at de hadde fjører tidligere, men de har vel fornuftig nok funnet ut at de ikke holdt mål. Disse senke/heve greiene som de selger duger bare til fyllmasse, eller som kastevåpen til fornærmede muslimer:)
  6. Er vel ordinære senkefjører trådstarter snakker om tenker jeg. Tviler på at du får med TUV-papirer på dem, så om du har forhåpninger om godkjenning kan du bare glemme det. Det finnes jo mange andre leverandører som selger billige fjører med papirer.
  7. Sisu er som tidligere sagt driftsikre og meget solid bygd. Sisu går på mange måter sine egne veier når de bygger bilene sine med diverse spesialpatenter her og der. I trondheim vet jeg om minst tre fire-akslede sisu tippbiler. To blir disponert av Ramlo Sandtak og en går for Johnny Buhagen. Tror det er flere også. Står det ikke Trøndergrus på en montro. Tjekk: Bellingmo det sikkert:) Det som er det helt geniale med sisuen som tippbil er at de har utkobling og løft på den bakerste akslingen på tandemboggien. Løft på tandemen samt løft på pusherakslingen foran tandemen gjør den uslåelig på fremkommelighet under tomkjøring og har dermed blitt særdeles populær som fireaklsing. Motorene kommer fra flere fabrikanter, der den største er en attenliters cat dieselsluker på 630 hk. Den ene på Ramlo har en slik. Leste om en sisu tømmerbil i et blad her om dagen. Eieren var godt fornøyd med bilen, og skrøyt av den solide girboksen som var usynkronisert. Ja da, den er sikkert solid, men å levere biler med usynkronisert girboks i 2006. Det er etter min mening latterlig. At du (Tombra) mener at dette er pene biler får bli opp til deg. Jeg synes de er direkte stygge:) Hehe. Jeg skal ihvertfall aldri kjøre noe slikt. Førermiljøet er heller ikke så mye å skryte av. Samt at motorbremsen høres ut som et F16 fly under take off.
  8. Mitt råd: Bit i det sure eplet og betal den milde boten.
  9. Har ikke rukket å se så mye på denne siden, men det jeg har sett ser ut til å være genialt:) Kjempe bra at du legger ut denne siden her. Tommelen opp:)
  10. Å ja, du fikk et verksted til å skifte fjærene dine. Jeg antok du skiftet dem selv jeg. Hvis de sa de ville gjøre alle nødvendige endringer så må dem vel gjøre det da...:)
  11. Siden du tydligvis har tenkt å kjøre på bar asfalt resten av vinteren kan du vel like godt handle inn noen skikkelige sommerdekk. Hehe, jeg klarte ikke å motstå fristelsen:)
  12. Sa du i fra til verkstedet at du ville ha ventilen justert da?
  13. Har inntrykk av at det er stor forskjell mellom trafikkstasjonene når det gjelder krav, og vanskeligheter med godkjenning. Hvis du skriver hvor du har tenkt å godkjenne bilen kan det hende du får råd fra andre som har prøvd seg der tidligere. Jeg bruker trafikkkstasjonen ved Sluppen i Trondheim. Her går det som oftest veldig greit. Sist gang møtte jeg opp med tyske TÜV-papirer og firehjulskontroll. Kontrolløren skjekket omdreininger, nummer, tykkelse og forspenning på fjæra, bilen ble godkjent, og jeg ble tilsendt nytt vognkort. Enkelt og greit, slik det skal være.
  14. Betaler fem tusen hos Gjensidige på a4'en med 75% bonus. If forlangte det dobbelte:)
  15. Samme tregreiene som i min dette. Kan ikke si jeg er noen stor fan av treverk jeg heller, men det er egenlig ikke så verst. Mener bestemt at trefargen er mørkere i min, så jeg tror nok blitsen må ta skylden for den rødlige glansen en ser på bildene. Bytter du ut gummimattene med noe penere blir det bra dette:)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår