Gå til innhold

Hva mener dere om Cosworth?


sov

Anbefalte innlegg

  • Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe!

Ja denne tråden som startet uskyldig har utviklet seg gitt!

Mange som ikke er så fornøyde med at Calibra kjører fra Cosworth...

-Og sikkert like mange som ikke er klar over hvor godt Calibra egentlig går...

http://media.putfile.com/Street-Racing---Vauxhall-Calibra-Turbo-v

 

http://video.google.com/videoplay?docid=-4669982396826509316&q=opel+calibra

 

Du vet, det er ikke så lett å innrømme at man blir slått av en opel :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet, det er ikke så lett å innrømme at man blir slått av en opel :thumb

 

 

Men kan en av dere Opel fans forklare meg og sikkert mange andre,hvorfor det ikke er fler Calibraer som går her i landet. De syns jo nesten ikke jo!Og de som syns går ikke akuratt bra..Ta f.eks gatebil treff,eller bilmekaniker treff og ligndende,hvor mange Calibraer går det der? Tror de kan telles på en hånd om ikke et par fingre..Men hvor mange Cossier er det da? Vesentlig flere hvertfall!

Og ja jeg har sittet på med en Calibra og jeg ble ikke kjeeempe imponert akuratt....

 

Og ikke kom med noe " ingen som vet om bilen og dens egenskaper og at den går bra..." for hadde den gjort det hadde den vært mer kjent og flere hadde brukt bilen i motorsport og til å trimme seg heftige gatebiler..

Audi Coupe 2.3 Quattro

x:Ford Sierra Cosworth 4*4 92mod

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mening:

 

jeg synes alle forder er døve biler. bortsett fra coswort, focus rs og gt40, sikkert noen få til

 

grunnen er: cosworth er ikke så dyrt lengre. vingebilene ser fete ut, lett tilgang på deler, dvs lett å trimme. mange med god peil på dem så hvis det går galt så er det alltid noen som kan hjelpe.

 

liker sommern på skogen best. ser sierra etter sierra komme med fin sladd og masse røyk.

 

men:

den er lett å stjele. noe som en viss gjeng i oslotraktene benyttet seg mye av før.

vet ikke åssen det er med rust på disse, men jeg har det for meg at ford ruster mye, særlig i stolfestene.

 

alt i alt. hadde jeg hatt interessen for denne typen bil så hadde helt klart cosworth rangert høyt på lisata sammen med s13

min favorit er sedan typen

Benekter du fakta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvordan slike diskusjoner kan ta av!

 

Tiendeler forskjell i aks eller en håndfull km/t i toppfart er vel ubetydelig da det er mange faktorer som virker inn. For toppfart er god aerodynamikk viktig, og calibra har veldig lav luftmotstand, ikke mange nye biler som har så "effektive" linjer.

 

Når det gjelder Cosworth taler vel historien for seg selv. :rockets

 

ikke uten grunn at Audi kjøpte cosworth!! helpme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lav luftmotstand, so? Transferdiffene er jo laga av møkk??

De ruster MER enn Ford..

4x4 systemet til Opel, er ENDA verre enn det Ford prøvde seg på med Escort, og Mondeo en stund på 90 tallet...

VW Passat 130 high 4mo variant `04 (Konebil)

Galloper Innovation `00 (Trekkbil)

Ford Escort RS2000 Kl.12 `76 (Guttebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lav luftmotstand, so? Transferdiffene er jo laga av møkk??

De ruster MER enn Ford..

4x4 systemet til Opel, er ENDA verre enn det Ford prøvde seg på med Escort, og Mondeo en stund på 90 tallet...

Opel ruster ikke mer enn ford.

Poenget er at Calibra turbo kjører fra Ford me Cosworth. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sov:

 

Du startet tydeligvis denne diskusjonen kun for å prøve å overbevise folk at Opel Calibra Turbo er såååå mye fetere enn Cosworth noen sinne kommer til å bli. Deg om det. Nei, vi er ikke "enige" i at Calibra er fetere enn Cosworth. Ikke ta det for gitt at vi er "enige" i ting, uten at vi har presisert så.

 

Må være enig i at cosworth er tøft, men er jo fortsatt en ford med gammeldags motor.

Selv syns jeg kanskje ikke Opel Calibra Turbo er særlig tøft, men må innrømme at den også har en ganske gammeldags motor, ettersom det også er en gammeldags bil. Your point being?

 

Jeg var på opeltreff i 2000 jeg, og da skulle dem ha drag-test. Fwd for seg, rwd for seg, og 4x4 for seg. Problemet var at ingen av Opel`ne som var der, virka 4x4`n på. Dem var delvis fwd. Dette gjalt 4-5biler på samme treff!

..... :driving babyhmm?

 

Opel ruster ikke mer enn ford.

Sier du det - da er vel det en universiell sannhet.. Må være enig i det da. drunk

 

Poenget er at Calibra turbo kjører fra Ford me Cosworth.

Åh, de to første postene trudde jeg nemlig poenget var "Hva mener dere om Cosworth?". Der tok jeg skammelig feil gitt. Poenget var altså at Calibra turbo i 1988, var et par hundredeler raskere på 0-100 km/t enn Ford (Sierra 2wd/4x4/Escort??) Cosworth!

 

Stå på "sov", syns du klarer deg fint jeg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.... Morsomt å se hvor mange engasjerte mennesker det finnes rundt dette temaet! Men en ting er sikkert: Hvis noen kommer og sier at en "coswort" er mye "fetere" enn calibra, så er det en sannhet med sterke modifikasjoner. For det første er ikke cosworth synonymt med ford, da de har laget motorer/deler til mange andre bilprodusenter i tillegg. Bl.a. opel, der toppene fra cosworth ble betegnet som "coscoast". Ergo er det umulig å si at cosworth er fetere enn opel, da det finnes utallige andre biler der ute med cosworth-detaljer originalt. Noen er fetere enn opel, andre ikke. Ford er designmessig ikke fetere enn calibra på noe hold. Hva er det som er så flott med en Escort liksom? Greit, en vinge her og en spoiler der, fett nok, men designen er jo den samme uansett, og designen kan ikke gå for å være bedre enn calibra. Den må dere lengre ut på havet med altså, det tror jeg de fleste bil-interesserte (og da mener jeg ikke bare folk som er interessert i ford og cosworth) og designere er enige i at calibra er et mye bedre design enn f.eks. escort, sierra eller hva det skulle være. Hva som er tøft og ikke, blir en helt annen sak, og det er smak som teller i høyere grad der.

 

De som ikke ser mange calibraer i forhold til Ford cosworther på norske veier, må enten lukke øynene for bilen, eller lyve. Jeg ser ikke ofte Ford cosworth på norske veier. Calibra ser jeg flere ganger ukentlig. Vanlige forder derimot, som jo ikke er så ulike ford coswoth rent utseendemessig, er det masse av, og der tror jeg vi har kjernen til problemet: Ford er et vanlig syn, calibra kanskje ikke fullt så vanlig. Men ser du etter cosworth-merket på baksiden av bilen, ser du svært få av disse. Så kanskje dere som tror dere ser en ford cosworth fordi den har vinge, faktisk bare ser en vanlig ford med ekstra styling?

 

Ford Cosworth er og blir en yndet banebil. Calibra er en bil som er elsket av mange andre enn folk som kjører på bane, og dermed er det få som kommer med dem på banen også. En og annen er det jo, men ikke så mange. Ford Cosworth er det derimot svært få originale igjen av, de fleste er jo trimmet på den ene eller andre måten, som jo seg hør og bør når man skal bruke den til banekjøring. Dermed blir denne bilen sjelden brukt av så mange "ikke-bane-førerere". Og dermed er det flere på bane. Calibra er som regel ikke spesielt trimmet, og dermed går de ikke så "bra" som blodtrimmede Ford cosworther. Men vet iallfall om et par som vil dra fra de fleste Ford cosworth uten større problem.

 

Opels 4x4 funker greit det, men problemet er at folk ikke behandler det riktig pga manglende kunnskap. Det må vedlikeholdes (bytte trykkenhet hver 90.000 km, og bytte olje på fordelingskasse hver 30.000 bl.a.), og gjøres ikke dette, fører det ofte til havari. Men dersom vanlig service er tatt på systemet, funker det like bra som det meste annet.

 

Rust er det på alle biler, og ikke mer på Opel enn på andre. Sorry mac.

 

En annen ting: Noe av grunnen til litt bedre aks på calibra, kan være 6 trinns kasse. Det har vel ikke ford cosworth etter det jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B250, riktig som du presiserer at Cosworth er et eget selskap. Men i denne sammenheng, og på folkemunne forsåvidt, er det underforstått at man mener Ford Cosworth da man snakker om Cosworth! Apropo Escort Cosworth, så er da vinger og spoilere like mye av designet på en bil som noe annet. På Sierra Cosworth "vingebil" designet og laget de 100 forskjellige vinger før de slo seg til rette med en som ga riktig downforce og de var fornøyd med utseende på.

 

 

 

Calibra er en bil som er elsket av mange andre enn folk som kjører på bane, og dermed er det få som kommer med dem på banen også.

 

Godt poeng. Men om den var så rå som dere skal ha det til, så HADDE mennesker med den riktige interessen valgt denne bilen for å få fart og spenning på banen ;) At lite bilinteresserte mennesker velger Calibra.... det overbeviser ikke meg akkurat. Slike mennesker velger også biler som Hyundai Accent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette er posta i ett pro-cosworth fora så skal jeg begynne med å si at jeg elsker dem bilene.

 

Men jeg har ikke råd til å forsikre en cosworth så holder meg til en SPORTSLIG Coupe (ikke sportsbil som mange sier) som Calibra... koster meg 3750kr i året i forsikring :)

 

Føler litt for å svare på noe av det som blir sagt her ...

 

1: Det ble sagt at det er få calibraer i norge...FEIL.. Her er en liste over de som har regga seg med bil på forumet calibra.no (noen få er svenske/danske):

Bil Bilder Eier

2.0i 5 Eric Carr/Carr i Sandnes

2.0 16v Turbo 4x4 5 Stian H/ViperCalibra

2.0 16v Turbo 0

2.0 Turbo 4x4 5

2.0i 5

2.0 16v Kompressor 4 Lars/SC i Sverige

2.0i 16v Turbo 0 jarle indrebø/loco

2.0i 16v Turbo 4x4 3 Terje Haugen/calibraturbo

2.0 T Kinglolle Edition 5

2.0i 16v 1

2.0i 16v Turbo 4x4 3

2.0i 8v 0

2.0i 16v Turbo 5

2.0i 16v 150hk 4

2.0i 1

2.0i Turbo 0

2.0i 16v 5

2.0i 16v 5

2,0i/2,0i 16v/2,0i/ 2,0i 16v 4x4 4 Stig Dommersnes/Stig i Bergen

2.0 16v 5

2.5 V6 1

2.0i 16v Turbo 5 Rune Breimo/Turbo-RB i Trondheim

2.0i 16v Turbo 4x4 2 Josip Buljac/Sim i Nittedal

2.0i 16v Turbo 4x4 0

C20LET 0 Idar Lillebo/da Cali Racing i Trondheim

2.0i 16v 1

2.0i 5

2.0i 16v 0 kenny hansen/dobermann

2.0i 16v 5

2.0i, Cabriolet 5 jimmy/jim i sverige

Cantano 5 Eirik Kråkevik/catano i Bergen

2.0i 8v 0 Raymond Kaspersen/Cal91

2.0 16v 2 Andre Lindaas/Cali16v

4x4 Turbo 4

2.0i 8v Limited Edition 5

2.0 4x4 Turbo 5

2.0i 16v 4x4 1 Truls Johnsen/TJ4x4 i Trondheim

2.0i 8v 0

16v [sOLGT!] 2

2.0i 2

2.0i 16v 0

2.0i 16v 5 Morten Hovde/telcon

4x4 Turbo 5

2.0i 3 Johnny G. Heggland/[JohnnyG]

2.0i 16V Turbo 4 Frode Lillevold/CrashTestDummy i Haltdalen/Lillehammer

2.0i 8v 0

2.0i 0

16v Turbo 3 John Kristian Jacobsen/Mindtrust i Mo i Rana

2.0i 1

2.0i 8v 0

2.5 V6/170hk 4

2.0 4x4 Turbo 0

2.0i 3

2.0 16v 4

2.0i 16v 5

8v Mjøstreff-Edition 5 Per Arne Øvrum/Perry i Oppland/ Dokka

5 ---/Nightkeeper

4x4 Turbo 0 crying freeman/the freeman

2.0i 16v 5

2.0i 0 Espen Myhr Grandalsmo/zarcon

16v(150) 5 Lars Mangersnes/NeonLars i Mandal

2.0i 3 Kim-Harald Dybvik/Jigme

2.0 16 Valve 1 Jimmy/CalibraJimmy

2.0 16V 5

2.0 16v 1

2.0 16V 5

2.0i 16v Turbo 4x4 5 Bernt Rune/LibraTurbo i kr.sand

2.0i 16v 1 Espen/Pep i Hamar

2.0 8v Turbo Intercooler 4 Jimmy Syversen/Cyb i Moelv

2.0i 8V 0

2.0i 16v Turbo 1 Tommy Andre Fredriksen/calibrakungen

2.5 v6 1

2.0i 1

2.0i 16v 3 Øystein/Catano i Skien

2.0i 0

2.0i 5 morten stokke hansen/Calibramannen i Kolbotn

2.0i 16v 5 Trym Kristensen/The_GuRu i Lødingen/Harstad

2.0i 16v turbo 4x4 0

Turbo 4x4 5

2.0i 4x4 Turbo 0

2.0i 16v Turbo 2

2.0i 16v 2 daniel/Calicar

2.0 16v 5 Henrik Holmsen/Damien

2.0i 4x4 Turbo 4

2.0i 5 Øystein Kvisler/Øystein i Hærland

Kompressor 290hk 5

2.0 T 4

2.0i 0

2.5 24v V6 Ecotec 5 Thomas Andresen/Oxcyder / Thomas

2.0i 0

4x4 Turbo (STJELT) 2 Carl-Wilhelm Tønnevold/Carl-Wilhelm i Grimstad

? 5 ROGER HESTNES/ROGER

2.0i 8v 5

2.0i 4x4 turbo 5 Skage/Skage i Hobøl

2.0i 16v 2 Morten Heggebø/GTB_cali

16v 4 Vidar Olsen/Olsen i Moss

1

2.0i 16v Turbo 4x4 0 Åge Pettersen/Turbo killer

2.0 16v 4x4 4 Espen Solbakken/Calibra4x4 i Mo I Rana

2.0i 0

2.0i Turbo 4x4 0 Ronny Holmstedt/PowerCalibra

2.0i 1

2.0i 8v "Color Selection" 5 Fredrik Johansen/Fr3dr1k i Tjølling, Larvik, Norge

2.0i 5 Timmy Fåland/Timmy i Lyngdal

2.0i 16v 0 Christer Hopland/tøffen

2.0i 0

2.0i 5

2.0 16v 3 Rolf Thoresen/Tcket2Fly

2.0i 4 Brandsvoll/Caliban

2.0i 16v Irmscher 5 Ove Marthinussen/oveovo i Skutvik

2.0i 16v 4x4 Turbo 4 Frode Sundby/Sundby

2.0i 16v 0 Mikael Lilleby/Lilleby

C20NE 2

SOLGT! 5 slett denne profilen carr!/_ i -

2.0 16v 5 Kjetil/Jalla jalla i Elverum

16v(150 0

5 Andreas/Ajax i Sarpsborg

2.0i 3 Markus Kristiansen/Calibreeze i Ålesund

2.0i 4

2.0.i 16v 4 rune rønning/rune i mandal

2.0i 16v 1 Espen Botterli/MaGiKz i Arendal

2.0i 16V 2 August Ivarsson/Agge i Alingsås/sverige

2,0 16V 2 Thomas Andersen/Snow[ i Kragerø

2,0i 8v 4*4 5 Jens R E/Jens i Mandal

c20let 1 Roy Gunnerød Knutsen/Bulk

CALIBRA C20LET 5 ROGER/CAMELON i EGERSUND

2,0i 1 stig/-matta- i hamar

2.0 16v 4x4 Turbo 1 Øystein/B250 i Tønsberg

2.5l v6 24v "Color edition" 4 Kristian Sæther Enge/NITRO i Gausdal

2.0 16v 1 Preben/Ca|ibra i Fosnavåg

2.0i 16v 3 Rune Lyhus/Red_Devil i "Vallers"

2.0i 3 fredrik/calibra_gtb i Fauske

2.0 16V 3 Mano/Mano i Oslo

2.0i 16V 5 Daniel Bømark/TnT i Nordland/Sortland

2.0 16v 0

2,0i 16V 5 Stian Bøhn/Stian 2,0 16v - 2,5 V6 i Sandnes

2,0i 5 -=Alex=-/MadawC i RAUFOSS / GJØVIK

2,0 16V Selges 5 Anders Christiansen/Mossecalibra i Moss

16V 5 Svein-Erik Kristiansen/Svein-Erik

4x4 Turbo 4 Magnus Bakken/Magnus i Halden

2.0i 4

2,5 v6 5 Camilla Smistad Tofterå/Camilla 2,5 V6 Calibra i Bergen/Sotra

2.0i 16v 4x4 Turbo 5 Sindre Aarseth/Aarseth i Ørsta

2,0i 8v 2 jostein hammersland/yorock i Bergen

2,0i 16v 3 Fredrik/Fredrik- i Lørenskog

2.0i 16v 5 Robert Nilsen/ZIP_LKC i Narvik

2.0i 5

4x4 turbo 4 Anders Sjøvold/Dash-X i halden

2.0i 16v 5 frank otto røiseland/otto i lyngdal

1.4 60hk komfort 5 Jeanett/Netty^ i Ganddal

2.0i 16V - 4x4 3 Ole M./Ole M. i Trondheim

c20ne 3 lasse nordgård/c355 gt i bardufoss

C20LET 0 Espen Kristensen/Inion80 i Rognan

2.0 16v 4x4 4 Espen/esp1 i Bodø

2,0i 8v 4 Tomas Alexander Vedøy/Tomas Alexander i Rogaland / Karmøy

2.0i 2 Rune/Dorull i Holmestrand

2.0 16v 0 Christer/caliking i Bergen

2,0i 8v 4 jostein hammersland/yorock i Bergen

2.0i 8v 0 tonje/Puzekatt i Sandnes

2.0l 16v 4x4 2 Ørjan Ødegård/Bellmann i Gjøvik

2.0 16v 5 Domenic Irslinger/crazywheel i Kristiansand

2.0i 3 Richard/Richard i Tromsø

2.0i 5 Henrik Syversen/Calibra_løs_racer i Enebakk

Turbo 4x4 5 Atle Wee Førre/Atle i Haugesund

2,5i V6 3 Andreas/Ajax i Sarpsborg

2,0i 16v 2 Marius/Team_Calibra i Bergen/Bønes

2.0i 5 Yngve Hammervold/Calibros i Herøy (Sunnmøre)

Opel Calibra 16V 2.0i 5

2.0i 5 Håkon Leidland/Leidland i Egersund

2.0i 16V Kompressor 5 Rolf Kvamme/DSeis^^ i Gjøvik

2.0i 16v 1 Remi Bakke/zneik i Bodø

2.0 16V 3 Dag/Calibra Evo

2.0 16v 5 Tommy Nyborg Ims/Wright / Ims i Egersund

2,0 i 16v 150hk 0 Stian Odlolien/naits i BIRI

2,0 5 Therese/Therese i Stavanger

2.0i 16V 5 Alexandra Mortensen/Alexandra i Tromsø

2,0 16v 5 Tommy Grønbakken/Zycko i Moelv

2.0i 16v 150hk 4 Thorleif Vistnes/Snakdevil i Stavanger

2.0I 16V Monster!!! 5 Hans Roger Sund/Teciero i Namsos

2.0 16V 3 Mathias Kallevik/Mkalle i Kopervik

2,0i 8v 5 Kurt Andre¨/The _One

2.0 16v 2 Dagfinn Vold/Daffy i Bømlo

Turbo 4x4 4 Atle Wee Førre/Atle i Haugesund

2.0i 5 Andrè Eriksen/hitman i lofoten

2.0i 0 Øystein /Cooper1 i sunndal

2.0i 16V 5 Markus Vang/PenguiN- i Harstad

2.0i 16V 3

2.0i 16v 4 Glenn Thore Hustuft/Glenn T. i Larvik

2,0i 16v 4 Daniel Strømsøy/TSW i Stadlandet

2.0i 8V 3 Jan Hoppestad/JR2008 i Langesund

2,0i 16v & 4x4 0 Jon-Vegard Svendsen/adamopel i Drammen

2.0i 1 Ragnar Ulvestad/calibra24 i Ålesund

2.0 16v turbo 0 Tommy S. Tveiterås/Tombly i Vaksdal

2.0i 16v 4x4 5 Jim Roger Savjord/Krypton| / Jim Roger i Bodø

2.0i 4x4 Turbo 5 Terje Kirkebø/CalibraTurbo4Sale

2.0i 8v 0 Kim Jensen/Opel_grevling i roa

2.0i 16v Turbo 4x4 4 Stig Delta 1/GTB :P i skien

4 Frank Nilsen/GSi` i Namdalseid

2.0i 5

2.0i 3 Tor-Arne Tandberg/dark devil i eidsvoll

c20let 4 Eirik Tokstad/Mcalibra i Jessheim

2.0i cab 5 Thomas/calibra cab i Bergen

Calibra 1

2.0i 4x4 Turbo 5 Martin/Commander i Tromsø

0 Eirik/Eirikoo i Sandnes

2,0 16v turbo 2 Øyvind Tempel/tempel 16v Turbo i Flaktveit/Bergen

2.0 16v 0 Kjartan Johannessen/Urboshott i Bergen/Fana

2,0i 16v 5 steffen langseth/madcalibra i nesna

2.0i 16v 1 Gunnar Solvik/Kammarkar i Eidsvåg i Romsdal

2,0 8v "Color Selection" 4

2.0i 8v 5 knut andre aase/speedy i Hålandsdalen

Opel Calibra 2.0i 16v 1 Lars Andrè/Xstar i Hammerfest

2.0I 16V Monster!!! 5

8v 5 joachim haug/Haug Racing i solør

16v 3 jan inge/puddel i Holmestrand

2.0i 8v 4x4 [sOLGT] 3 Karoline Nilsen/Karo i Tønsberg

2,0i 4

2.0i 3 Eivind Larsen/D_Calibra i Mjøndalen

2.0 16v 3 Lars Erik Hansen/Dragon i Halden

2.0i 5

2.0 8v - 170 Hk 1 pappis/Bassgasm i Stockholm / sverige

2.0i 16v 2 Erlend Hovdal/cemanx

5 Lars Marius Natvig/L.M.N i Skien

2.5 V6 2 Espen Wollan/ewollan i Sotra

2.0i 5 jostein hammersland/yorock i Bergen

2.0i 5 Hilde Berg/bonpia i lyngen

2.5 V6 2

2.0i 8v 3 Fredrik Andresen/Fredrik i Sandefjord

2.0 8v 5 Camilla/Calibra_Turbomilla i Tromsø

2.0 16V 5 Fredrik Wallin/Walle i Löddeköpinge

2.0i 2 sieuquay/sieuquay i bergen

2.0i 2seter 3 Daniel Aarsund/Pioneer i Kr.sund

2.0i 16v 4x4 3 Steffen LA/nasQ ashes i Gjovik

16v 4x4 2.0i 5 SciTECH/Scient i SciTECH Heavy Industries

2.0i 0 Daniel/DaNnY BoY i Tjøme

2.0i 16v Turbo 4x4 5 Jo Willie Hansen/Cyberspin i Sandefjord/Horten

2,0i 16v Turbo 4x4 EDS Phase 3 5 Tor Arild Hansen/MaRiO- i Stavanger

2,0 16v 2 Stephan Riley/Silenoz i Vigrestad

2.0i 16v Turbo 4x4 3 Truls Bøhle/-Bøhle- i Porsgrunn

2,0i 16v 4x4 2 Per Christian Ahlgren/PC i Gaupen / Moelv

2.0 16V 4 Ole Richard/Light aka Olis i Stavanger

2.0i16v 3 Lisa Marie/Pocahontas i Osterøy

2.0i 1 Espen Sporild/IPx i Hedmark, hamar

1 Veronica/Veronica i Røros

2.0i turbo 4x4 4 Martin halstensgård/Martin

2,0 16v 4x4 turbo 5 Åsleif Gagnat/ÅBG i Molde

2,0i 3 Anders Andersen/Fujiwara i Sandnes

2.0i 5 jostein hammersland/yorock i Bergen

2,0i 5 Jon T Kirkaune/JT i Orkdal

2,0i 16v 5 Stein Idar Böhle/Calibrasjäfen i Funäsdalen

2.0i 16v.. gått 186 000 0 Stian Dalseng/Drastic i Porsgrunn/Bergen

2.0 16v 4x4 turbo 0 kjell/djnick i lyngdal

2.0i 16v 1 Geir/embody i voss

2.0i 16v 1 Kristoffer Ekornes/pOower355 i Bærum

2.0i 8v 5 Stig-Even Vist/Stigaliga i Mosjøen

4x4 turbo 5 Håvard/Håvard i d

1 Alexandra/Calibratjejen i Karlstad/Sweden

2.0i 8v 5 Øystein Grytøyr/Scrat i Bergen

2,0i Turbo 4x4 2 Knut-Audun Skatvedt/TurboCalibra i Sigdal

2,0i 4 Camilla Furås/ræsermilla i tromsø

2.0i 8v 1 Vegard Johansen/VgRD i Skjetve

2,0 16v 2 Magnus Moen/Lille Calibra i Mosjøen

2.0 16V M/Coscast Topp 2 Kai Haugland/Kai i Nordfjordeid

2.0i (ombygd til 2.0 16v) 2 Ole Marius Waaler/OleCali! i flisa

2.0 i 16v 0 Thomas (90625807)/BMW-KILLER i Bergen

16v 5 Dan/The_Crow i Drammen

2.0 i 16 v 3 Thomas (90625807)/BMW-KILLER i Bergen

2,0i 16v Turbo 3 cecilie/cilie i bergen

2.0i 8v 3 Vegard Johansen/VgRD i Skjetve

2.0i 16 v 4x4 turbo 5 Janne Finsådal/Opeldama i Marnardal

1 Vegard/Calibra|racing i Sandefjord

2.0l 16v 4x4 4 Maria therese pedersen/Calibra16v4x4 i mo i rana

2,0i 16v 3 Erlend Andre/Erlend i Ulsteinvik/Stranda

2.0i 16v 'Ecotec' (136 hk) 5 John Richard/John Richard i Kristiansand

2.0i 2 Erik Hornberg/Snake Plisken i Elverum

2.0 16v c20xe 5 Domenic Irslinger/crazywheel i Kristiansand

2.0i 16v 3 Fredrik Lerfald/Killycalibra i Fredrikstad

2,0i 8v 5 Geir Anders/Geggen™EnKiL.No/G.A.J i Trondheim

special edition 0

16v 2,0i 1 Rickard Pettersson/Rippepettersson i Stockholm

16v 3 torstein strand/2rst1 i haugesund

Turbo awd 5 meg/skolelyset

2.0i 2

16V, 2.0i 1 Emilie/Emilie i Mora

2.016v 3 christer/smurf1 i bergen

2.0i 8v 4 Lasse Elverum/Lazze i Skedsmo

2.0i 8v 5 Sindre Eriksen/Wunder-Bjarne i Trondheim

2.0i 5 Veronica Johnsen/Vero 16v i Bergen

2.0 16V 5 kdyngeland/Dyngman i Bergen

2.0 4*4 turbo 5 thomas bjørkum/sprocet i meløy/bodø

2.0i 16v 4 Vegar/Metallica i Stavanger

16v 2.0i 1 Øystein N Arntzen/. i Bodø

2.0 16v Turbo 5 Tor-Erik/Brovold i trondheim

2,0 16v 4x4 turbo 4 Bjørn Kåre Larsen/dohc16vTurbo i Trondheim

2,0 i 16v 4 kenneth andersen/MRoZONE i skiptvet

2.0i 5 erlend/neo i vorland/bergen

2.0 16v turbo DTM-EDITION 5 cato bakken/DTM-EDITION i Haugesund

2.0i 16v 4x4 1 Robert/Carpus i Trondheim

2.0i 0 christopher/koffer i Arendal

4x4 Turbo 1 Arvid M K/TurboArvid i Sotra/Bergen

- 1 Marius Strømmen/Syltet0y i Måløy, Deknepollen - Sogn og fjordane, Vågsøy kommune .. :P

Turbo 1 Vidar Nysveen/HF Integrale i Valdres

2.0i 16v Turbo 5 Svein/sov i Sør-trøndelag

2,0i 16v 3 Endre/Handlevogna i Moltustranda

8v 4 Marius/loka i ski

2 frederik samuelsen/freddi i nannestad

2,0i16v til salgs 5 sindre/sindre

2.0 16v 4 Ole Alexander Pettersen/^^UnItRaCk^^ i Evje

3.2 Bi Turbo 0 Armin/Calibra V6 24V i Nesbyen

2.0 16V 0 Therese Bjørlo/Opelbejb i Ørsta

2.0 16v 4x4 turbo 0 Reidar F Skartun/Lickmastr i Luster

16v 5 Rolf Erik/brunku i Levanger

2.016v Turbo 4x4 3 Timmy Fåland/Timmy i Lyngdal

16v 0

2,0 16V Turbo 5 Thomas Andersen/Snow[ i Kragerø

2L 16V 5 Domenic Irslinger/crazywheel i Kristiansand

2.0i 16v 5 Lasse/VarGaZ i Namsos

2.0i 8V 2 Eivind/Westcalibra

2.0i 16v 5 frederik samuelsen/freddi i nannestad

2.0i 16v turbo 5 alex/alex i Bergen

2.0i 16v c20xe 4 Eivind F.Gjelsås/ZinTaX i Tønsberg

2.0i turbo 4x4 5 stig petter driveklepp/s10g i volda

16 v 5 Dan/Jannaminator i Artic

16V, 2.0 1 Lise/calibra_babe i Lyngdal

Calibra evo1 4 Håvard/Håvard i d

2.0 16v 4 stian/pitched i kvalsund

2.0i 8v 0 kenneth/ken73 i stavanger

2.0i 8v 4 Vegard Johansen/VgRD i Skjetve

8v 1 Erik/monsterchief i bergen/laksevåg

2.5 24V V6 5 Glenn Velde/BariuX i Haugesund

16V 5 Andre Langum/OpelCalibra i Bergen

2.0i 5 Christer/-CHRiS- i Oslo

2.0 16V C20XE 5 Sven Deubler/Mauritzius i Bad Steben

2,5 24v V6 5 Stian Bøhn/Stian 2,0 16v - 2,5 V6 i Sandnes

1 Dan Kyrre Kleverud/dkklevis i Ottestad

2,0i 16V 1 Thomas Holmedal/infested i bjørkelangen

8v 2.0i 4 Jan Oddvar Sæther/Crazyiven i Halden

2.0 I 16V 5 Bjørn Kjelsaas/GSE i Jessheim

2,0i 16v 4 Christoffer Torrissen/Eckbo i Bodø City

2.0i 5 Jarle/JVS i Bergen & Voss

2.0 16v 5 Ole Alexander Pettersen/^^UnItRaCk^^ i Evje

2.0i 8v 5 joachim haug/Haug Racing i solør

4x4 Turbo 1 Carl-Wilhelm Tønnevold/Carl-Wilhelm i Grimstad

2.0i 16V 0

2.0i 16v turbo 4*4 5 Jan Andre Ribeiro/Taurus i Skien

2.0i 16v 5 Rune Andersen/Spriti i Vesterålen

16v 2.0i Turbo 2wd 1 X/redrum i trondheim

2.0i 16v 0 Robert Killi/Thebrave i Aukra

2.0i 16v DOHC 3 Sigurd/Sigge i Horten/Evenstad

2,0 16v 1 Rune/Runert

8V 2.0l 3 Espen/Espn i Gjøvik

16v 160hk no sånn ca 2 jan-helge eliassen/eliass1 i bergen

2,0 8v 5 jan inge landsnes/WarrenG i skudenes havn/karmøy

2.0 16 v 2 andre lind/Drua i sandefjord

2,0i 5 Johnny Brenne/Johnny B i lørenskog

2.0I 8V 4 marius/bruttus i svelvik

2.0i 16 v 0 Christine Nilsen/Christine i 9151 Storslett

2.0 turbo 4.4 1 christian/c_tveiten i osterøy

2.0i 2 Kristin/Krissy i Rogaland

2.0i 5 no-name/no-name i Skien

2.0i 16v 1 el Buchhave/Buchhannon i Ås

4x4 16v 3 Alex Mellemsæther/sparkel i Støren

2.0 16V 4x4 1 Michael de Cartier/Cartier i Ulvik

2.0 3 Jonathan/Jona! i Porsgrunn

2.0i 16v 5 Monica/Bildilla i Dokka

2.0 16v 2 Håvard/hAvard i Tønsberg

2.0i 8V 0 Hans/NumeroUno i Oslo

2.0i 4x4 Turbo 1 Sirillion/Sirillion

2.0 16v 5 Stian/Lexmaul16v i Dal

2.0i 1 Sofia/Calibrasofia i Mora

2.0i 8V 4

2.0 8v 0 sander alstad/dunderdo i lillesand

2.0 3 Kenneth Barstad/Formloff i Trondheim

2.0i 8v 2 Jon T Kirkaune/JT i Orkdal

2,0i 16V 0 Bengt Veseth Rivenes/bvr i Bergen

2.0 16v Turbo 0 Håvard/hAvard i Tønsberg

2.0i 16 V 0 Stian Odlolien/stianod i Biri

2.0 16V Turbo 4 Kim/Kimberman i Lillehammer

2,0i16V 2 Kari Ann/KariAnn_cali16V i Vadsø,Finnmark

2.0i 16v 3 Jan Egil Haug/Jeggo i Gjøvik

20i 16v 3

2.0i 16v 2 Henning/Annunwath i Gjøvik

5 Vidar Nysveen/HF Integrale i Valdres

2.0i 16V 1 Anders Gading/Gading i Ålesund

2.0i 16V 4x4 3 Ida Hartvigsen/Golden i Halden

2.0i 8v 5 Fredrik Riis/2.0 8v CalieMan i Porsgrunn

2.0i 8v 5 øystein/ekdal i holter/nannestad

2.5 V6 4 fredrik håbu/pervert i hvaler

2.0 8v 3 erik/erikandreas i bergen

trimma 2.0 8v 5 Svenn arve bach/orange i namsos

2.0i 8v 1 Kenneth Skår/KenziKing i Bergen/ Loddefjord

20i.16v 5 stein t/Polk i Skage i namdalen

2.0i 8v 1 Kjetil/Cal16 i Elverum

2.0 16v 4*4 2 Andre Sørheim/Andy87 i Bergen

2.0 16v 4 Remi Andre Fjeld/Remi i Sotra/Bergen

2,0 16v turbo 0

2.0i 16v Ectotec 5

2.0i 16v Ectotec 5 Kjetil/The Zipper i Mandal

2.0i 8v 4 Jan M/pr0xZen i Trondheim

Calibra turbo 4x4 5 Lasse/lacer i bergen

??nå kan du lure 1 Richard/Hagenes Racing i Fredrikstad

2.0 16v Turbo 0 Jarle Gudmestad/Gudmestad i Nærbø

2.0 16v 0 Jan Helge Hansen/Mr_Jan i Kristiansand

2.0 16v 3 Tore/O2re i Elverum

2.0i 16v 2 Hilde Christine/mille i Nærøy ;-)

2.0i 16v 3 Odd Ragnar Mikalsen/Odis i Sandnessjøen/Nordland

2.o turbo 0 loyd/turbo calibra1 i målselv

2.o 16v turbo 0 Michael/mikke

C20NE Classic One 5 Kessy/Calibra Club Göttingen

2,0i 8v 0 Erik/monsterchief i bergen/laksevåg

2.0i 8V 1 Stian André F. Aasland/Papichulo i Sandnes

2.0i 16V 1 Proxie/Proxie

2.0i 8V 1 Alexander Fjelde/Nosferato i Narvik

2.0 i 16 V 5 Monica/Monica i Akershus

5 Stian/stian_k i Trønder

2.0i turbo 4x4 5 Kjetil Nygård/Speedy Consales i Holmestrand

2.0i 3 Frode Fuglem/Frode87 i Selbu

2.0 16v 1 Martin Andre Mørch/zionx i kr.sand

2.0i 8v 5

2.0i 16V 1 René/SPOTRACING i Bergen

2.0 i 16v 5 stian/novablack i stjørdal

2,0i 4 cato/calibra78 i mjøndalen

2.0 8v 0 amund/aisun i namsos

2.0 16v Kompressor 5 Øystein Kiland/qstein i Grimstad

2.0 16v T turbo 5 runar hivand/cali

 

Og i tillegg er det veldig mange som ikke har regga seg med bil på forumet.

 

1.5: Hvor mange cosworth ble produsert for veibruk totalt?

 

2: De såkalte CosCast (Cosworth Casting) toppene som opel brukte kom på c20xe motorene og i tidlige Kadett GSi 16v'er og skal være mere robuste men har forsåvidt dårligere flow/kjøling enn GM toppene.

 

3: Hvor mange Cosworth 4x4 finner vi sidelengs på asfalten da? Poeng til Cosworth folket der for det er iallefall minst 1 som gjør det... har til gode å se Calibra 4x4 gjøre det samme men det kommer mye intr. i fremtiden fra ett visst firma vet jeg :)

 

4: Kom på Mjøstreffet's banedag den 13 august så får dere iallefall sett 1 calibra som går under kategorien : "grei bruksbil" :) den kommer til å runde 420hk på hjula iflg. Bjørnstad og er velbygd til de grader... jeg kjørte den da den "bare hadde" 320hk på hjula @ 1.1-1.2bar og det var med en ganske så god følelse jeg brukte den bilen..

 

Personlig så har jeg mange drømmebiler.. de aller fleste er fra 70 til tidlig tidlig 90 tallet... den største av dem alle er Sierra vingebil... blank svart med hvite 17" compomotive felger og 100% original ellers.. bortsett fra noen få nødvendigheter i motor og understell :) Vet ikke helt hvorfor det er en av mine ultimate drømmebiler men jeg tror det kan ha noe med saken å gjøre at jeg vokste opp med flere av disse bilene rundt meg og at jeg mener at skal man først ha seg Ford så skal man ha enten en klassisk MK1-MK2 med en sprek sugemotor eller en som har fått æren av goodwill fra Cosworth fabrikken :)

 

Opel Calibra= en sportslig coupe med MANGE muligheter om du har penger nok.

Ford Cosworth= ikke en direkte sportsbil men en rallybil for vanlige folk :) om du har penger og bonus nok :P

 

Opel Calibra kommer med små og "store" motorer men det gjør ford Sierra/escort og...

forskjellen er at Calibraene har Opel motorer hele veien? og Ford har Cosworth motor som toppmodell.

 

Det refereres til en test her ett sted... Finner du noen test av siste generasjon calibra turbo? Den vil nok vise litt bedre omtale om den finnes.

Jeg ville nok mye heller ha lagt 130 000kr i en 95-96 modell Calibra T enn i en 88 mod. sierra coswort. Selv om Cosworth har vist seg å være en investering og ikke en utgift/taps greie...

 

My 2 cents.. Hvem av bilene som er best får man nok aldri vite om man spør i ett Cosworth forum :) Finn en uavhengig fyr på gata og la han ratte en escort/sierra cosworth 4x4 og en calibra turbo så får han avgjøre... tror ingen av oss her inne er i stand til å tenke objektivt på dette punktet :)

 

Å like en bil eller ikke er en smaks sak... Cosworth er nok mere morro på bane enn Calibra om begge er originale .. Calibra folket har aldri kjøpt calibra for å sladde rundt på bane o.l .

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A grand total of 7'145 vehicles, all practically hand built, were produced between 1992 and early 1996. That's to say the Ford Escort RS Cosworth is a relatively rare car. The total production figure is equivalent to 4 days production of the Volkswagen Golf...

Det ble bygget 5542 stk. Ford Sierra Cosworth "vingebil", av disse ble 500 stk. sendt til Tickford for bygges om til RS500.

 

Black (392)

White (52 plus 4 Ford prototypes)

Moonstone Blue (52)

13.839 Sierra Sapphire 2WD were produced from 1988 until 1990, when the new 4 wheel drive Sierra Sapphire 4WD Cosworth replaced it.

12.250 stk. ble bygget av Sierra sedan 4x4 RS Cosworth..

 

Det skulle bli 38776 stk. totalt av Sierra/Escort cosw. Av vanlig Sierra ble det produsert 2,7 mill :op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår