Gå til innhold

Hva mener dere om Cosworth?


sov

Anbefalte innlegg

Ford har dårlig rykte, det cosworth har er motoren og tøft sedan utseende.

Opel har i mine øyne også alltid vært dårlige biler. Men kom ikke å si at c20let eller hva calibra motoren heter er bra...

 

Dette er bare enda en diskusjon om hva som er best og Ford frelste folk står på sitt mens Opel folk står på sitt...

 

Dette kan ta mange år å diskutere for begge parter skal være best.

 

Her drar calibraen cossien

 

Men på denne målingen fra Opel sitt motosport forum står dette:

 

RS Cosworth 4WD 220bhp 0-60 6.6 top speed 150 1/4 mile 14.8

Calibra 2.0 Turbo 4x4 204bhp 0-60 6.8 top speed 149 1/4 mile 14.6

 

enda en video at calibra tar en cosworth

 

http://www.mojvideo.com/video-opel-calibra-4x4-turbo-vs-escort-rs-cosworth/17f6d2799b6afe425645

 

Men jeg holder ikke med noen av bilene som sagt tidligere i tråden

 

Prøv en Skyline GTR og til deg som sa at de er så fryktelig dyre... DU får en skyline på bane for en 100 000 akkurat samme du må gi for en røten cosworth..

 

Men uansett bil er bil samme faen egentlig om det skiller dem med 0.1 hundredel så alt kommer ann på slitasje

 

En calibra som har gått 100 000 mer en cosworth som har gått 5000 eller omvendt vil vise forskjell...

 

Så egentlig samma greiene begge deler men ender vel med jeg får en ford nisse på nakken som viser meg bilde av at en calibra ikke kan det og det og vise versa.

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvorfor diskuteres det om en teit calibra her? :S

 

så til dere som sitter og prater om japse biler og opel det finnes japse og opel forum også;)

 

jeg skal i hvertfall ha en cosworth vingebil når økonomien strekker til for jeg digger utseende på den og er nokk sikker på at den er ganske greit sprek og god som orginal bil, og ikke en ihjel trimma ribba banebil som du snakker om skyline her, det er ikke alle som vil ha en ihjel trimma og ribba banebil vettu;) noen vil også ha litt intreør og mulighet til og kjøre på veien...

 

:ford:

 

de videoene du la ut er jo bare rett fram kjøring da det handler jo om litt mer enn bare en sinnsykt trimma motor som drar bra rett fram.....

Endret av -Team-Rosa-

http://www.teamrosa.com

 

Kjør hardt, kjør stil, kjør fort med bil, kjør FORD, uten tvil=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Er mange faktorer som speler inn, en kan jo ikkje påstå att calibra ikkje er fine biler?? oginalt ekkje dei fin, men me litt plast har den fine former, men ikkje trekk inn dinna overkill japseplasten og dissa aluvingane i ditta her, tragisk.. Ditta som 18 åringane handler og monterer, blir jo som og sminke en gris..

 

Gammle clien min: 114-1436_img.jpg

 

112-1261_img.jpg

 

Mykje morro med dinna, dette ¨var en rein showbil, ribba priser overalt og va blant anna i bilsport, flash ( opel blad i tyskland ) vann gatebil 99 osv..

 

Er enig i endel som skrevet, calibra 4x4 systemet suger kraftig orginalt, men er jo masse oppgraderte og få tak i so calier med power kommer;)..

 

c20let motoren som folk snakke om her har kjempe potensiale, orginalt e dei skral som kjente problem råder, sprekkt topp ( ks toppen ), orginal turbo ryker, men skal en først bygge en motor me endel power bytter jo en endel komponenter og kan gjerne som turbomega ta ei blokk fra 2.0i 8v.. sleppe og leite etter 200 blokk som også koster endel ta det minsker på av dei og..

 

Har og hatt 2 stk cosworther for ca 7-8 år sia, med trim.. klart det er morro, trimmet begge 2, eine endel meir en den andre, men en ting savna e, kjøreegenskapene på en sierra e jo heilt ræva, gud hjelpe meg, berre sjå beisladdsvingen på rudskogen, krenger noe heilt jævlig, e hadde stabstag, gule koni og pollyforinger i heile understellet, ( coilovers var egentlig ingen tema i dei tider fo hadde ikkje hørt om det ) trur det hadde hjelpt kraftig.. yes cossiegutta, e snu meg etter cosworth på gata grunna har jo hatt 2 stk, en gøy bil er det jo samma ka en vrir og vende på det..:) Med stor histoie bak seg so cosworth kjem ikkje til og dø ut..

 

men som en skriver lengre oppe... bytte toppakning so kan en ta ut 500hk??? kammene på cossien bremser jo lenge før en bø bytte dei?? uansett holder det ikkje i lnge løp..

 

Har og hatt 200sx s14, klart mykje bedre sladdebil en cossie, kn ikkje samanlignast, beste talla på en sr20det motor e veit om e 348 hjulhk på orginal motor, men med kraftigere toppakning, turbo og datasprut, nb: motor va god fo meir, men eiger tørte, dette på bremsebenken til bjønstad bil i 2004, muligens noke andre he meir etter den gang!

 

men totalt gøyast e he kjørt e ascona b med turbo motor, det e gøy:eddie.. lett bil so trengs lite power fo og få det til og gå bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår