Gå til innhold

Hva mener dere om Cosworth?


sov

Anbefalte innlegg

Har sittet å lest endel på denne tråden.litt morsomt faktisk.ang topper på en calibra og cossi.så kan jeg fortelle at jeg var hos VS motor ang trimming av calibramotor.han samenlignet motorene og sa at begge er veldig trimmings villige motorer.men han sa faktisk at opeltoppen var super.Han mener jeg at har litt peil på ting,ser sånn ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tenker på en Calibra Turbo. Den kjører jo fra Escort cosworth.

0-100 eller ikke har vel ikke så mye å si da Calibraen har mye høyere topphastighet enn cosworthèn.

Hva er det som er gjort bedre på denne Opelmotoren?

Cossieman: Hvorfor går Calibra Turbo bedre enn cosworth??? (både 1-100 og toppfart)

 

 

hjelper ikke det når calibran har rusta opp føre topphastigheten

er nådd:P skryte av opel på cosworth side.. makan

schmø!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Hehe, tøft det der!

Da er vi enige om at Calibra er raskere/sprekere enn Cosworth.. -Men hvorfor det når Calibra er tyngre og har mindre hester?? Det sier vel litt om de to motorene?

Bedre å trimme en cosworth?? Du får jo masse trim til en calibra!!! Lette å holde på med er de også!

Hvor mange Cosworth ser du slik?: The world’s fastest street carÂ*-Â*Car News | MSN Cars UK

Kanskje noen kan legge ut bildene her?

 

Ford har vel ikke så veldig bra rykte da...

 

grunenen til att calibra går bedre er at det mangler så mye av karoseriet. alt er sundrustet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da jeg var på Gatebil on Ice på Lillehammer for noen måneder siden var det en Calibra og ja sikkert 5 hvis ikke flere Cosworther som kjørte på banen. Og for å sitere Glen Rodney Skog da Calibran kjørte: Du må nok hjem og trene gutt! Den klarte jo ikke å få ræva ordentlig ut på snø engang.... Og det var tydelig at det var krefter den manglet, for å si det slik... Fikk ikke fart og måtte bryte hver gang den prøvde å legge ut ræva. Det var det null problem for Cosworthene, både Escort og Sierra, både original og trimma!

 

Cosworth er bare nydelige biler, og Escort Cosworther er rett og slett porno å se på! Helt klart! Er jo selvfølgelig mulig at Calibraen blir tøffere med et tonn av styling, men en klin original Calibra er IKKE tøffer enn en original Cosworth, spesielt ikke Escort Cosworth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Da jeg var på Gatebil on Ice på Lillehammer for noen måneder siden var det en Calibra og ja sikkert 5 hvis ikke flere Cosworther som kjørte på banen. Og for å sitere Glen Rodney Skog da Calibran kjørte: Du må nok hjem og trene gutt! Den klarte jo ikke å få ræva ordentlig ut på snø engang.... Og det var tydelig at det var krefter den manglet, for å si det slik... Fikk ikke fart og måtte bryte hver gang den prøvde å legge ut ræva. Det var det null problem for Cosworthene, både Escort og Sierra, både original og trimma!

 

øh,

coswort 4x4 (både sierra og escort) er satt opp med 30/70 fordeling hvis vi går ut fra orginal motoreffekt.

 

på calibra/vectra er motsatt, altså 70/30

 

ettersom begge biler har viskosebasert system,

vil det si at forholdet forandrer seg i takt med økt motorytelse,

dvs, sierra og escort blir som en rwd og calibra/vectra mer som en fwd.

 

så kan du legge på at sierra/escort har diffbrems bak,

noe calibra/vectra ikke har.

 

Kort sagt er drivverket på fordene mer holdbart og mer sladdevennlig.

 

kan sammenlikne drivverket på calibra/vectra med det på escort rs 2000 4x4 og mondeo 4x4 som jo også i utgangspunktet er fwd biler.

 

godt denne tråden aldri dør,

og det samme blir tatt opp på hver 5'te side.

 

Bump med andre ord.

 

Skill på bil og motor!!

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øh,

coswort 4x4 (både sierra og escort) er satt opp med 30/70 fordeling hvis vi går ut fra orginal motoreffekt.

 

på calibra/vectra er motsatt, altså 70/30

 

ettersom begge biler har viskosebasert system,

vil det si at forholdet forandrer seg i takt med økt motorytelse,

dvs, sierra og escort blir som en rwd og calibra/vectra mer som en fwd.

 

så kan du legge på at sierra/escort har diffbrems bak,

noe calibra/vectra ikke har.

 

Kort sagt er drivverket på fordene mer holdbart og mer sladdevennlig.

 

kan sammenlikne drivverket på calibra/vectra med det på escort rs 2000 4x4 og mondeo 4x4 som jo også i utgangspunktet er fwd biler.

 

godt denne tråden aldri dør,

og det samme blir tatt opp på hver 5'te side.

 

Bump med andre ord.

 

Skill på bil og motor!!

 

Ser du skryter av at du har skills på bil og motor, er ikke mye du kan om Cosworth hvertfall. så og si alt du sier om Cossie er feil!

MT75 som er girkassa som står på alt av Cosworth med 4x4

har ikke viskosekobling og fordelingsforholdet er ikke 30-70 men 34% foran og 66% bak. Noe mere du lurte på?

Og bare for å ha sagt det. Opel er no jævla drit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei sinnataggen.

 

bomma ikke med mye da,

visste det ikke var akkurat 30/70,

men deromkring.

 

foreslår at du googler litt,

for fordene har viskosekobling både i midtdiffen og i bakdiffen.

 

hurra for sånne som deg som ikke klarer å avslutte et inlegg uten å ty til banneord.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei sinnataggen.

 

bomma ikke med mye da,

visste det ikke var akkurat 30/70,

men deromkring.

 

foreslår at du googler litt,

for fordene har viskosekobling både i midtdiffen og i bakdiffen.

 

hurra for sånne som deg som ikke klarer å avslutte et inlegg uten å ty til banneord.

 

Ikke sinna, men oppgitt!

Google? Kan jeg ikke bare gå ut i garagen da?

 

Tåpelig å påstå at du har skills når du ikke har det.

Du får ha meg unnskylt for banningen da. Men Opel er hvertfall veldig, veldig kjipe biler!:ass:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår