Gå til innhold

Hva mener dere om Cosworth?


sov

Anbefalte innlegg

  • Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

optus: det der tror jeg veldig lite på, eneste er hvis det satt en totalt ubrukelig sjåfør bak rattet på cosworthen. Det er ikke tema å diskutere engang. En std cosworth er raskere enn en omega 3000 med 260hk med mindre det er kommet turbo på den. da forandrer kurvene seg voldsomt og da kan vi snakke, men som sugemotor, glem det. blir jo omtrent som å si at en mondeo 2.5liter er raskere enn canblibra turbo.. hørt slikt vas.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
MR_Ford: nå har jeg ca 240-250hk i min og har enda ikke møtt en 200sx som har klart å holde følge. den som var nærmest var påstått å være en 300++++ med bremsepapirer og mye greier.. synes ikke den gikk så fælt jeg.. holde følge gjorde den hvertfall ikke, ikke på flaten engang.

 

ka farge har du på cossien?

Cosworth!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, sierra coswort hadde ikke sjangs mot min omega 3000, med 210hk på bakhjula i over 140kmt, men fra 0-100, så slo den meg. Etter det så dro jeg innpå som det suste igjen. "drittrævaen" hadde 260hk i motor.

 

HAHA, du kjører jo den styggeste bilen som er laga da! motorane er råttne i oplane.. uff. Forresten så må den sierran ha vært sur, sikkert 1,6 lat

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA, du kjører jo den styggeste bilen som er laga da! motorane er råttne i oplane.. uff. Forresten så må den sierran ha vært sur, sikkert 1,6 lat

 

Tosk i vårånn..alacocaina

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA, du kjører jo den styggeste bilen som er laga da! motorane er råttne i oplane.. uff. Forresten så må den sierran ha vært sur, sikkert 1,6 lat

 

når du sier att opelmotorene er råttne,så vet du tydligvis ikke noe hva du snakker om.:boxers

Cosworth,the search for power.

 

 

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
405 på hjul er sykt mye det , sikkert 450++ i motor og det flytter seg uten tvil!

Når motoren/bilen bremses kan motorbremseren justere på eventuelle tempraturer og få mer hk på papir en det virkelig er, kansje sikkert oppmot 50-60 hk.

 

men bilen ble vel bremset med ein turbonetics e46 og vel????:kiss hehe

nå hakke jeg sett de papirene eller noe og veit ikke noe mer on specsa på den bilen så... men som en annen sa her i tråden at det er mange benker som viser feil...

 

 

og til cosworth askøy så må jeg bare si det at JEG syntes at 200`en gikk bedre.. men om den gjør det veit jeg ikke for det ble aldri dratt noe drag eller lignende ;)

-Ford Sierra 2,8i drifter

-Ford Sierra 2,0 prosjekt

-Ford Scorpio 2,9i bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cossie er jo litt mer moro enn Calibra.... For det første er motoren i en Calibra feil vei... For det andre er 4x4 systemet rævva osv...

 

4x4 på Cossie er meget brukenes til det det er met for: Lek og moro og breie oppstell på is og grus. Dessuten har man alltid drift på 3 hjul åkkesom. Og fremkommeligheten er fantastisk på disse bilene bare man kan kjøre dem. Har hatt en sjøl så veit hva det dreier seg om.. Satt "fast i 30 cm blaut snø og ca 1 plussgrad for et par vintre siden. Holdt på å skulle skaffe hjelp i en time men ingen stoppa. Tenkte at jeg får vel prøve da og fyra opp, Dro ut 1 gir 2 gir og når jeg hadde ca halvt turtall på 3 gir begynte den å flytte på seg sakte men sikkert. Når jeg fikk svingt rundt la jeg inn 2 gir igjen og holdt full gass til jeg var på brøyta veg igjen... Og nei jeg hadde ikke dratt av veien men var flatt lys og trudde de hadde brøyta på en snuplass/kryss...

 

Min motor hadde gått litt over 220k med mye juling før jeg måtte bytte stempelringer...

 

Vil si at jeg skal ha igjen Cossie... Savner den. Ikke noen Opel eller japse som har så mye sjel og kjørefølelse som den. Javisst skrangler og bråker og rister det men man har virkelig følelsen at man kjører bil. Skal man ha komfort kjøper man mercedes....

 

 

En annen ting... Vingebilen var i 1986 den første og eneste bilen som hadde over 100 hk pr liter. Og hvor mange japsebiler opler etc var det som hadde 204hk og syk styling originalt i 86?

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår