Gå til innhold

Hva mener dere om Cosworth?


sov

Anbefalte innlegg

  • 4 months later...
  • Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, tøft det der!

Da er vi enige om at Calibra er raskere/sprekere enn Cosworth.. -Men hvorfor det når Calibra er tyngre og har mindre hester?? Det sier vel litt om de to motorene?

Bedre å trimme en cosworth?? Du får jo masse trim til en calibra!!! Lette å holde på med er de også!

Hvor mange Cosworth ser du slik?: http://cars.msn.co.uk/carnews/streetracejun05/Default.asp

Kanskje noen kan legge ut bildene her?

 

Ford har vel ikke så veldig bra rykte da...

 

 

Herregud du henviser jo til en rør ramme bil. Veldig smart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel motoren tåler like mye som enhver Cosworth motor... Topper er visst nok bedre også.. Bedre vinkler på kanalene... C20XE og SR20DET er de beste motorene å trimme... Zetec motoren er bedre en Cosworth motoren... Men det står jo ikke Cosworth på topplokket, så da taper man jo en 50hk der og da... *Ironi*

 

Men jeg ville heller att Cosworth fremfor Calibra, men er ikke no Ford fan av den grunn...

 

Tåler Opel motoren 500 hester KUN med ny topp pakning ? Må du sjekke litt hva du sier før du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden her blir for dum.. men kan ikke annet enn å le heller når MANGE her utaler seg om ting de ikke har fjerneste anelse om. Mange som kjører og har kjørt cossie med 500 hester KUN med å bytte topp paking og det "vanlige" mens opel motoren ryker rådeboltene på på 300 eller liknende. OPEL toppen fløder bedre enn cosworth toppen. Ford cosworth bunndelen er sterkere orginalt enn LET bunndelen. Min pappa har større tiss en din.. ferdig med den saken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud du henviser jo til en rør ramme bil. Veldig smart!

 

 

Enig her..

går ikke an å sammenligne en Cosworth med en ombygd calibra med big block, det blir for dumt..

Cosworth er og forblir rått ! :)

Min mening om calibra er att det er en "wannabe" sportsbil.. Uansett, Cosworth kommer til å bli husket som en legende innen motorsport :checkflag::)

det gjør neppe calibra..

-1969 Ford 17m

-1986 ford scorpio

-1976 Ford Taunus

-1987 Mercedes 300E


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig her..

går ikke an å sammenligne en Cosworth med en ombygd calibra med big block, det blir for dumt..

Cosworth er og forblir rått ! :)

Min mening om calibra er att det er en "wannabe" sportsbil.. Uansett, Cosworth kommer til å bli husket som en legende innen motorsport :checkflag::)

det gjør neppe calibra..

 

støttter den!

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å begynne off topic, men denne tråden var meget useriøs

 

og meget mange uten noen som helst teknisk innsikt på noen av

 

bilene dere diskuterer. Jeg tror noen av dere bare sitter og

 

googler

 

dere fram til noen bilder og svar.. Gå heller inn på erfaringer.

 

jeg har selv hatt cosworth, og meget fornøyd med det, rått

 

utseende er det på de bilene.. Men skal ikke stikke under stolen

 

at jeg aldri går tilbake til cosworth etter jeg begynte med audi

 

:watchout der skiller kvaliteten seg meget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å begynne off topic, men denne tråden var meget useriøs

 

og meget mange uten noen som helst teknisk innsikt på noen av

 

bilene dere diskuterer. Jeg tror noen av dere bare sitter og

 

googler

 

dere fram til noen bilder og svar.. Gå heller inn på erfaringer.

 

jeg har selv hatt cosworth, og meget fornøyd med det, rått

 

utseende er det på de bilene.. Men skal ikke stikke under stolen

 

at jeg aldri går tilbake til cosworth etter jeg begynte med audi

 

:watchout der skiller kvaliteten seg meget..

 

vag er bare jalla

http://www.teamrosa.com

 

Kjør hardt, kjør stil, kjør fort med bil, kjør FORD, uten tvil=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel VAG en fellesbetegnelse på Seat Skoda, VW og Audi, så at Audi er så veldig forskjellige fra seg selv...Nja.

 

Skal ikke kommentere noe om kvalitet jeg........

 

Nei men når jeg sier vag da så tenkte jeg på volkswagon da..

 

Ja du har sikkert rett angående den fellesbetegnelsen..

 

har du et originalt 4'4 drivverk på cosworth som tåler drag med

 

700-800Nm?? Tvilsomt.. Til og med jenspeed sier at drivverket

 

ikke er verdt noen ting på cosworth.. Derimot bakakslen på 2wd er

 

mer holdbar en 4*4 bilene.. Og så har vi motorene da, femmerene

 

da som jeg prater for de er jo fenomenale, ta ut like mye hester

 

med original innmat i en cosworth motor som en femmer tåler, å

 

bruk den hardt, så skal jeg love deg havari.. Dette er ikke til

 

å stikke under en stol uansett hvor mye du liker Cosworth..

 

Jeg liker godt cosworth selv, og har selv hatt.. Å er helt enig

 

i at de er og vil forbli legendariske.. Men jeg prøver og holde

 

meg saklig, at det er jalla med vag var vel egentlig en

 

kommentar du Team Rosa kom med fordi du ikke har noen som helst

 

begrunnelse på hva du uttaler deg om.. Hvis du har det, så

 

gjerne forklar meg, kanskje jeg er enig også vettu;)

 

MVH

Quattromaniac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men når jeg sier vag da så tenkte jeg på volkswagon da..

Ja du har sikkert rett angående den fellesbetegnelsen..

har du et originalt 4'4 drivverk på cosworth som tåler drag med

700-800Nm?? Tvilsomt.. Til og med jenspeed sier at drivverket

ikke er verdt noen ting på cosworth.. Derimot bakakslen på 2wd er

mer holdbar en 4*4 bilene.. Og så har vi motorene da, femmerene

da som jeg prater for de er jo fenomenale, ta ut like mye hester

med original innmat i en cosworth motor som en femmer tåler, å

bruk den hardt, så skal jeg love deg havari.. Dette er ikke til

å stikke under en stol uansett hvor mye du liker Cosworth..

Jeg liker godt cosworth selv, og har selv hatt.. Å er helt enig

i at de er og vil forbli legendariske.. Men jeg prøver og holde

meg saklig, at det er jalla med vag var vel egentlig en

kommentar du Team Rosa kom med fordi du ikke har noen som helst

begrunnelse på hva du uttaler deg om.. Hvis du har det, så

gjerne forklar meg, kanskje jeg er enig også vettu;)

MVH

Quattromaniac

 

veldig vanskelig å lese inlegget ditt med alle linjeskiftene!

 

blir feil å sammenlikne en femmer og en firer,

femmern har en syl mer og belaste.

putt innholdet fra femmern inn i en firer, så kan du begynne å sammenlikne.

(vet vag har firer med samme borr og slag som den kjente femmern)

 

audi har holdbart drivverk på sine quattro-modeller (snakker langsstilt motor)

men sierra og escort cosworth har et drivverk som har mye høyere potensiale, og mye mer "riktig" sett i de flestes øyne.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det ikke garnes eller noe som kjørte 550hk på original drivverk?!

 

Uansett, Cosworth er helt sjef! Kjørt escort rs cosworth med 300+ var morro:)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst du sier vag er jalla, tydelig at du ikke vet at vag og

 

audi er meget forskjellige, beste ordet du kom på tydligvis..

 

Da må du forklare meg hvorfor?? Etter dine egne erfaringer..:pray

 

så kanskje jeg får et nytt syn her..

 

har de drukket? vag vil si det samme som audi så forskjellen er vel.. ingenting?

http://www.teamrosa.com

 

Kjør hardt, kjør stil, kjør fort med bil, kjør FORD, uten tvil=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men når jeg sier vag da så tenkte jeg på volkswagon da..

 

Ja du har sikkert rett angående den fellesbetegnelsen..

 

har du et originalt 4'4 drivverk på cosworth som tåler drag med

 

700-800Nm?? Tvilsomt.. Til og med jenspeed sier at drivverket

 

ikke er verdt noen ting på cosworth.. Derimot bakakslen på 2wd er

 

mer holdbar en 4*4 bilene.. Og så har vi motorene da, femmerene

 

da som jeg prater for de er jo fenomenale, ta ut like mye hester

 

med original innmat i en cosworth motor som en femmer tåler, å

 

bruk den hardt, så skal jeg love deg havari.. Dette er ikke til

 

å stikke under en stol uansett hvor mye du liker Cosworth..

 

Jeg liker godt cosworth selv, og har selv hatt.. Å er helt enig

 

i at de er og vil forbli legendariske.. Men jeg prøver og holde

 

meg saklig, at det er jalla med vag var vel egentlig en

 

kommentar du Team Rosa kom med fordi du ikke har noen som helst

 

begrunnelse på hva du uttaler deg om.. Hvis du har det, så

 

gjerne forklar meg, kanskje jeg er enig også vettu;)

 

MVH

Quattromaniac

 

for det første så kan du ikke samenligne en femer med en firer..

 

femern tåler sikkert mere men koster du på cosworth motoren litt så kan du fint få en sprek og bra motor;)

 

og ikke si at 4x4 greiene er bare dritt det tåler jo tross alt orginal motoren på 220hk og litt mere også men det sier seg selv at orginal systemet ikke tåler en halv milion hestekrefter som du sitter og surkler om....

http://www.teamrosa.com

 

Kjør hardt, kjør stil, kjør fort med bil, kjør FORD, uten tvil=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår