Gå til innhold

Hva mener dere om Cosworth?


sov

Anbefalte innlegg

har ALDRI påstått at cosworthen er en god racing-bil. Cosworth (Sierra) er en familiebil og Escort er konebil som har noen veldig få likheter med rallybilen. Mulig de bruker Skyline i racing, men ikke noe vi hører om.

Hvis du ser litt nærmere så vil du se at mer optimale racingbiler har vekt nærmere 1000kg, noen faktisk under. Og forøvrig så er 100kg VELDIG mye forskjell på en bane.

Venter forresten på at noen med skyline skal gjøre skikkelig gode tider på rudskogen som Escorten til Alex. Da snakker jeg om lovlige skyliner som er godkjent til å kjøre på vei. Ikke trimmet uten godkjenning.

 

Cosworth er veldig bra pga den er holdbar uten å måtte legge ut mye penger, den er lett kjørt, og brukbar på veien. Åsså har den ett veldig arti 4x4 system som gjør 4x4-bilene veldig gøye på glatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har kjørt litt cosworth selv, synes dette er utrolig tøffe biler. Liker egentlig alle utgavene. vingebil, sedan og escort. Var med på å bytte clutch på en cosworth og ble veldig overrasket over hvor enkelt og kjappt det var å gjøre. Og synes også at det virker som det er veldig god plass til å skru i motorrommet.

 

Og det finnes vel nok av trimmutstyr til disse bilene. eneste negative er vel alle tyveriene av disse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener Cosworth er en middels bil i orginal tilstand. En org. Sierra Cosworth (sedan) er jo rett og slett kjedelig å se på! Escorten og vingebilen synes jeg er små tøffe.

 

Men om man trimmer det og bygger det så seriøst som WRC Escorten til Stian Hafsengen. Ja, da blir det ikke tøffere! (men det er jo ikke mye orginalt igjen i det motorrommet...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener Cosworth er en middels bil i orginal tilstand. En org. Sierra Cosworth (sedan) er jo rett og slett kjedelig å se på! Escorten og vingebilen synes jeg er små tøffe.

 

Men om man trimmer det og bygger det så seriøst som WRC Escorten til Stian Hafsengen. Ja, da blir det ikke tøffere! (men det er jo ikke mye orginalt igjen i det motorrommet...)

personlig så synes jeg klypen sin er tøffere enn toget! kiddie

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener Cosworth er en middels bil i orginal tilstand. En org. Sierra Cosworth (sedan) er jo rett og slett kjedelig å se på! Escorten og vingebilen synes jeg er små tøffe.

 

Men om man trimmer det og bygger det så seriøst som WRC Escorten til Stian Hafsengen. Ja, da blir det ikke tøffere! (men det er jo ikke mye orginalt igjen i det motorrommet...)

 

sierra sedan er jo tross alt snart en 20 år gammel bil,ikke så veldig mange 88 modell sedaner så er så mye tøffere å se på heller...

Cosworth,the search for power.

 

 

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vell om japser stinker eller om ford stinker det kan jo ikke så og si bli talt om på den måten.

 

 

Men tanke på att ingen har ett nøytralt synspunkt.

 

Men jeg elsker cosworth, designet for rally og har utsenende til og glede seg over hver dag mann står opp og tar morgen kaffi`en og ser ut i garasjen.

 

eneste som er dumt er vell egentlig att mange blir grisbehandlet og ikke tatt vare på så da sier alle att det er noe dritt og mann må skru på konstant, Asså det er jo ikke en plenklipper motor som du gir full drus hver dag.

 

Men cosworth legger seg godt i hjerteroten.

 

Men fortsatt mange japser som er pene og har samme ytelser.

 

men fortsatt, smaken er som baken.

-Rieju Mrx Pro Racing - Støvsamler

 

-Ford Escort Rs Turbo 1987 (Til Salgs)

 

* Audi A6 2,4 Quattro 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening om cosworth er at den er absolutt den grommeste bilen i den tidsepoken, men nå har det seg sånn at ford ikke har noe gromt som er under 16 år gammelt i bilteknologi. bilverden har ikke stått stille de siste 16 åra for å si det sånn, forholdvis dyr bil var det også på den tiden. se hva du får for samme sum nå idag så vil jeg si at bilen absolutt ikke var verdt den prislappen den hadde. 600 000 i 92 er vel omtrent som 800 000 idag. og du kan hente ut en ny evo 9 for rundt 600 000 nå i 2006 :D

 

Jeg driver med cosworth har cosworth har hatt det i mange år. merker at nå i det siste har kjøpegruppen falt drastisk. folk kjøper heller nyere evoer imprezar osv.

 

Har håpa på at ford skulle komme med ny cosworth i mange år nå, men dem svikter totalt. så selv om jeg er ford fanatikker så kommer jeg til å svikte ford å kjøpe meg en ny evo 9 med dagens bil teknologi.

 

Pamela andersen var rå fin i sin tid men jeg legger hu på hylla og tar jessica simpson istede hehe :DDDD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hehe!

Ja denne tråden som startet uskyldig har utviklet seg gitt!

Mange som ikke er så fornøyde med at Calibra kjører fra Cosworth...

-Og sikkert like mange som ikke er klar over hvor godt Calibra egentlig går...

http://media.putfile.com/Street-Racing---Vauxhall-Calibra-Turbo-v

 

http://video.google.com/videoplay?docid=-4669982396826509316&q=opel+calibra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår