Gå til innhold

Hva mener dere om Cosworth?


sov

Anbefalte innlegg

Sov: Kammerat av meg har en TRIMMET opel kadett med C20LET-motor. han har EDS Phase 3 med 1.5 i trykk. Han klarte så vidt å kjøre fra meg. Fra mine stakkars gamle slitte 220hk som nå sikkert er blitt til 180hk. og igjen så mister jeg mye på drivverket mitt da jeg har 4x4 og han har FWD. Denne testen ble tatt i 80->140 uten hjulspinn. Kadetten veier like over 1000kg og min veier 1400kg på samme vekt.. Åsså røyker opel så fælt siden turboen ikke klarer å holde til 250 ærlige hk. det tilsvarer vel 400hk skrytehester fra f.eks VMAX

 

Espen*: det at opel motorene C20LET tåler like mye som 200-cosworth motor er tull ut ifra en som liker å trimme opel. han mener at over 300hk ærlige MÅ rådene byttes. Åsså er veivhusventilasjonen veldig liten selv med org trykk. Cosworth-motoren er i følge de som liker å trimme disse god for over 400 hk uten noen forbedringer annet enn veivhusvent.

 

Sorry, men blir litt irritert at folk kommer å slenger dritt når de faktisk ikke engang kan si hvilke type cosworth de vil sammenligne med en gang. Kunne jo ha vært Minardi sin for den saks skyld.

 

2wd sedan veier ca 1165kg

4x4 sedan veier ca 1310kg

4x4 escort veier sikker det samme som sierra da dette er mye samme bil.

 

Venter enda på at en org. Can-bli-bra turbo skal kjøre fra meg. både rett fram og svinger.

 

Og når det gjelder Skyline så er jeg VELDIG skuffet. Finn ut hva beste tiden til en Skyline(lovlig på veien) er på Rudskogen. Alex sin Escort klarte 1.06. Så forresten ett prog med en "1000hk" skyline som kjørte på Nûrburgring og den klarte vel turen på ca 8min med proff sjåfør.. Ærlig talt. Transit kjøres på 10.08min. Har også sett to BMW M3 og M5 kjøre på under 8 min. Med Amatør bak rattet.. Skyline er for stor og tung til å være en god banebil, men kvalitetsmessig er de ganske bra etter som jeg har hørt. Drivverket er solid og tåler mye. Bilene er lett trimbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det du kommer og sir hær om skyline høres jo ganske teit ut da.. har sedd MANGE filmer om skyline siden jeg nå er stor skyline fan. å alle de som prøver skyline på bane sier det er helt vil og de tror nesten ikke på det at en bil kan gå så grufult! dette blir bare for teit at du går mot eksperter(som har kjørt allslags biler) som sier noe annet! en skyline med 1000 hk har fra 0-200 mph(tilsvarer vel 300 km\t cirka) på 20 sek å du kan ikke si det er skuffende. å tør ikke tenke meg hva bmw'ene hadde under panseret da. (med tanke på at m5'a er nok like tung som skyline)

 

å når det gjelder svingete baner så sier jo folket at skyline har kanskje ett av de beste understeller med tanke på at det er firhjulstyring som slår inn når du får understyring.

 

så nei, dette blir bare for teit. tenker meg at vi går påå tørre fakta i denne diskusjonen!(sorry off topic)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

totte88: har ALDRI sakt at prestasjonene til Skyline er dårlige, men at de er oppskrytt. Forøvrig så er faktisk BMW M5 kåret til året bil i 2005 av "eksperter". Husk også på at M5 er ny tek, mens skyline fra `97 er gammel tek. 4x4 har stort driverkstap og gir bilen veldig mye dårligere handling når det kjøres på høyt plan på asfalt-bane. Du må også huske på at en bil med mye hk er vanvittig mye verre å kjøre fort en en med få. 1000hk i skyline så har du fort hjulspinn i svingene som igjen gjør at du taper fart/tid. Husk at ALLE biler har firhjulstyring, men ytterst få har sving på bakhjulene. Derfor svarer det seg nesten aldri med senking av bil. 200mph er tilnærmet 320km/t. Kan så legge til at Porsche GT3 har tid på under 6min på ringen. Dette uoffisielt under testkjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns nå dine utsagn var drøye uanz hva du sier?? å det er ikke så mye hjulspinn som du skal ha det til. han i top gear prøvde en r33 me 1000 hk å han klarte å håntere den bra. å han er ikke proff engang som du sa han skylineføreren var. å skyline har ikke 4*4 uten om når den spinner! så da taper den ikke så mye!

 

Husk at ALLE biler har firhjulstyring, men ytterst få har sving på bakhjulene. fattetikke helt hva du ville fram til! alle biler styrer på fire hjul men ytters få bå bakhjulene er det du sier. hvordan 2 andre hjul styrer alle andre på da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv en bil med 1000hk og bakhjulstrekk.. det spinner, ergo den skylinen går som 4x4 ihvertfall i hver sving med gasspådrag. Når er en person proff bilfører?? Når han lever av å teste biler eller kun når han kjører løp. Forøvrig kan du jo selv høre på Autofil at bilen er nervøs i inngangen av svingen og at den er for tung. Er Tommy proff?

 

bakhjulene svinger når bilen krenger. Det er ganske avansert og vanskelig å forklare, men skal prøve lett.. Nå bilen krenger går ytter hjulet opp og frem, mens innerhjulet går ned og litt bak. Dette er så sant bilen ikke er senket. Når denne prosessen skjer vil en kunne se hjulene hjelper bilen å svinge. Og det er ikke uten grunn at BMW McLaren hadde lodd i bunnen for å få bilen til å krenge riktig og dermed få optimalt grep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv en bil med 1000hk og bakhjulstrekk.. det spinner, ergo den skylinen går som 4x4 ihvertfall i hver sving med gasspådrag. Når er en person proff bilfører?? Når han lever av å teste biler eller kun når han kjører løp. Forøvrig kan du jo selv høre på Autofil at bilen er nervøs i inngangen av svingen og at den er for tung. Er Tommy proff?

 

bakhjulene svinger når bilen krenger. Det er ganske avansert og vanskelig å forklare, men skal prøve lett.. Nå bilen krenger går ytter hjulet opp og frem, mens innerhjulet går ned og litt bak. Dette er så sant bilen ikke er senket. Når denne prosessen skjer vil en kunne se hjulene hjelper bilen å svinge. Og det er ikke uten grunn at BMW McLaren hadde lodd i bunnen for å få bilen til å krenge riktig og dermed få optimalt grep.

 

tommy sier den virka nervøs med ingangen av svingen men så fort at vi fikk varmet opp litt dekk og bremser så ble den faktisk meget smidig.. så det nytter ikke å høre de første minutten for så å lukke ørene!

 

så sånn er nå det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cosworth Askøy: Er så enig som man kan få blitt med deg, det er samme hvor bra og solide deler en bil har som feks skyline, når den er for tung...

 

Calibra har vanligvis et mye mer spredd register enn cosworth, men det er jo akkurat det som gjør calibra'n kjedelig i mitt syn... Jeg drar ikke på rudskogen for å se på en kjedelig calibra putre nedover banen, mye mer moro å kjøre/se på den cosworth sladde og skli fordi den ikke får grep mens det smeller og putrer av potta :)

 

Det er iallefall min mening...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den er så bra, hvorfor bruker de den ikke i racing? Og ikke kom å si at den ikke fikk delta fordi den var for RÅ. Kom isåfall med dokumentasjon på det og ikke prat som alle andre.

 

Nissan har brukt skyline i racing helt til dem laget 350 z og de bruker denne fortsatt men 350'en har tadd litt over.. så dn blir nok brukt i racing!:. så må skuffe deg dær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cosworth Askøy: Er så enig som man kan få blitt med deg, det er samme hvor bra og solide deler en bil har som feks skyline, når den er for tung...

 

QUOTE]

 

 

det atskylinen er for tung er nok ikke sant.. dere sier at cosworthene veier opp i 1300 +?? å skyline veier rett over 1400..å da er det bare 100 kile mere..så da er den vel kanskje ikke så tung alikavel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men førstå meg rett...jeg har ingenting i mot cosworth å vurderer faktisk dette sselv som førstebil..må bare høre med forsikringselskapet om hva de sier først:D.. hører at forsikringene er ganske ville på disse bilene=(

 

totte88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår