Cosworth Askøy Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 bertone: det var jo et voldsomt mye dårligere register på LETmotoren enn cosworth-motoren fil Ford. Og selv den ford motoren har dårlig register da vi ser at det er under 200hk på 4000rpm. Motorer levert hos Ahmed Bajyoo har ofte rundt 300hk på 4000rpm. Disse motorene er laget på "gammel" måte og er LANGT bedre mener jeg. Spesielt på tomgang, respons, levetid og kjørbarhet. Men det er min mening. Og en ting til, det er ikke alverdens arbeid å få 650hk "billig" ut av en omtrent hvilke som helst motor, men enkelte motormekanikere skal gjøre ting skikkelig, og det er forskjell på å dra 650hk på en rulle kontra å kjøre med 650hk i 5år uten å løsne en skrue. En betjent har nå kjørt sin gamle sletne sierra med 511hk i over 5år (kun orginale Ford-cosworth deler). Motorbyggeren garanterer 50000km (Ja.. Garanti på 50000km uansett hvilke type kjøring) og at den fint klarer å gjennomføre ett 24timersløp. Kan du det på den LET-motoren din?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Sikkert et dumt spm, men hva er kraftfordelinga på en Cosworth Sedan 4x4? Synes jeg leste et sted at den trekker 52% foran? Kan detta stemme? Trodde dem trakk mest i ræva. *Forvirra* Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cosworth Askøy Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 det er direkte bak med fordeling frem, dette fører til at den ikke kan trekke mer enn 50% fremme i utgangspunkt. fordelingen på en cosworth er sånn ca 34/66 noen steder og 36/64 noen steder, men ihvertfall rundt der. Dette var når dem var nye med ny senterdiff. Denne blir slitt og derfor kjører veldig mange rundt med gjerne 70 og 80% bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CDI-AMG Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Cosworth Askoey, kjenner du meg? Sliter litt med aa plassere deg... Angaaende denne diskusjonen, jeg er opel mann, men aa samenligne en feks escort cosworth med en calibra turbo blir rett os slett for dumt. Jeg har hatt calibra turbo og vectra turbo, dette funker heilt greit rett frem... Naar det kommer til motor saa blir det noe annet, her er det penger som bestemmer. Ligger du ut like mye paa begge motorene, saa ender du opp med 2 like gode motorer! +- But who cares, er lite stas og ha noen av delene. Skal du ha noe raatt idag saa er det vell audi og bmdobbeltv som er eneraadende. Ka faen er hipt med aa kjoere rundt i en snart 20 ar gammel bil? P.S cosworth askoey, ta kontakt paa 979 50 185 saa kan du se rwd calibraen. Har verksted paa Haugland...Har ramlet inn mange "nice" deler idet siste. Stian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillemo Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Cosworth lever jo godt på navnet sitt enda! Tøft navn!Sikkert mange av den yngre garde som tror cosworth er det råeste man kan få osv... Andre fnyser av "skrytehestene"... Cosworth er jo litt "gammeldags" nå, men hva mener dere godtfolk? cosworth er gromt sånn er det :P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 cosworth er gromt sånn er det :P Ja men finnes mye som er grommere.. For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chall Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Cosworth ække bygd for fart, de er bygd for fort :) hehe.. neida, har ikke vært så mye borti det egentlig. men det jeg er litt skeptisk til er at : en jeg kjenner havna inn i en telefonstolpe, da han ga på litt på en snølagt vei med sin Escort Cosworth. Ræva kom etter da han ga på litt , og han kjørte ut, med sin ny importerte , strøkne Cossie. bittert :) -Volvo 740 T6 prosjekt- - Bruksbilen: Volvo 940LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chall Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Dette var en 4x4. * -Volvo 740 T6 prosjekt- - Bruksbilen: Volvo 940LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHS Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Dette var en 4x4. * Alle Escort cosworth'er er 4wd orginalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audiRR Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 korsen helvetes 2.0l tåle mer en 400hk i lengden? god bil/motor e den som tåle masse hester ved liten slitasje bilbelte!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 korsen helvetes 2.0l tåle mer en 400hk i lengden? god bil/motor e den som tåle masse hester ved liten slitasje og du lever på 1950 tallet? NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audiRR Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 og du lever på 1950 tallet? nei d va nu tilig! bilbelte!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo 94016v Skrevet Mars 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2007 Stemmer at diskusjonen er over, og nå har ikke opel gutta funnet ett eneste punkt som tilsier at calibra er bedre. så de har nok gitt seg =) Joda, c 20 xe toppen er mye bedre en cosworthtoppen, som har bedritne eksoskanaler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2007 Joda, c 20 xe toppen er mye bedre en cosworthtoppen, som har bedritne eksoskanaler...Snodig egentlig, at en N/A motor har bedre eksoskanaler enn en turbomotor.......:crazysant: Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo 94016v Skrevet Mars 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 Snodig egentlig, at en N/A motor har bedre eksoskanaler enn en turbomotor.......:crazysant: Jaa, det er snodig, men sånn er det nå engang. spør hvem som helst av de seriøse motortrimmerne.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg