laupsa Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Hei, som 18åring og med lappen eit par mnd skulle det jo berre mangla at eg greidde å bulka bilen :p Ha lurt på korleis ein kan fiksa denne bulken som er mellom baklyset og støtfangaren. Korleis er det best å gå fram ? sparkel elle blir da vanskeleg å bruka det ? Er jo midt i ein skjøyt... Har prøvd å slå bulken ut at men vanskeleg sidan det er to lag med metall her!:p bilete av skaden: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jossa Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 hvordan ser det ut på innsia vist du stripper bort alt... cluet er og legge noe tungt og masivt mot bulken på yttersiden mens du hamrer presist på den fra innsiden.. vist du sjønner.. finnes egne oppretter sett og få kjøpt.. Siter HONDA - The Power of Dreams Jossa's civic to crx spec (og vel så det) prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jossa Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 men... i dette tilfellet er det mere fristende å si karoserikjitt? kan bli en VEEELDIG krunglete jobb.. vist du i det hele tatt kommer til.. Siter HONDA - The Power of Dreams Jossa's civic to crx spec (og vel så det) prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laupsa Skrevet Januar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Kommer til frå innsiden, ikkje at da e den besteplassen. Men eg kjem i alle fall til der den verste knekken er. Har tenkt på kjitt ja, eller å sparkle.. Planen e å ta vekk fangaren slik at eg kjem betre til og får betre plass. Var ikkje akkurat beste plassen å bulka bilen knock Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Om du ikke kommer til fra innsiden kan det være en idé å bore et hull i selve bulken, og stikke inn en liten stålpinne festet i en wire som du bruker til å trekke ut bulken med. Eksempel: Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Der er det hardt, men det kan være en løsning å sveise en plate fast, 5X 10cm sveise den fast betyr 2-3 gode punkt, i det dypeste av bulken, så bruke en glidehamme,( stang med lodd) å så dra til, bruker å komme ganske bra etter 2-3 flyttinger av plata.... fanger finner du på huggeren..... Ny er for dyrt... Masse sånne på huggern vis du trenger andre deler også.... Lykke til! kiddie Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laupsa Skrevet Januar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Der er det hardt, men det kan være en løsning å sveise en plate fast, 5X 10cm sveise den fast betyr 2-3 gode punkt, i det dypeste av bulken, så bruke en glidehamme,( stang med lodd) å så dra til, bruker å komme ganske bra etter 2-3 flyttinger av plata.... fanger finner du på huggeren.....Ny er for dyrt... Masse sånne på huggern vis du trenger andre deler også.... Lykke til! kiddie Kan ikkje sei at eg skjønte heilt detta here men.. hehe.. skal i alle fall prøve i dag, skal snakke med ein fagperson på sånne skader og høyre om det er mogeleg å bore eit lite hull inn og prøve å dra bulken ut. Men det vert nok vanskeleg vil eg tru sidan det er på ein så dårlig og vanskelig plass. ikkje heilt drømmeplassen for å sei da sånn.... knock Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Forsto du det ikke?, nei da må du vel lese en gang til..... Sveise fast en plate i bulken. (som det er borret hull i ) Og bruke en glidehammer, får sånn på biltema og andre plasser.... å da duker du bulken utover.... Skal du til med Amerika metoden til han andre er det veldig viktig å få sveiset igjen hullene du har borret, for sparkler du bare over, så vil kondens trekke gjennom sparkelen og det vil ruste. Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laupsa Skrevet Januar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Skjønte da betre no ja.. Men skal høyre med fagfolk i dag. Ikkje at da e viktig å få da heilt perfekt, men betre enn da ser ut no i alle fall. Også e da vel større fare for at det ruster om eg ikkje gjera noko med da. Og rust er jo noko farligt noko... blææ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Og rust er jo noko farligt noko... blææ Uh.. faktisk ja. :) EE80/AE82 Corolla har verdensrekorden i hurtigrusting... Det er derfor det er så mange på skroten.. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laupsa Skrevet Januar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Min corolla ha i alle fall til no vå rustfri. Har begynt so smått å ruste der som skaden er no, ellers har eg ikkje noko rust som e synleg i alle fall. Verken i hjulbuar, skjermar eller andre plassar. So, min helde seg i alle fall bra:D Han som eg kjøpte den av har i alle fall angra svært svært mykje på at han solgte den, fordi Corolla er jo både driftsikre og gode bilar!: ) hoho Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MicrolaXx Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 ikke ta bryet med jobben på den gamle haugen der... la det være til bilen faller fra hverandre og hugg den... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 ikke ta bryet med jobben på den gamle haugen der... la det være til bilen faller fra hverandre og hugg den... Hvorfor det? Det er en pålitelig og billig bruksbil. Man kan like gjerne legge et par timer i å holde den ved like. Så mye som de tåler teknisk er det billig transport i mange år.. Den eneste svakheten er rust, noe bilen hans vistnok ikke har. Da er det like greit å fikse litt på det. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
garrasjen Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Siden du har sjokkbulker helt til hjulbua er det bare å banke så du får lampa på plass, kitte alle synlige sprekker og spraye over med litt farge og klarlakk :) Du må ikke legge sjela di i den bilen der ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laupsa Skrevet Januar 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Hehe, ha ikkje tenkt til da heller;) men v no fiksa den litt då.. tidsfordriv o.l. :p hoho, men da blir i alle fall gjort noko, sama kor dårleg elle bra da blir :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.