Gå til innhold

garrasjen

Bruker
  • Innholdsteller

    61
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om garrasjen

  • Bursdag 03/23/1981

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil

Contact Methods

  • Bosted
    Drammen

garrasjen's Achievements

  1. Feil funnet: Manglet konstantpluss inn på styreenhet. Grunn: irr i ledning etter at noen har feilsøkt der for lenge siden. De hadde stukket hull i isolasjonen og antakelig hatt salt fra gulvmatten på spissen av måleledningen slik at den har ligget og irret i noen år.... :thumb
  2. Har et problem med en nissan Micra som ikke vil starte... Den har gnist og går på startgass. Problemet er at dysene ikke åpner, bensintrykket er i orden, det står ca 5V på dysene og minusen på dysene har kontakt helt inn til styreenheten. Når jeg kjører 5V rett på dysene klikker det i dem og bilen går et par sekunder på den bensinen som blir sluppet inn. Har også prøvd en annen styreenhet uten resultat. Har målt alle live-verdier og Lambda, TPS, 0-posisjon gasspjeld, RPM-signal, ms-signal til dyser osv. er i orden. Virker som det mangler et signal eller spenning et sted? Er det noen som har vært borti samme problemet eller har forslag til løsninger?
  3. Selger et nytt ubrukt grenrør til B23/B230. Det er polert rustfritt og med T3 flens. Type: orginal-plassering nedover/bakover-vendt. Pris 1000,- ved avhenting i Drammen. Kan sende bilde på mail hvis du tar kontakt. Ring André på 40214919 ved spørsmål
  4. Jeg rydder og har derfor følgende til salgs: ARP pinnebolter topplokk M50 nye i Eske 1500,- ARP pinnebolter topplokk M10 Nye i eske 1000,- MLS Cometic 2,8mm for M50B25 ny i eske 2500,- MLS Cometic 3,5mm for M20B25 ny i eske 2500,- MLS Cometic 1,8mm for M20B25 ny i eske 2000,- 4-armet Sachs sinterlamell passer alle med 228mm og 10 Splines , ny ubrukt 1500,- Høyre fordør E39, strøken uten rust og bulker, lys blå met 1000,- Forskjermer H+V E46 med lavt sideblink selges samlet 1000,- Støtfangerskinne E39 foran, ny 500,- (ev. samlet med dempere for 1500) Orginale E30 felger 5 stk selges 500,- BMW turbin E9/E28 6X14 4stk, 5-bolt til 3,0 og 5-serie 1500,- RAY effektanegg E30 325 86 mod 1000,- KMAC camberplater foran E24/28/30/34 nytt i eske 1500,- (2390,- ho GS) Bremseskiver foran E28 284X22mm ventilerte nye ATE i eske 500,- Støtfangerdempere nye H+V foran E39 samlet 400,- Tåkelys X3 H+V samlet 400,- Bærearmer bak E30 325 88 med ABS brukt, samlet 1500,- Tåkelampe Venstre foran E39 orginal ny i eske 800,- Bare å ringe André på 40214919 hvis du lurer på noe.
  5. OT: Ta dere en tur på YouTube og søk på crashtest. Der får dere opp en del heftige smeller... Sjekk ut Top gear sine radiostyre biler, en volvo og en BMW som de fleste regner som tryggheten selv. Se hva som skjer med de bilene når de møtes, tenk på det neste gang... Husk at dette er solide biler, ikke japseblekk og euroskrot fra midten av 80 tallet ;D
  6. garrasjen

    KYB-dempere

    KYB satt ihvertfall orgianlt på Toyota før, og de var ikke særlig stive ;D Kan jo hende bilene føles stivere fordi du faktisk har nye dempere.... ? (de gamle var som sykkelpumper?) Setter du på nye fjærer i tilegg (de gamle pleier å miste futten etter et par runder) vil bilen føles som en ekte racer ;D
  7. Glemte å si at de bilene kom fra kaia i Drammen ;) men nok om det som du sier :) Ang. Det med airbager er det ikke mer komplisert enn at de løses ut når en eller flere sensorer har registrert nok utslag. Bagene løses normalt ut når sensorene føler ca mellom 50 og 250G (alt ettersom hvor i bilen de er montert) Frontairbagene har ca 60 ms (milisekunder) på seg til å fylles helt opp. Dvs. fra det øyeblikket sensoren melder "løs ut" tar det ca 20 ms før gassgeneratoren tennes og ytterlige ca 40 ms før airbagen er helt fylt. Sideairbager har veldig kort tid pga. kort avstand og har totalt ca 22 ms på å fylles helt opp. Her tar det ca 7 ms fra sensoren melder til generatoren tennes og omtrent 15 ms før bagen er fylt. Jo mer energi fronten på bilen tar opp, jo mindre bilr oppbremsingen. Dvs. at har man en ny bil som her konstruert og bygget for gode kollisjonsegenskaper skal det en del til før bagene utsløses. Traff de utenom rammevangene burde mer enn radiaotoren være bøyd ;) Regner med at støtfangerskinna og motoren, kanskje tilogmed torpedoveggen har fått litt juling og hvis de hadde den farten. Men skal ikke diskutere mer, jeg jobber jo bare med opretting av bøyde biler til daglig ;)
  8. Relekta har en alugrunning som tåler rundt 900 grader. Den er alufarget og sitter som F :) Har brukt den på masse eksos/sveising og den er rå.
  9. TROR ihvertfall det er en litt vanskelig sak, siden du vasket bilen selv og dermed påførte skadene selv. Men er jo bare å kontakte stasjonen og se hva de sier? :) Som jeg sa tidligere, de børstegreiene som henger i enden av en slange er ofte det rene mord å bruke på annet enn felgene... Har reparert flere biler, sist for fire mnd. siden som hadde vasket selv med en sånn kost.
  10. Slip selve metallet minst mulig, gjerne bruk 3M rolloc (plast slipebørste for luftverktøy som fjerner lakk uten å ta metallet). Hullene blir vanskelige å sveise hvis platene er tynnslipt. Sveis et til to punkt av gangen, og la punktet kjøle seg før du fortsetter. det beste er å ikke bruke plate bak, for der samler det seg ofte fukt- som igjen fører til rust. Start heller sveisen litt innpå platen og fyll igjen hullet med flere punkter(funker best på hull opptil ca 7mm, uten at det slår seg nevnverdig) Slip sveisene forsiktig til de er kant i kant med platen, lys gjerne fra baksiden med en sterk lykt hvis mulig slik at du ser om det er porer/hull i sveisen. Er det porer/ sveiser du et nytt punkt som tetter de og sliper ned på nytt. Sørg for å slipe kun på selve sveisepunktet, elelrs har platene en lei tendens til å bli veldig tynne.... Dremel med slipeskive burde funke hvis du ikke har bånsliper el.l på luft. Børst punktene enten for hånd eller med maskin innenfra hvis mulig, grunn med enten syregrunning eller spraygrunning (all grunning er bedre enn ingen...) Få bilen lakkert utvendig og behandle med tynnstoff(tectyl) Du bør ta tectylen til slutt da lakkernerne ikke liker søl der de skal jobbre ;)
  11. Når det er selvvask har du vel egentlig ikke noe "garanti" for at utstyret blir brukt riktig? ;) De vaskekostene er jo fulle av grus og møkk uansett, så de kan til nød brukes på felger. Skal de brukes på bilen må de være nye og bare føres over uten trykk. Ellers blir det merker uansett.
  12. Grisepikker pleier å knekke.... Prøv å sveise på en mutter eller en annen bolt, så pleier det å løsne greit.
  13. Min erfaring er at bindemiddelet i klossene koker (fading) etter kanskje tre harde oppbremsinger og deretter smuldrer belegget vekk i biter. Har prøvd klossene på tre ulike biler og fått samme resultat på alle. Kjøper du klosser på Torshov eller mekonomen el.l. får du Brembo eller Ferrodo klosser. De har jeg bremset skivene rødglødende med uten at de fadet, så de virker ihvertfall :)
  14. Man får jo selvmatende TIG og ;) TIG Står for Tungsten Inert Gas og måten det virker på er at sveisebadet(smeltingen) skjer pga. en lysbue mellom en wolframelektrode i håndtaket, og arbeidstykket som er jordet i maskinen. Tråden som skal smeltes inn føres manuelt for hånd eller med automatisk mating i håndtaket/maskinen. MIG står for Metal Inert Gas. Der er det tilførseltråden (som mates automatsik gjennom håndtaket) som kortslutter mot arbeidstykket og skaper smeltebadet, gassen er ikke medvirkende (inert) i smelteprosessen. MAG er som over men gassen er aktiv i smeltebadet derav navnet: Metal Aktive Gas. Så det er litt større forsjell ja...
  15. Glemte å tilføye at airbagsystemet vanligvis ikke virker hvis det lyser i airbaglampen, og noen ganger er styrenheten defekt med det resultat at ingenting virker ;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår