tosk Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 tosk: "Jeg har 2.3l, for min mening er at langslags veiv blir så blubbete.. liker korte raske slag" Hva mister man når man får lange slag? ;) Ehh? hva får man når man får FART på ei langslags veiv? :D eks. da, du henger på TPC har jeg sett, nevner hannes 16v, fikk 530hk å 714nm? Euro-1 på forumet her, 620nm i 8v? :) er 2.5 liter...så vet ikke jeg ungen man ;) D du mener me korte raske slag er at d kommer FORT opp på turtal, men dette gjelder mest for suggis motor, har du turbo er det ett fett! 100% mer slaglengde = 100% mer dreiemoment og 50% mer effekt. TEORETISK, vet ikke hvor du har lært om motor men :) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 hei du tosk ;) vet du har fulgt med i timen, men ikke helt.. man får IKKE mere moment med langslagveiv, hvorfor? ikke mere effekt heller. men du flytter dreiemomentkurven nedover og motoren blir sterkere på lavere turtall=mer kjørbart. skal man bygge effekt er det mye borr og lite slag som gjelder.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 Ikke mer effket i en 2.5 liter enn 2.3 liter???????????? blir jo d automatisk med mere ccm da! Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baap Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 Husk alt anna som spiller inn da, ikkje bærre volum! Siter Beklagger skrivefeilla eg skriv. The powerful enginebuilder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 Tjohei! Er vell på tide å slenge ut litt smake bit av 16V Turbo motor prosjektet mitt, litt pr-porno.. Ikke ferdig og handel enda, ny alu. intercooler kommer (600x400x100) og kamdrev er på vei i nærmeste fremtid ;) Raske fakta: -Fabrikk ny B23 turbo blokk -Fabrikk ny veiv -Nyoverhalt 16v topp med nye store ventiler, dobleventlfjærer, portet osv. -Nye Kammer -H-profil SPM råder -Smidde SPM 16v stempler -Nye lager -Nye pakninger -Ny Garret T04e -Ny Høykvalitets SPM Oljepumpe -Twin MSD bensinpumper (1 pumpe fyller opp med bensin til 500hk, derfor har jeg 2 :D) -MDS 700cc dyser -Underspylings kit Blir ikke 700cc dyser i det minste laget når du planlegger 500hk? Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 Jo da, helt kalt, får jo mer hk å NM bare ved å bytte fra 8v til 16v å, men har du mere volum = mere fyllingsgrad = mere effekt per runde veiva tar, motsetning til 2.3, å NM er jo et resultat av HK. Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 HK er et resultat av NM! ja blir mere kubikk. mne det er jo forbrenningen der oppe som lager kreftene, den blir jo ikke noe kraftigere selv om jeg har 130mm i slag! hvorfor gir slag mere dreiemoment? ja den kan gi mere på lavere turtall i samme motor 700ccm skulle holde.. da jeg bremsa min 450 ærlige i motor så holdt det nesten med 465@3.8bar. men ikke bra å kjøre for mye dutycycle heller Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dogshift Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 Pratet med Erik på http://www.cryo.no nå og han sa en behandling av komplett feks. Volvo 4 syl. motor kostet ca 5000,- +mva. Dette er en ca 3-4 dagers prosess. For mer info. kontakt Erik Helgerud på 63 85 50 66 (Og hils fra Ronny så går det ann og prute litt :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Januar 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 realace: De skal vell holde ja, men dysene blir byttet med 1000ccm.. Også blir bensin trykket skrudd ned litt :thumb Mvh: E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 realace: De skal vell holde ja, men dysene blir byttet med 1000ccm.. Også blir bensin trykket skrudd ned litt :thumb Mvh: E-K Racing Høres mere praktisk ut det ja :) better safe than sorry på det Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Januar 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 realace: Stemmer! også har jeg mere å gå på etter jeg har nådd 500hk, da skal det bare justeres mer og mer opp.. For mye vil ha mere! :D Mvh: E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Januar 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 Dogshift: takk takk :thumb Skal i alle fall ta kontakt og høre litt :) Spørs om jeg klarer å ha den vekk fra senge kanten så lenge :D hehehe Mvh: E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dogshift Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 Dogshift:takk takk :thumb Skal i alle fall ta kontakt og høre litt :) Spørs om jeg klarer å ha den vekk fra senge kanten så lenge :D hehehe Mvh: E-K Racing Ta en prat med han du, kan sikkert få til en avtale med han da han lyst til og prøve dette på værstingmotorer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 Jeg vet ikke hvordan langslagsveiva til volvo ser ut, men vist den gjør at rådene går "lengre ut" så vil jo dreimomentet selvsagt øke. (kraft x arm). Men noen veivakslinger er som de orginale, bare at de er slipt ned på ene siden. Da vil ikke momentet øke noe serlig. Litt dårlig formulert her men. Titta på en mb 16 litersblokk herom dagen. Den hadde borring på kun 110-120 mm, men laaaang slaglengde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 EK-Racing: Vi skal nok lage svarte striper over sletta på Rudskogen vi:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.