Gå til innhold

fortell om noen som har kjørt fra dere

Ranger emnet


saab9000

Anbefalte innlegg

Husker en episode i Skien for to-tre år siden. Da jeg hadde 300 ZX'n... Kom bak en litt shabby E30 inn mot lyskrysset på Moflata. Hadde vel ligget bak han fra forrige rundkjøring ved Telemark Sykehus der eller noe (for dere som er lokalkjent). Da vi stopper for rødt begynner BMW'n å blinke til høyre retning Gulset osv. Husker egentlig ikke helt hva som gjorde at jeg absolutt skulle henge meg på den tilsynelatende råtne trøtte BMW'n men. Han hadde vel sikkert klart å fange oppmerksomheten min med et lite pådrag i forkant. Og da er jeg ikke vond å be... Jeg blinket i hvertfall etter han ut av lyskrysset!

Naturligvis lå jeg fit for fight på 1. gir og hadde vinduet litt åpent for å klare å høre hvis han skulle finne på noe sprell. Og sprell ble det gitt!!!

 

Bimmer'n ga gass den og jeg trøkte til alt jeg hadde. Det skulle vise seg og ikke være nok... Da jeg skulle sette'n i 2. gir bomgira jeg selvfølgelig i tillegg. Noe som skjedde litt for ofte med den bilen. Likte aldri den girkassa... Men den BMW'n tok jeg aldri igjen. Ikke før Esso'n like etter i allefall... Tror neppe jeg hadde holdt følge selv om jeg hadde truffet to'ern heller faktisk. Den bilen bare satt seg ned og dro avgårde. Imponerende, tenkte jeg. Skjønte jo at dette ikke kunne være noen standard 320 etc.

 

Men jeg måtte jo kjøre etter han inn på Esso'n da. Sto og pratet bittelitt og ikke overraskende - bilen hadde pustehjelp ;)

Så der måtte jeg si meg frakjørt gitt!

 

Noen her inne som vet noe om den bilen kanskje?

1998 Nissan Primera GT

x 1986 Ford Sierra 2.0L

x 1991 Nissan 300 ZX TT

x 1998 Nissan Primera GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var ute å kjørte Calibraen da jeg så en grønn Mazda MX3 med noe Aston Martin lignende styling nærme seg i speilet. Da den skulle forbi, girte jeg ned og gav flatt! Etter min store overraskelse drog den godt ifra meg! MX 3 har jo maks 136 hk elns..

Dagen etter var jeg på Superstreet treff på Oasen, og tilfeldigvis stod Mazdaen der. I trunken var det en aldri så liten NOS flaske. Under panseret var det en liten turbo og sikkert noe mere. Da var jeg ikke så overraska lengre;)

 

OT: Den hadde nok kjørt fra deg med 136 orginale hester da, sett at din bil er relativt orginal. :P

 

 

Hører forresten det er mange som blir frakjørt av en gammel Isuzu i Trondheim for tiden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker vel et par episoder.

 

1. Jeg satt på med en kamerat, vi kjørte det bilen hans klarte, en gammal sleten Mazda 323 1.3, hadde hivd oss forbi det meste vi møtte på, neste offer, en Chevy, slik stor diesel Starcraft van, med henger, vi hiver oss ut, og skal forbi, så drar Van'en ifra, og borte ble den, vi klødde oss i hue etter den episoden, begge enige at den Mazda'en var lat :p

 

2.Jeg her fått lappen, kjører gode gamle 240'n, på vei fra Moss til Haugesund, jeg har hivd meg forbi alle biler jeg har møtt, fant en bimmer på svenske skilter jeg skulle forbi, plutselig så forsvant den på sletta der, var vist en M3 :p

skal sies da, svensken kunne ikke ta svinger, så jeg tok den igjen der :p men kom meg aldri forbi!

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en til hehe

 

Sku nedover til sverige, kjørte fra oslo mot moss, stoppa i en bomring der med en a4 1.8tq med 250 hk el noe sånnt ( død nå :P ) ved siden av oss sto det et eldre ektepar i en vanlig v70 ( trodde vi ), han starta å kjøre fra bomringen omtrent samtidig som oss, han som kjørte tenkte at denna skulle han foran, å måpte på det audien gikk, da fikk gamlingen blod på tann og ga på det den stakkars svensken gikk og, og borte ble han, har ennå ikke peil på hvordan v70 det var, satt bare å klødde oss i huet etterpå.

det jeg husker mest er utrykket i trynet på kona til han gamlingen da han ga på, det trynet kommer jeg aldri til å glemme :D :D

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: Den hadde nok kjørt fra deg med 136 orginale hester da, sett at din bil er relativt orginal. :P

 

 

Hører forresten det er mange som blir frakjørt av en gammel Isuzu i Trondheim for tiden :D

 

Si ikke det, jeg har nesten ett sekund bedre akselerasjonstid fra 0-100!

(-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X

(-) 99 Opel Omega B 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en til hehe

 

Sku nedover til sverige, kjørte fra oslo mot moss, stoppa i en bomring der med en a4 1.8tq med 250 hk el noe sånnt ( død nå :P ) ved siden av oss sto det et eldre ektepar i en vanlig v70 ( trodde vi ), han starta å kjøre fra bomringen omtrent samtidig som oss, han som kjørte tenkte at denna skulle han foran, å måpte på det audien gikk, da fikk gamlingen blod på tann og ga på det den stakkars svensken gikk og, og borte ble han, har ennå ikke peil på hvordan v70 det var, satt bare å klødde oss i huet etterpå.

det jeg husker mest er utrykket i trynet på kona til han gamlingen da han ga på, det trynet kommer jeg aldri til å glemme :D :D

 

 

Var vel ikke en V70R, kanskje? De går BRA! kiddie

 

2.5 liters rekkefemmer med turbo og 300 hk. hvis jeg ikke husker helt feil. :)

De kommer med oransj skinninteriør, så hvis du la merke til det så var det nok en V70R. ;)

fotoklubben - member #4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel hadde en 200 SX med en masse power og noe forskjellig styling og farger, som var ute å prøvekjørte her før jul. Tok meg igjen på Åkrene sletta mot Fetsund, og kjørte forbi meg opp Hovinbakken. Så vidt det var, det smalt og bråka som bare F... Men måtte kjøre i fra ham opp Fetsund bakken, da gikk det så dårlig. Så han måtte lukte på Diesel lukta mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel ikke en V70R, kanskje? De går BRA! kiddie

 

2.5 liters rekkefemmer med turbo og 300 hk. hvis jeg ikke husker helt feil. :)

De kommer med oransj skinninteriør, så hvis du la merke til det så var det nok en V70R. ;)

 

 

ser ikke de litt spesielle ut i forhold til orginal v70 a?

 

denna var prikk lik 2,`4`n som søs har.. helt vanlig :P

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg kjørte hjem igjen fra Rudskogen med min Golf 2 GTi 16v, etter det siste treffet (var på en Lørdag) og da ble det mye ivrig kappkjøring som vanlig :cab Var uansett på vei hjemover (retning Oslo), da jeg så en Lancia Delta Integrale (lik denne: Lancia ) så jeg la meg på hjul opp på siden av den, og da så jeg til min store forbauselse at det var en jente som kjørte, kanskje 18-20 år gammel, så da ble det jo straks litt ekstra morsomt:) Kjørte forbi Lancia'n, men det tok ikke lang tid før hun var forbi meg igjen, og sånn fortsatte det lenge, jeg kjørte forbi, og hun kom forbi igjen. Hadde det tydeligvis moro med å vise at hun hadde sprekere bil enn meg. Etter mange forbikjøringer av begge to, så kom det to stk. MR2 og slengte seg med også. Den ene var turbo mener jeg og huske. Ble frakjørt av samtlige utenom den ene Toyota'n. Moro var det uansett. Kanskje det er noen som kjenner hun med Lancia'n, eller Toyota folka innpå her? Hmm..

 

Hehe. Hun med lancia`n heter Kjersti og holder til i Skotselva. Kjenner a godt. Pappa`n hennes har 4 sånne. Hu har også en Turbokonvertert MB 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en fin tur til svergie i fjor vinter der jeg fulgte en mb 190 i relativt høy hastighet.. Hver gang jeg gira ned for å prøve å feie forbi viste det seg at de få ekstra hk han hadde i forhold til meg stoppa de forsøka. Men turen fra ørje til årjeng tok 10-15min kortere en vanlig, så da var det jo greit hehe

Signatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår