Gå til innhold

Kjøp av en 90quattro!?

Ranger emnet


EspenS

Anbefalte innlegg

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Denne tråden gjør at jeg får sinnsykt lyst på audi 90 quattro igjen!

Hadde en 87 modell i sommer, men etter at snøen kom krasja jeg den og måtte selge den pga for dyre deler til reparasjon:(

Nå kjører jeg en opel ascona B. Det er råe biler, men det er noe helt eget med quattro. spørs om jeg investerer i ny en til sommer'n Devil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden gjør at jeg får sinnsykt lyst på audi 90 quattro igjen!

Hadde en 87 modell i sommer, men etter at snøen kom krasja jeg den og måtte selge den pga for dyre deler til reparasjon:(

Nå kjører jeg en opel ascona B. Det er råe biler, men det er noe helt eget med quattro. spørs om jeg investerer i ny en til sommer'n Devil

 

se der ja, viktig å få fram ønsker til folket :thumb

syns du skal investere jeg... jeg vet at jeg skal hvertfall:)

 

Så lenge off-topicen går på bilen, så ere fett for meg, er da noe å lære babyhmm?

www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er bare firebolts, 4x108. Har ikke sett de i fembolts. Felgene heter Toora, husker ikke modellnavnet nå. Flotte felger, synes de passer bra til bilen.

 

Fant di felgene en plass..heter Toora t940 får dem hos http://www.jonsdekkogfelg.no ..koster litt over 7000kr for bare 4 felger...i 17"

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kremt,kremt... på nye VW Audi bilene følger det faktisk med ett klistermerke som skal være i motorrommet, og nederst på de org. servicelappene, hvor det står at VW anbefaler Castrol.... men, enig med deg... bruker Mobil selv...

Vet ikke om andre enn Shell og Castrol som selger longlifeolje, vil ikke bruke noen av de merkene. Å kjøre 30000 km på samme olje er ikke forsvarlig etter min mening, men det er da heller ingen som har spurt meg :)

 

Var en som fortalte meg at forstillinga bare ryr sammen på audi coupe. Er dette bare et enkelt tilfelle. Eller en svakhet på bilene?

Som "vidder" sier, dette er tull og vas.

 

Hehe. Leste at Castrol var det beste en kunne ha på, men om man spør ti personer får man jo gjerne 11 forskjellige svar.

Castrol er sikkert bra i den forstand om man bruker Castrol TSW Motorsport 10W-60, kjører på bane i noen timer for så å bytte olje igjen. Det er jo nettopp slik bruk racingoljer er tiltenkt, ikke 10000 km/1 år slik som "normale" motoroljer.

Hvor får man mobil1? Er det den typen de selger på Hydro Texaco?

Kanskje de selger den der. Vet de selger den på MECA, Mobil1 Rally formula 5W-50.

 

Mistenker at Møller driver å fyller Shell Helix Ultra eller noe sånt på min kjære 2,5TDi (femmern ja).. Det er kanskje ikke noe bra, siden den er en del trimma og sånt..? Burde jeg tømme på innvendig motorrens og få kjørt litt med det før jeg leverer den inn på service neste gang, og så sende med noe bra olje og få de til å fylle på det isteden? Skal jeg satse på Mobil1 5W-50 jeg også, eller er det noe som er bedre for dieselmotorer?

Ble litt off-topic det her, men da slapp jeg å lage en ny tråd om det.. :)

Møller har ofte en tendens til å fylle på Shell ja. Mobil1 er godkjent til TD, uansett er det flere andre oljer enn Shell Helix som jeg heller ville ha brukt på en TD. http://www.mobil.com/Norway-Norwegian/Lubes/PDS/GLXXNOPVLMOMobil1_5W-50.asp

QMI innv.motorvask skal ikke kjøres med, fylles på mens motoren går og la motoren gå på tomgang i ca 20 minutter. Tapp av umiddelbart, bytt filter og fyll på med ny olje.

 

Heisann.

 

Selger mobil1 jeg da :offtopic 4 liter 5W-50 til 392,- :thumb

Ingenting å si på den prisen. Hvilken butikk er det? 4 liter Castrol TWS/Racing 10W-60 koster sikkert over 600 kr!? Shell Helix Ultra 5W-40 koster kr 139,-/liter.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om andre enn Shell og Castrol som selger longlifeolje, vil ikke bruke noen av de merkene. Å kjøre 30000 km på samme olje er ikke forsvarlig etter min mening, men det er da heller ingen som har spurt meg :) QUOTE]

Mobil leverer longlifeolje... også den nye vw50700, er faktisk helt opptil 50 000km på noen av tdi motorene, men er ikke så mange som oppnår max lengde....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja EspenS... åssen går det med og finne bil?

 

Har akkurat samme problemet selv, prøver og finne en 90coupe quattro,er ikke mange av disse på norske bilsider,

Har ikke lappen enda, men om kort tid så kommer den så har jeg så lyst på sånn bil :D vurderer og dra til tyskland til sommern, hvis det spretter opp noen gullkorn,

 

Har et lite spm, kanksje jeg har missa det når jeg leste igjennom posten,

Forsikring på bilen, hva ligger den på sånn ca?

 

Lykke til videre,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikring ligger på så mye rart avhengig av selskap, lokasjon, alder, parkeringsforhold, kilometerstand og slikt. Den er vel litt dyrere å forsikre enn en Toyota Yaris, men ikke på høyde med Golf GTI MK2 heller. Jeg betaler 7000 med 40% bonus hos gjenstridige, ca det samme som jeg betalte på min typ85 80 fwd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikring ligger på så mye rart avhengig av selskap, lokasjon, alder, parkeringsforhold, kilometerstand og slikt. Den er vel litt dyrere å forsikre enn en Toyota Yaris, men ikke på høyde med Golf GTI MK2 heller. Jeg betaler 7000 med 40% bonus hos gjenstridige, ca det samme som jeg betalte på min typ85 80 fwd.

Jeg betaler 5200 kr hos gjensidige med full kasko på min 10v quattro sedan.

Da har jeg 70% bonus da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår