Gå til innhold

Kjøp av en 90quattro!?

Ranger emnet


EspenS

Anbefalte innlegg

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hørte at det ikke var vits i å koste på turbo på disse motorene. billigere å kjøpe s2 motor.

 

bare å kaste nedi motor fra s2, s4,s6 osv, R5 20V turbo, tut & kjør.

 

ellers er det IKKE gratis å skifte kammer og få en topp porta ordentlig, heller ikke bra custom map som matcher kammene/portingen, måtte være om du evnt fikk gjort alt samme sted og de hadde map fra før av.

 

sugetrim er DYRT ;)

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vidder :

 

Hei...

Må si meg litt uenig i det du sier i det første postene her...

Jeg har en SEN ( trolig en av de siste ) '91 CQ 20v og den er B4 orginal... :popcorn

 

 

Den må være utrolig skjelden i såfall - har aldri sett noen til salgs, hverken her eller i utlandet, og ikke står den i de svenske faktabladene. (Det gjør forsåvidt ikke 10v quattro heller, bare 20v quattro.)

 

 

Var ganske sikker på at de la 7A på hylla etter 91 jeg.. er du bombesikker på at den ikke er oppgradert med en facelift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjør på med chip, porte toppen, og kam så har man godt oppunder 200hk

Med slike modifikasjoner kan man selv på 136 hken komme godt over 200 hk :)

 

tenkte på 170 hestern jeg da. fikk høre at man kunne kanskje få en 20hk mere med chip. Og at motoren ikke hadde vondt av det.

20 hk med kun chip høres noe optimistisk ut.

 

Leste en som hadde chip, kam og filter..han fikk 18hk mer så vidt jeg husker...eke store forskjellen...136hk'ern får man ikke chippet..enkelt og greit..bare innsatsfilter og effektannlegg..

18 hk mer enn hva som var oppgitt i vognkortet eller målt effekt før modifisering? Dette er 2 vidt forskjellige ting.

Det mange ikke tenker på er at oppgitt motoreffekt er målt i benk uten dynamo, vannpumpe o.l. Den reelle effekten montert i bilen er sannsynligvis 129 - 132 ærlige hk på en 136 hk motor. Velox Motor selger kammer til 10v 136 hk som dokumentert gir minst 16 hk mer, dette er kun med kam!

 

det er lite å hente ut av en chip hvis man ikke har turbo sååe ja...

På sugemotor er det lite å hente på chipping, da spesielt på original motor. Ved trimming som inkluderer porting mm er chip nødvendig for å gi motoren mer bensin, dette for høyere toppeffekt og motoren har det bedre med økt bensinmengde.

 

Og ja, som nevnt tidligere ; Quattro-drivverket er skuddsikkert akkurat som rekkefemmerene.

Tror ikke man finner biler på markedet som ruster mindre enn type B3/B4. Metallet vil heller ikke ruste om lakken forsvinner, dette såfremt sinklaget ikke blir ødelagt.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke akkurat om jeg er enig med at galvaniseringa er så fryktelig dårlig.. Greit nok at bilen min er importert fra tyskland i 2000 men kan ikke si at jeg har sett noe rust hverken under bilen eller andre steder. Men for å være på den sikre siden vil jeg absolutt anbefale at du besøker norsk dimitrol senter på grålum i sarpsborg.. Der jobber det en dyktig kar. Der har du garrantier i huet og ræva:P Absolutt å anbefale i steden for billig tectyl behandling eller oljebehandling... Og ja... 10v 2.3 bryker sykt mye bensin!! Noen som igrunn har noen forklaring på dette? Bilen har nå rulla borti 200.000 og girkassa begynner å bli noe slitt... Ellers er jeg meget fornøyd med bilen... Men hvorfor ikke like godt kjøpe deg en S2? Mutch more fun!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke akkurat om jeg er enig med at galvaniseringa er så fryktelig dårlig..

Enig, galvaniseringen er fryktelig bra!

 

Og ja... 10v 2.3 bryker sykt mye bensin!! Noen som igrunn har noen forklaring på dette?

Det skal den ikke. Normal fin kjøring burde gi et forbruk på 0,7 - 0,8 l/mil. Ugrei lamda kan være årsak til høyt forbruk, et forbruk på over literen pr mil med lamda frakoplet er helt normalt. Ellers kan man lese ut feilkoder og se om man finner noe der.

Temperaturføleren til hjernen kan gi feil verdi.

Tett katalysator (om man har).

Dysene er dårlige.

Feiljustert tenning.

Feiljustert blanding, bredbåndslamda er supert til å finne ut det meste.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, galvaniseringen er fryktelig bra!

 

 

Det skal den ikke. Normal fin kjøring burde gi et forbruk på 0,7 - 0,8 l/mil. Ugrei lamda kan være årsak til høyt forbruk, et forbruk på over literen pr mil med lamda frakoplet er helt normalt. Ellers kan man lese ut feilkoder og se om man finner noe der.

Temperaturføleren til hjernen kan gi feil verdi.

Tett katalysator (om man har).

Dysene er dårlige.

Feiljustert tenning.

Feiljustert blanding, bredbåndslamda er supert til å finne ut det meste.

Ja, den skal ikke bruke så mye på vettu kjøring. klart at den bruker om man kjører bånn gass og åpne spjeld, er jo 5 sylindre i fóre + ganske stort sylindervolum.

Hadde en bmw 323 rekkesekser, den brukte MYE mer bensin enda det er samme volum..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vidder:

Jeg er bombesikker på at bilen rullet ut fra fabrikk som en org. B4 og ikke er faceliftet etterpå.. Jeg vet selv at audi la 7A motoren på hylla i '91 ! Den hadde produksjonsdato eller noe sånnt 10/91, som vil si siste runde med den motoren!

 

Den er tysklandsimportert, på starten av livet var den en tur innom kamei, og de satte på sin orginale add-on styling. Den er også rikelig utstyrt, tror det ble krysset av det meste som sto på utstyrslista for å si det slik :lol

 

De fleste andre 20v jeg har sett til salgs er også bare B3.. så jeg har av de sjeldnere slaget !

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til dere som snakker om at chip ikke finnes til disse motorene tar feil.

 

Det finnes chip til 10v ( KG, NG om jeg ikke husker feil ) og til 20v ( 7A ). Den til 20v skulle visst gi 200hk og litt mer n/m ved annet luftfilter og eksos ! Denne ble levert av ABT !

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til dere som snakker om at chip ikke finnes til disse motorene tar feil.

 

Det finnes chip til 10v ( KG, NG om jeg ikke husker feil ) og til 20v ( 7A ). Den til 20v skulle visst gi 200hk og litt mer n/m ved annet luftfilter og eksos ! Denne ble levert av ABT !

 

yeah, det der har jeg også hørt. 200hk med annet luftfilter og eksos.

får porte toppen og kam i tillegg da ;)

 

Edit: Pris på chip? ca?

Vw Touran 2.0DSG 5s

Audi Cabriolet

Nissan KingCab

Audi Coupe Q.

77 Boble Roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til dere som snakker om at chip ikke finnes til disse motorene tar feil.

 

Det finnes chip til 10v ( KG, NG om jeg ikke husker feil ) og til 20v ( 7A ). Den til 20v skulle visst gi 200hk og litt mer n/m ved annet luftfilter og eksos ! Denne ble levert av ABT !

Hvordan kan man chipe en motor med mekanisk insprut? vet at det finnes noe tennings greier men det er jo ikke direkte chip..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til dere som snakker om at chip ikke finnes til disse motorene tar feil.

Stemmer det, NG, NF og AAR har chip. ES Tuning selger også slike.

 

Det finnes chip til 20v ( 7A ). Den til 20v skulle visst gi 200hk og litt mer n/m ved annet luftfilter og eksos ! Denne ble levert av ABT !

Om kat'en fjernes vil man hente litt, men uansett tar de uhyre godt i om de lover +30 hk med chip! Hadde de sagt 15 hk kunne jeg under tvil ha trodd på det.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår