Gå til innhold

Kjøp av en 90quattro!?

Ranger emnet


EspenS

Anbefalte innlegg

Har vært bortpå de bilene selv, begge var 2.3 10V og vil heller anbefale en 20V ja... er ikke akkurat noen racerbil og bruker en del suppe. Men de starta og virket fint hele tiden. Hadde ikke rustproblem på de i det hele tatt, var bare noe overflaterust på framskjermene rett bak hjulene. Men måtte skifte bremsecalipere bak på begge. Hadde sportsinteriør i skinn på den ene, der var det slitt på sidevangen på førersiden, den andre hadde velurint. og var perfekt selv etter 220 000km!! Det eletriske funka fint, og med quattro er det jo en utrolig vinterbil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, ere ikke det som er viktigst a?:)

 

men, ser du har den eldre modellen, kan det hende at dem har blitt bedre på bensinbruken på de nyere modellen?

 

noen flere som har noen synspunkter?:)

 

takker for de svarene jeg har fått!

 

Ja har den eldre modellen...

Jeg kjører hver dag til og fra jobb..det er bare småkjøring i småbygder..og jeg klarer å holde den på 0.9 ganske så nøye hvis jeg kjører pent..men ekke mye som skal til før den drar mer ass...så vanligvis ligger jeg på 1.1 :P Kan ikke skjønner det *smile pent* Er så fin lyd så morro å gæsse litt...får heller bruke litt fuel da ass..men selger bilen til sommern så

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ut i fra det dere sier nå, så ere jo som jeg tenkte, det er en gammel bil og 10-15 år gamle biler har alltid sine feil. noen har desverre værre enn andre selv samma type model!

 

det med 10v eller 20v får vi se på, viktigste er at jeg finner en bil som er forholdsvis fin, og med quattro:)

 

Men, 1000kr spørsmålet; Vil dere anbefalle denne bilen til en 18 åring med ferskt førerkort?:)

 

 

Btw, så ere greit å høre deres meninger, fadern trenger litt info han å :p

www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøpe meg en 89mod coupe quattro til sommern. da jeg fyller 18 til høsten. Vet ikke helt om det er det riktige kjøpet, de går bra! :D Fjerner man katalysatoren så blir den litt sprekere fra bunn. Er også mye søtt man kan kjøpe til bilen. evt fra s2 :)

Vw Touran 2.0DSG 5s

Audi Cabriolet

Nissan KingCab

Audi Coupe Q.

77 Boble Roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ut i fra det dere sier nå, så ere jo som jeg tenkte, det er en gammel bil og 10-15 år gamle biler har alltid sine feil. noen har desverre værre enn andre selv samma type model!

 

det med 10v eller 20v får vi se på, viktigste er at jeg finner en bil som er forholdsvis fin, og med quattro:)

 

Men, 1000kr spørsmålet; Vil dere anbefalle denne bilen til en 18 åring med ferskt førerkort?:)

 

 

Btw, så ere greit å høre deres meninger, fadern trenger litt info han å :p

du må jo tenke litt på hva slags behov du har 20 v er jo sprekere og koster mer. den er også vanskeligere å skru på hvis man gjør det selv da. feks ventilløftere som sikkert må byttes om de ikke er byttet fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg er bare 17 1/2 snaaaart =P eg vil egentlig annbefale denne meir en noke anna... er ikkje så galen forsikring heller på 10v i alle fall... betaler 8,5k hos gjensidige med delkasko... å då er den regga på meg ;) eg vil ialle fall anbefale det...

1998 Audi A4 1.8 TSQ Sedan

1992 Volkswagen golf mk3 TDK (x)

1990 Ford Sierra Cosworth 4x4 (X)

1990 Audi 90 2.3E Quattro(X)

1991 Audi 90 2.3E Quattro (X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må jo tenke litt på hva slags behov du har 20 v er jo sprekere og koster mer. den er også vanskeligere å skru på hvis man gjør det selv da. feks ventilløftere som sikkert må byttes om de ikke er byttet fra før.

 

 

mitt behov ja, det er så mangt i grunn, nei i grunn ikke.... trenger quattron jeg, det er viktig.. trenger å trenger, men sånn blire hvertfall..

 

men når det gjelder 20v kontra 10v, så betyr det ikke så mye i grunn. jeg må så absolutt ikke ha 20v framfor 10v... jeg syns i grunn at 136 er passe jeg.. så lenge bilen er god å kjøre og ser forholdsvis fin ut, og er i bra stand, så er jeg solgt, eller bilen, alt ettersom hvordan man ser det:P

 

men jeg håper å komme over ett eksemplar som ikke er rævkjørt, helst kjørt av litt eldre personer! :)

www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som den går på prøveskilter ja..

Er jo ikke no reg.nr på den...di fleste pleier å oppgi det...samtidig som han har bilder av den med prøve skilter...sikkert no muffins =)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår