Gå til innhold

Kjøp av en 90quattro!?

Ranger emnet


EspenS

Anbefalte innlegg

Her vare liv:D

 

Men ja, vist dette til pappa nå, å han begynte faktisk å få litt bedre tanker om quattro systemet, selv så gammelt:P

 

Zircon: det kan ha noe med penger å gjøre??

mye annet som er morsomt og, men jeg tror ganske så sikkert at

Quattro + snø + 18 år = a hole lot of fun:)

www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så lenge man kan å kjøre det så. er på ca samme alder som deg. har kjørt endel quattro nå. problemet mitt i starten var at jeg slapp gassen når den ble for brei. men man skal egentlig bare gi mere gass og svinge dit man skal :P

Vw Touran 2.0DSG 5s

Audi Cabriolet

Nissan KingCab

Audi Coupe Q.

77 Boble Roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man kan å kjøre det så. er på ca samme alder som deg. har kjørt endel quattro nå. problemet mitt i starten var at jeg slapp gassen når den ble for brei. men man skal egentlig bare gi mere gass og svinge dit man skal :P

 

Nå kjører jeg med fadern i en 4motion, å det er ofte vi skrur av esp'n feks å koser oss, så jeg har lært litt i vinter;)

www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjører jeg med fadern i en 4motion, å det er ofte vi skrur av esp'n feks å koser oss, så jeg har lært litt i vinter;)

 

Good ;) blir nok greit det her. tror 170hk holder for meg affal. Bruker heller penga på intreør og pimpishkeegoz

Vw Touran 2.0DSG 5s

Audi Cabriolet

Nissan KingCab

Audi Coupe Q.

77 Boble Roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke giddi å brydd meg med det...eksos og filter er jo det alle gjør..det er jo enkelt og greit...koster ikke så veeeeldig mye heller så...lykke til med biljakten Espen ;)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20V (7A) har 170hk, den er en turtallsmaskin, og litt slapp fra bunn, dette ordner man enkelt ved å hive katten av, du kommer ikke til å kjenne igjnn bilen.

 

JA, det finnes chip, den gir 18 hk. Sett på åpent filter, og du får en syk lyd, rett og slett. MEN husk varmedeksel, hvis ikke stikker det noen hk, istedet for at du får noen:)

 

Eksos er bra orginalt. Kan altis byttes, billig i utlandet.

 

Quattro er sykt, og drilinja er MEGET god. Klonking i bakende er helt normalt på disse bilene.

 

Pass på å kjør bilene go og varm før man gir turtall.

 

Disse bilene er utrolig slitesterke!

 

det er litt kødd med varmeapparat osv, fikses lett. mange har problemer med tomgang, noe som skyldes dritt i tomgangsregulator.

 

Det finnes utrolig masse styling til disse.. mye bra deler generelt. Motorene tikke ofte når de er kalde, men det finnes medisin. UTEN å skifte løftere.

 

Motorrens + rett olje så er problemet borte.

 

Lett å bygge anlegg i Coupe !

 

Så jeg ville ha gått for å kjøpe 90, coupe helst. bare gled dere til vinteren:)

 

Hvilken farge er fetest??

 

Rød, eller sort?

Da er det blitt ny bil: Audi cab med 5cyl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes utrolig masse styling til disse.. mye bra deler generelt. Motorene tikke ofte når de er kalde, men det finnes medisin. UTEN å skifte løftere.

 

Motorrens + rett olje så er problemet borte.

 

 

 

Dette stemmer ikke helt da, ventilløfterne blir jo slitt, da er det ingen "mirakelkur" som fikser det. men er de tette kan det hjelpe med en oljerens. men som oftest er de bare utslitt og klarer ikke å holde på oljen, da de går uten olje tikker de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre på med hydraulic ventil valve lifter oil eller no sånt..sånn seig guffe..det funker som juling...løftera mine er nye..men di tikker av og til...gir seg etterhvert...

 

Og det med å kjøre bilen varm først..det gjelder jo alle biler...:\ Spesielt dielsel..Ellers får man jobben som jeg hadde med å skifte topppakning...:)..den gikk pga den var gammel men..samma dritt jobben.

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stemmer ikke helt da, ventilløfterne blir jo slitt, da er det ingen "mirakelkur" som fikser det. men er de tette kan det hjelpe med en oljerens. men som oftest er de bare utslitt og klarer ikke å holde på oljen, da de går uten olje tikker de.

 

Nei, men det kommer an på hvor mye man har i hodet, eller for å si det på en annen måte: Hvor fort man tar tak i problemet.

 

jeg har gjort dette på 3 audier, 2 av disse femmere, og det har funket på alle, da kjører jeg med valvoline turbo olje. Det er skjelden at løfterne er så slitt, men klart, har bilen rullet 250.000, og ikke fått ordentlig oljeskift blir ting slitt.

Da er det blitt ny bil: Audi cab med 5cyl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorene tikke ofte når de er kalde, men det finnes medisin. UTEN å skifte løftere.

Motorrens + rett olje så er problemet borte.

 

 

 

Dette stemmer ikke helt da, ventilløfterne blir jo slitt, da er det ingen "mirakelkur" som fikser det. men er de tette kan det hjelpe med en oljerens. men som oftest er de bare utslitt og klarer ikke å holde på oljen, da de går uten olje tikker de.

Helt riktig, her er det en som har skjønt det. Har løfterene begynt å tikke er det bare å bytte, dyrt er det heller ikke.

At motorene ofte tikker når de er kalde er feil, da har man slitte løftere. Skift disse og det er ikke en lyd ved oppstart. Min 10v kan stå i måneder uten et tikk ved oppstart (jeg har nye løftere).

 

Kjøre på med hydraulic ventil valve lifter oil eller no sånt..sånn seig guffe..det funker som juling...løftera mine er nye..men di tikker av og til...gir seg etterhvert...

 

Og det med å kjøre bilen varm først..det gjelder jo alle biler...:\ Spesielt dielsel..Ellers får man jobben som jeg hadde med å skifte topppakning...:)..den gikk pga den var gammel men..samma dritt jobben.

 

Om du har nye løftere og det fortsatt tikker ved oppstart, da har du høyst sannsynlig igjenkoksede oljekanaler i toppen slik at løfterene ikke får oljetrykk før oljen er oppvarmet og er mer tyntflytende.

Alternativt har du dårlig oljepumpe, noe som er tvilsomt. Muligens tett oljefilter?

Eller du har for tykk olje ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gjort dette på 3 audier, 2 av disse femmere, og det har funket på alle, da kjører jeg med valvoline turbo olje. Det er skjelden at løfterne er så slitt, men klart, har bilen rullet 250.000, og ikke fått ordentlig oljeskift blir ting slitt.

Hva er viskositeten på den Valvoline-olja? Om det er Valvoline Turbo V 15W-40 du tenker på så har jeg prøvd denne på en Audi 80 med skrekkelig resultat. Fraråder alle med hydrauliske løftere å bruke denne oljen!

 

Er du glad i bilen din og motoren tikker når den er kald eller vekselvis før den har oppnådd driftstemperatur, da skifter du alle løfterene, skifter til Mobil1 5W-50 og bruker originalt oljefilter. Kan da love deg at du er fri for videre problemer :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår