Gå til innhold

Mitt lille Vento-prosjekt...

Ranger emnet


tor_erik

Anbefalte innlegg

Da hadde et man videreutviklet problemet med ulyder fra bakaksling/hjulopphenget bak... Kjørte med noe vekt i går, det vil si 2-3 personer i baksetet, riktignok mot min vilje, men likevel :)

 

I noen hull i veien, høres et kraftig KLONK fra enten bakaksling eller hjulopphenget bak. Jeg vil tro at det er noe som tar borti, men kan ikke si det sikkert. Noen som har vært borti noe som helst lignende? Først som sist, det er ikke subbing...

 

Jeg tør nesten garantere for at det er eksosen over bakstillinga som slår oppi hadde samme type problem når jeg fikk sveiset nytt eksosanlegg. endte med at de måtte kappe vekk den biten og bøye til en ny som de sveist fast men jeg var jo også ut og inn 8 ganger før jeg var fornøyd med eksosen. Det tok lang tid det..... neste gang bestiller jeg koplett supersprint eksos fra bilxtra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det tror jeg også jeg vil anbefale. hvis du har tilgang på bukk så få den opp og prøv å feste eksosen høyere eller noe. hvis du må bytte hele eksosenalikevel så hadde jeg kanskje lagt en sånn eksos opphengs foring i mellom frem til det skal byttes. men deet beste er alltid å løse problemet i stede for å gå rundt det.:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp byttet eksos da, så bytte eksos igjen gidder jeg ikke. Får prøve å feste den høyere eller no.

 

Har lurt på å heve bilen litt igjen også, synes det blei litt lavt bak med 40 senk. Noen som har forslag her? Finner ikke fjærer på mindre enn 40 senk, utenom orginalfjærer :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var godbilen tilbake fra lakken, og jeg var noen tusen fattigere :(

 

I alle fall, er meget godt fornøyd med resultatet, var som sagt bare snakk om å lakke opp skjermene bak og fangeren, men i etterkant ser jeg at det virkelig trengtes :)

 

Nå blir det hjem til jobben om to uker og skaffe noe bra poleringsmiddel, er vel så vidt en skimter forskjell fra nylakkert til småfalmende fjordblått...

 

BTW, noen som aner hvor jeg kan få KUN 60-fjærer foran til Maxtrac 2.01?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg bestemt meg for å gå tilbake til orginal høyde bak fram til jeg er ferdig med pendlinga mellom Bergen og Kristiansand... Ble for ujevn vei til å fortsette med 40 bak :/

 

I mai er jeg tilbake i Bergen for godt, da er det på med senk igjen! (...Om jeg klarer å vente så lenge da)

 

Uansett, problem solved until further notice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare å investere i 40/20 eller no det... Om en bare hadde hatt penger da. Eller økonomiløsningen, orginalt bak med sandsekker i kofferten :p

 

(I alle fall økonomisk fram til du kommer til bensinstasjonen... Hehe, det var det)

I så fall kan du jo i det minste fylle opp med anlegg så det er noe glede av den ekstra vekta, he he.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår