Gå til innhold

Mitt lille Vento-prosjekt...

Ranger emnet


tor_erik

Anbefalte innlegg

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da hadde man støtt på enda et problem, denne gangen mest sannsynlig eksosen... Problemet oppstår på rart vis, så jeg er ikke sikker. Når jeg sitter alene i bilen hører jeg at eksosen er dårlig, er jo klar over det fra før. Men når det kommer passasjerer bak, tar lyden helt av! Mye grovere, høres ut som noe ligger og slår. Mulig dekkene subber, for den blir en god del lavere når jeg har passasjerer bak, men jeg tror ikke dette er tilfelle... Klarer ikke føle meg fram til noe punkt der dette skjer, i tillegg til at dekkene er frie for subbemerker...

 

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

potta ligger rett over "bakhjulsopphenget" , den bjelken som går mellom bakhjula, og det kan hende at den tar bort i eksosen når den blir trykt lenger opp (eller bilen lenger ned å bjelken på samme plass:p) og at lyden da forplanter seg mer i bilen.. bare en tanke:)

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lite spørsmål angående senken på 40 mm... Blei rimelig tett opptil hjulbuen bak, har jo ikke valset eller noe. Kanskje litt i tetteste laget når det er passasjerer i bilen :/

 

Da vi monterte, brukte vi vår egen kraft til å presse fjæra nedover, og skrudde så til med trekker. Regner med at det er jeg som fabler her nå, men driver og lurer på om bilen vil bli høynet med et par mm bak dersom jeg skrur opp muttern som holder fjæra litt? Det vil vel ikke ha noe å si for høyden det, vil det? Regner med at bilens vekt vil presse fjæra ned i den posisjonen som den står i nå uansett...

 

Noen som kan bekrefte? Og nei, dette er ikke et justerbart sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At bilen blir veldig lav bak kan jeg forsåvidt bekrefte. Senket min 40mm for litt siden (med nye støtdempere, ikke at det har noe å si forsåvidt) Ville ikke ha løsnet mutteren var jeg deg, da vil den bevege seg i festet sitt og muligens klare å ødelegge noe der.. (regner med at det er i topp du snakker om) uansett vil det ikke påvirke høyden i det hele tatt. Hvilket sett er det du bruker?

[1986] Nissan Micra GT-R - {Vraket}

[1987] Ford Sierra Sedan 2.0i (gobilen..) - {solgt}

[1992] Volvo 240SE - {vraket}

[1995] VW Vento] - {SOLGT}

[2001] Volvo S40 - {Gobila mi:D}

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Maxtrac 40/40 sett, og kjører på 205/40-17.

 

Når det ikke er vekt bak i bilen er det bare gromt, men med passasjerer... Hjertet i halsen :)

Driver og lurer på å bytte dempere og fjærer bak til 30mm, men Maxtrac leverer kun 40 og 60 :/ Får se om jeg bruker en annen produsent... Er vel ikke helt gull.

 

BTW, felgene er ET 35.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plundrer jevli med subbing på sida mi bak. Har samme dim som deg tor erik. Det subber i innerskjermen ikke ytter. Folk her som kjører med samme dim uten subbing, dessuten subber det kun på sida mi, uansett hvor mange passasjerer, og lass jeg har med ,så jeg tror det er demperne mine som er slitne! Har bestilt gule koni nå, så får se om det hjelper! Har senka 40!

Octavia MK2

Golf MK4

RX7 FC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da hadde et man videreutviklet problemet med ulyder fra bakaksling/hjulopphenget bak... Kjørte med noe vekt i går, det vil si 2-3 personer i baksetet, riktignok mot min vilje, men likevel :)

 

I noen hull i veien, høres et kraftig KLONK fra enten bakaksling eller hjulopphenget bak. Jeg vil tro at det er noe som tar borti, men kan ikke si det sikkert. Noen som har vært borti noe som helst lignende? Først som sist, det er ikke subbing...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår